حملات پی در پی به ظریف در تبلیغات انتخاباتی زاکانی و جلیلی

دفتر محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه اسبق در جوابیه ای نسبت به سخنان علیرضا زاکانی نامزد انتخابات ریاست جمهوری در برنامه میزگرد سیاسی تاکید کرد؛ «بابت نشر اکاذیب عذرخواهی کند، تا نیاز به شکایت نباشد.»

حملات پی در پی به ظریف در تبلیغات انتخاباتی زاکانی و جلیلی

ادعاها علیه دیپلمات هایی چون ولایتی، ظریف و ...در تبلیغات انتخاباتی همچنان ادامه دارد.

علیرضا زاکانی، در میزگرد سیاسی، در پاسخ به سوال ابراهیم متقی، کارشناس این میزگرد درباره برجام با لحنی تهدیدآمیز که نمی خواستم حرفی بزنم و من را مجبور کردید...، گفت: یک حلقه سه نفره از آقایان لاریجانی، ظریف و روحانی شکل گرفته بود، اینقدر این حلقه تنگ بود که آقای ولایتی اعتراض کرد. سند برجام را حتی به آقای ولایتی هم که جزوشان بود نشان نداند می‌خواستید به من نماینده نشان بدهند؟ در نهایت محرمانگی این کار را پیش بردند و به هیچ وجه به کسی اجازه ورود ندادند.

این ادعاها به سرعت تکذیب شد، آنچنان که یک منبع نزدیک به دریابان شمخانی، مشاور سیاسی مقام معظم رهبری در واکنش به نقل قول ذکر شده از سوی علیرضا زاکانی، از شمخانی در موضوع پرونده برجام، گفت: دریابان شمخانی دبیر وقت شورای عالی امنیت ملی و عضو کمیته ۵ نفره، هیچگونه صحبتی با آقای زاکانی پیرامون فرآیند و نحوه پیشبرد پرونده برجام از سوی هیات ۵نفره نداشته است.

پس از مطرح شدن چنین ادعایی توسط زاکانی، رضا نصری، کارشناس روابط بین‌الملل ادعای زاکانی درباره پنهان سازی متن برجام را رد کرد.

همچنین در همین راستا، سایت رسمی حسن روحانی، رئیس جمهوری سابق کشورمان، با انتشار بخشی از سخنان وی (در تاریخ ۲۶ خرداد ۱۴۰۰)، این ادعا را رد کرد.

دیروز صبح نیز فیلمی قدیمی از ولایتی در فضای رسانه ای و مجازی منتشر شد که در آن تاکید دارد که برجام تصمیم فرد نبود تصمیم نظام بود، اگر برجام نمیشد جنگ می شد.

دفتر محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه اسبق نیز در جوابیه ای نسبت به سخنان علیرضا زاکانی نامزد انتخابات ریاست جمهوری در برنامه میزگرد سیاسی پاسخ داد و تاکید کرد؛ «بابت نشر اکاذیب عذرخواهی کند، تا نیاز به شکایت نباشد.»

این ادعاها اما از طیف نزدیک به تفکر جلیلی و زاکانی که مخالفان برجام هستند این روزها باز هم مطرح شده است و نه فقط ظریف و روحانی بلکه دیگر چهره ها نیز هدف قرار می گیرند.

آنچنان که روز گذشته امیرحسین ثابتی، نماینده مجلس دوازدهم و همینطور حامی سعید جلیلی، در مناظره‌ای با کواکبیان، نماینده ستاد پزشکیان، مدعی شده بود؛ « ولایتی در حدی مواضعش متناقض است که در سال ۱۳۹۲ تاکید داشت مذاکره کنیم و در سال ۱۳۹۶ ادعا داشت برجام از قرارداد ترکمانچای بدتر است.»

وی ادامه داد: «آدمی که ادعا دارد ظریف شاگرد من است باید هم اینچنین موضعی درخصوص آقای جلیلی داشته باشد. ضمن اینکه بنده در سال ۱۳۹۳ در یک جلسه خصوصی با آقای ولایتی، از ایشان پرسیدم منظورتان از این حرفی که به آقای جلیلی زدید چیست؟ به او گفتم امکانش هست پاراف آقا را ببینم؟ گفت بله. داخل آن پاراف صد در صد تایید حرف های آقای جلیلی و رد صحبت های آقای ولایتی بود. رسانه ها آنرا منتشر بکنند و آقای ولایتی اگر لازم بود تایید یا تکذیب بکنند.»

همچنین مصطفی کواکبیان، نماینده ستاد پزشکیان، در این مناظره، گفت: «آقای ولایتی به صراحت بیان کرد اگر جلیلی دیپلماسی را پیش ببرد باید فاتحه مملکت را خواند! اینکه صفری، معاون سیاست خارجی، بیاید در تلویزیون سوءاستفاده است.»

منبع: خبر آنلاین
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 23
  • حسن . بیسواد.
    1

    خوب اینها چیزی برای گفتن ندارند مجبور ن.

  • ناشناس
    30

    سوابق اجرایی دکتر سعید جلیلی
    شورای عالی امنیت ملی، یکی از مهم‌ترین نهادهای بالادستی است که بر تمام نهادهای امنیتی، اجرایی، نظارتی، قانون‌گذار و قضایی کشور نظارت و اشراف دارد.
    جلیلی در سال ۸۶ توسط رییس جمهور وقت، به عنوان دبیر شورای امنیت ملی منصوب شد. یک سال بعد، در سمت نماینده رهبری در این شورا منصوب گردیده و تا به این لحظه در این کسوت خدمت می‌کند. دکتر جلیلی در این حضور ۱۷ ساله نقش بسزایی در تصمیمات این شورا داشته‌است. تصمیماتی که باعث مدیریت بحران‌ها و حل و فصل چالش‌های امنیتی می‌شود.
    🔹امنیت جزو پایه‌ای ترین مسائل یک کشور است. زمانیکه قرار است یک تصمیم حتی در خردترین حالت خود اجرایی شود باید نسبت آن با امنیت ملی در داخل و خارج سنجیده شود. این جایگاه به‌دلیل نقش منحصر به فردی که دارد خواه ناخواه با سه قوه در ارتباط مستمر است. دکتر جلیلی با حضور در عالی‌ترین نهاد امنیتی کشور مثل شورای عالی امنیت ملی و به واسطه حضور در هیأت عالی نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی نظام با فرآیند قانون‌گذاری صحیح آشناست و اجرای کم هزینه مصوبات با بیشترین عایدی را فهم کرده است.
    🔻همچنین دبیر شورای عالی امنیت ملی و نماینده رهبری در این شورا به واسطه جایگاه خطیرشان و وجه امنیتی، در تمام مسائل اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و بین المللی کشور که در حکم مسائل کلان اجرایی هستند، ورود و دخالت موثر دارند. این اشراف مدیریتی و سیاستی فرد را توانمند می‌کند که در بزنگاه‌ها بهترین راهبرد را انتخاب کند.

    🔻برای مثال اگر قرار است اتفاقی شبیه مدیریت کمبود کالا و ارز در کشور بیفتد، اگر فردی نباشد که به واسطه حضور و نقش در شورای عالی امنیت ملی و مجمع تشخیص مصلحت نظام با نهاد‌ها و وزارتخانه‌ها رفت و آمد نداشته باشد و چم و خم فرآیند یک تصمیم تا اجرا را تجربه نکرده باشد، حتماً کشور را از چاله به چاه می‌اندازد. یعنی رییس‌جمهور آگاه و وقت شناس با یک تصمیم به موقع هم مشکل کشور را حل می‌کند و هم با تصمیم خود مانع ایجاد بستر فساد می‌شود.

  • *****
    28

    جلیلی با حضور در میان اقشار مختلف در سراسر کشور، خلأ حضور مسئولین دولت روحانی را جبران می‌کرد و با بازتاب مطالبات مردم به دستگاه‌های اجرایی، برای رفع مشکلات آن‌ها تلاش می‌کرد. حل مشکل پرداخت یارانه به اهالی چند روستای دور افتاده و رفع موانع صادرات محصولات کشاورزی یکی از مناطق استان بوشهر نیز دو نمونه کوچک از ثمرات حضور دکتر جلیلی در میان مردم و انعکاس خیرخواهانه آن مطالبات به #دولت_رقیب است. جلیلی معتقد است که اگر کسی بتواند برای گره‌گشایی از کار مردم، به رقیب کمک کند اما از این کار خودداری کند، «خبیث» است.

  • *****
    25

    برخی از رقبای سیاسی جلیلی کوشیده‌اند چهره‌ای تعامل ناپذیر از وی ترسیم کنند؛ در حالیکه وی در انتخابات‌های ۱۳۹۶ و ۱۴۰۰ به نفع نامزد اصلح کنار کشید و تمام ظرفیت خود را وقف رأی‌آوری #شهید_رئیسی نمود. در جریان تبلیغات انتخابات ۱۴۰۰ نیز در صفحه شخصی خود در شبکه‌های اجتماعی، محتواهای تبلیغاتی سایر نامزدهای جریان انقلاب را بازنشر می‌داد.
    🔸تلاش‌های همدلانه جلیلی صرفاً به ایجاد ارتباط وسیع و مستمر با نخبگان و رایزنی با مسئولان تصمیم‌گیر محدود نمی‌شود. وی در سفرهای استانی پرتعداد خود، تعاملات خوبی با اقوام مختلف کشور ایجاد کرده و از این ظرفیت آن‌ها برای حل مشکلات منطقه‌ای، استفاده نموده است. حضور پرشمار در جلسات دانشجویی و سعه صدر در پاسخ به سوالات چالشی دانشجویان پرسشگر نیز از نمودهای روحیه تعامل‌جوی جلیلی است. این روحیه، فرصت دسترسی به او را برای مردم و مسئولان تصمیم‌گیر فراهم نموده است.

  • ناشناس
    1

    اینها برای بزرگ نشان دادن خود به بزرگان توهین میکنند . از خود چیزی ندارند .

  • ناشناس
    1

    هرچه میخواهید با زبان بجنگید .اما مردم اکثرقریب به اتفاق توجه ایی نمیکنند زیرا با برجام یا بدون برجام وپیامدهایش را کاملا آگاه هستند .آنچه درکشورمهم است فضایی باید حاکم باشد که مردم زیست کنند بدون اینکه تهدیدی چه ازداخل ویا ازخارج متوجه خانواده های آنان باشد اما الان اینگونه نیست زیستی توام با نگرانی وهرروز که میگذرد بردامنه این نگرانیهای پنهان افزوده میشود ولی کارگزاران حکومتی خیلی تلاش میکنند تحت کنترل بگیرند. رضایت مردم را که خواهان یک فضای توام با آرامش ورفع مشکلات معیشتی و رهایی ازسلطه تورم است را درقلب هرکسی میتوانی آن را درک کنید حال نمیدانیم که چه میشود وهمان نگرانی پنهان حاکمیت دارد .

  • ناشناس
    1

    خب شکایت کن هر دو شون اگر عدالت باشد مدتی بروند مرخصی یک کم ذهنشان ریکاوری شود

  • کیان ایرانی
    2

    آقای دکتر ظریف ملت ایران شما را به خوبی می‌شناسند
    و به شما ایمان کامل دارند. خدمات شما بر هیچ ایرانی در داخل و خارج از کشور پوشیده نیست.
    البته تهمت و افترا زدن زاکانی و امثال او هم بر کسی پوشیده نیست
    زاکانی یک کاندید پوششی است که برای تثبیت قدرت خود (شهرداری یا دولت جدید) پا به عرصه انتخابات گذاشته وگرنه خودش هم میدونه ۲ میلیون رای هم نداره

  • یاور
    3

    جلیلی و زاکانی در سیاست انگشت کوچک ظریف نمی شوند .

  • ناشناس
    3

    همین حالا هر انچه مردم میکشند اثرات گماشتن انسان بی تخصص و اشتباهی(جلیلی) برای دفاع از مردم در سازمان ملل و شورای امنیت در پرونده اختلافات بود ،

  • ناشناس
    1

    افراد بی عرضه و قتی میخوان خودشون رو بالا بکشن نمیتونن. سعی میکنن بقیه رو پایین بکشن هم سطح خودشون بکنن

  • ناشناس
    1

    واقعا فرد دروغ گو باید معذرت خواهی کند

  • ناشناس
    1

    سلام. نظام کل کشور باید با امور مترقی و شایسته اداره شود و ارزش ملت در اوج باشد شایسته کاندید ریاست جمهور برای ملت بزرگ این نیست که این وآن را بکوبند اگر کارا باشند

  • مریم
    17

    ظریف تو دیگه کی هستی . 8سال بس نبود همش سایه جنگ فرضی از سر ملت برداشتی مردم را چی فرض کردی آقای ظریف فقط برجام و برجام و برجام خفت بار .برو راه را باز کن باد بیاد ملت نفس بکشن

  • ناشناس
    0

    زاکاتی موشهای تهران را نتونست نابود کنه موش زیره زمین و روی زمین را برداشته انوقت این آقا میخواد ریس جمهور بشه

  • ناشناس
    0

    همین رو بدونین که در دوره اصولگرایان که اقای قالیباف ریس مجلس بوده و بقیه دوستان هم بودن چین و روسیه چندین بار اعلام کردن ایران باید جزایر سه گانه رو به امارات بدهد حتی پس از اعتراض ایران باز دوباره این حرف را زدن. این نشانه ضعف دیپلماسی است . وقتی با همه کشورها مشکل داری اندک کشورهایی که با شما به ظاهر دوست هستن در واقع میخوان از شما سو استفاده کنن مثل چین و روسیه. اما اگر با کشورهای مختلف روابط داشته باشیین کسی جرات گفتن این اراجیف را ندارد. برید بخونید ظریف با وزیر امور خارجه روسیه چطور رفتار میکرد .تعصب الکی باعث تصمیم گیری غلط میشود. تو این کاندیدها بنظر اقای دکتر پزشکیان گزینه بهتری هستن و باعث میشه روابط بین الملل ایران بهتر بشه. انشاالله

  • BandarBoy
    0

    نگاه و توجه تمامی اقشار مردم به این مناظراته! اهمیت این مناظرات بسیار بسیار بیشتر از تبلیغات محیطی کاندیداهاست! امیدوارم شاهد توجه ویژه از سوی مسئولین برگزاری انتخابات و شورای نگهبان به صداقت گفتار و عدم فرافکنی از سوی نامزدها و برخورد با افراد خاطی باشیم!

  • ناشناس
    0

    آقای ظریف مردم شمارو قبول دارن اشکال نداره بعضی ها حرف ناروا بگویند بگویند شاعر میگه
    گر خواجه بدی ما بگوید ماچهره زغم نمی خراشیم ماهم ثنای اوبگوییم تا هردو دروغ گفته باشیم

  • فرهادی
    0

    به مداح جلیلی که کامنت نیم متری گذاشته است : بزرگترین دستاورد اقای جلیلی درشورای امنیت ملی مذاکره ۱۲ ساله بی حاصل با خانم کاترین اشتون بود که نتیجه اش به ۷ قطعنامه ضد ایرانی شورای امنیت علیه ایران ختم شد و ایران رسما در ذیل بند ۷ منشور ملل شورای امنیت قرار گرفت که به کشورهای عضو سازمان ملل اجازه می داد برای حفظ صلح بین الملل می توانند به ایران حمله کنند !؟ اقای جلیلی همان فردی که در مناظرات سه سال قبل می فرمودند مشکلات بورس در طی ۳ روز قابل

  • باغ ازگل و هبه تک ماکارون
    0

    در احادیث امده است که : الغیبه جهد العاجز : یعنی تلاش ادم درمانده و عاجز غیبت و بد گویی است . تاریخ و ملت ایران باید راجع به اقای ظریف قضاوت کنند ، نه ادم های پرمدعای تو خالی که در مناظرات ۳ سال قبل هم نعره می کشیدند که انها اگر سر کار بیایند مشکلات بورس را ۳ روزه حل می کنند و قیمت دلار را به زیر ۵ هزار تومان می اورند و هر سال یک میلیون مسکن می سازند و... !!!؟؟؟ اما الان ملت خوب می بینند که مشکلات بورس که حل نشد چند برابر هم بدتر شد ، دلار از ۲۳ هزار تومان به ۶۵ هزار تومان پر کشید !!! میانگین نرخ هر متر مکعب مسکن از ۲۹ میلیون تومان به ۹۰ میلیون تومان پر کشید ، گوشت کیلویی ۱۰۰ هزار تومان ۷۵۰ هزار تومان شد ، پراید ۱۰۰ میلیونی ۴۰۰ میلیون شد و.... . علی برکت الله

  • ناشناس
    0

    بسیار خب
    الان باید زاکانی را به جرم نشر اکاذیب نه تنها از کاندیداتوری ریاست جمهوری کنار بگذارند و رد صلاحیت کنند بلکه باید از سمت شهردار تهران نیز برکنار و دادگاهی شود تا دیگر کسی بخود اجازه ندهد در خصوص برجام و ... که موضوع بسیار مهم و حیاتی برای کشور و مردم بوده جلوی دوربین تلویزیون و میلیونها نفر دروغگویی کند.
    چرا عدالت برقرار نمی شود چرا گزینشی با افراد برخورد می گردد.
    انسان باشید

  • علی
    1

    سوابق زاکانی کاندیدای پوششی دوره قبل ،عدم احراز شرایط شغلی شهردار به لحاظ مدرک تحصیلی ،عمل نکردن به وعده انتخاباتی اش و اوردن دامادش به شهرداری،قطع درختان به بهانه ساخت مسجد،وعده غیر منطقی و عقلانی دادن گوشت در خانه و..‌.

  • قمصری
    0

    دروغ گفتن در هردین و ایینی مذمت شده ، در دین اسلام شده دروغ مصلحتی باغ ازگل ،چای دبش ،املاک نجومی ، شاسی بلند ها ،اقامت فرزندان در کاندا ، آمار های الکی و هزاران چیز دیگه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها