نامه به شورای امنیت درباره قطعنامه شورای حکام

نمایندگی ایران نزد سازمان ملل متحد در نامه‌ای به شورای امنیت در واکنش به قطعنامه ضد ایرانی شورای حکام آژانس تصریح کرد که تروپیکای اروپا به عمد منشا اصلی وضعیت کنونی را نادیده می‌گیرند.

نامه به شورای امنیت درباره قطعنامه شورای حکام

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در نیویورک در نامه‌ای خطاب به شورای امنیت ضمن رد ادعاهای مطرح‌ شده علیه ایران در قطعنامه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تشریح مواضع خود پرداخت.

در این نامه آمده است: «تروئیکای اروپا همچنان جمهوری اسلامی ایران را به عدم پایبندی به تعهدات برجامی متهم می‌کنند در حالی که به عمد منشا اصلی وضعیت کنونی را نادیده می‌گیرند.»

ایران تصریح کرده که تصمیم این کشور برای اتخاذ اقدامات اصلاحی کاملاً مطابق با حق ذاتی‌اش طبق بندهای 26 و 36 برجام در واکنش به خروج یکجانبه آمریکا از این توافق و همچنین عدم پایبندی سه کشور اروپایی به تعهدات خود صورت گرفته است.

نمایندگی ایران در این نامه خاطرنشان کرد: هدف این تصمیم ایران که یک سال کامل پس از خروج غیرقانونی ایالات متحده و شکست سه کشور اروپایی در اجرای تعهدات لغو تحریم‌ها اتخاذ شد، کاملاً واضح بود؛ بازگرداندن تعادل در تعهدات متقابل و منافع تحت برجام.

در این نامه همچنین آمده است: این ادعا که تروئیکای اروپایی به طور مداوم به تعهدات خود در برجام پایبند بوده، نادرست است. برعکس، سه کشور اروپایی مکررا به تعهدات خود طبق بند 20 ضمیمه V برجام عمل نکرده‌اند. این عدم انطباق قابل توجه هنوز ادامه دارد.

نمایندگی ایران در این نامه با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران به طور مداوم به تعهدات خود ذیل موافقتنامه‌های پادمان جامع (CSA) از جمله از طریق حداکثر همکاری با آژانس بین المللی انرژی اتمی برای اجرای فعالیت‌های راستی آزمایی خود در ایران عمل کرده، نوشت: تا به امروز، ایران تحت قوی‌ترین راستی‌آزمایی‌ها و فعالیت‌های نظارتی آژانس بوده است.

منبع: تسنیم
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • ناشناس
    0

    فرار به جلو

  • ناشناس
    1

    اگر حکومت ایران در گفتار و عمل خود صادق است پس چرا صرفاً دو عضو از 34 عضو شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی با قطعنامه پیشنهادی سه کشور تروئیکای اروپایی علیه برنامه غیرشفاف هسته ای ایران مخالفت کرده اند و 20 عضو شورا به این قطعنامه رأی موافق داده اند؟!

    نظرات شما -
    • انقلاب اسلامی
      1

      چرا به ۱۲ کشوری که ممتنع دادند اشاره ای نمی کنی؟ یعنی هنوز هم نفهمیده ای که آمریکا از برجام خارج شد و اروپا هم با او همکاری کرد؟ کجایی؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها