مقایسه توان نظامی روسیه و آمریکا بر اساس شاخص‌های نظامی؛

دو ابرقدرت نظامی هر لحظه به جنگ نزدیک‌تر می‌شوند/ نیروی نظامی روسیه بیشتر است یا آمریکا؟

روابط نظامی و استراتژیک روسیه و آمریکا به خوبی پیش نمی‌رود و احتمال برخورد بین این دو کشور قدرتمند در مناطق استراتژیک دنیا وجود دارد.

دو ابرقدرت نظامی هر لحظه به جنگ نزدیک‌تر می‌شوند/ نیروی نظامی روسیه بیشتر است یا آمریکا؟

به گزارش خبر فوری ، در حالیکه بسیاری چشم به خلیج فارس دوخته و معتقدند خاورمیانه محل درگیری نظامی آینده خواهد بود و احتمالا جنگی بین ایران و آمریکا در این منطقه رخ خواهد داد، در آن سر دنیا و در آبهای دریای چین ناوهای روسی و آمریکا بیش از پیش به یکدیگر نزدیک شده و برای هم خطرآفرینی کرده‌اند.

تنش بین شرق و غرب بیشتر می‌شود

روز قبل، رسانه‌ها خبر از نزدیکی یک کشتی جنگی آمریکایی و یک ناوشکن روسی داده و اعلام کردند که این دو کشتی بزرگ از فاصله بسیار نزدیکی از کنار هم عبور کردند؛ به‌طوری که احتمال تصادم با یکدیگر وجود داشته است.

دریای جنوب چین یکی از محل‌های مناقشه میان چین و آمریکا است و از آغاز سال جاری ، کشتی‌های جنگی آمریکایی بارها وارد آب‌های دریای جنوبی چین شده‌اند. این اتفاق، باعث بیشتر شدن تنش بین خود چین و روسیه(که متحد استراتژیک چین است) و آمریکا شده است.

از طرف دیگر، در ماههای اخیر، تصادم نیروهای دو طرف در سایر نقاط دنیا نیز بسیار زیاد بوده است. به طوری که روز چهارشنبه هفته قبل ناوگان ششم نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد که یک هواپیمای آمریکایی که بر فراز دریای مدیترانه در حال پرواز بود، در یک بازه زمانی 175 دقیقه‌ای سه بار توسط یک فروند جنگنده روسی مورد ردیابی قرار گرفت.

همچنین ونزوئلا و آمریکای لاتین یکی دیگر از مناطقی است که قابلیت آغاز تنش بین دو کشور را دارد. روسیه پس از بحران ونزوئلا اعلام کرد که مستشاران بسیاری را به این کشور آمریکای لاتین فرستاده است تا به نیروهای مادورو و ارتش این کشور کمک کنند. این در حالی است که آمریکا از مخالفان دولت حاکم ونزوئلا حمایت می‌کند و به آنها تجهیزات مختلفی می‌دهد.

این شرایط به خوبی نشان از این دارد که روابط نظامی و استراتژیک روسیه و آمریکا به خوبی پیش نمی‌رود و احتمال برخورد بین این دو کشور قدرتمند در مناطق استراتژیک دنیا وجود دارد.

خرس‌ها یا عقاب‌ها؛ کدام یک قدرتمند‌تر هستند؟

اکنون سوال اینجا است که نیروی نظامی کدام یک از این دو کشور قدرتمندتر است؟ طبق گزارش‌های مرکز تحقیقات نظامی Armed Force، بودجه نظامی دو کشور با هم اختلاف بسیاری دارد. در حالیکه ایالات متحده آمریکا سالیانه بیش از 600 میلیارد دلار برای تجهیز ارتش خود کنار می‌گذارد، روسیه 66 میلیارد دلار بودجه برای تجهیز نیروهای مسلح خود اختصاص داده است.

فارغ از این مساله اما، در چهار زمینه نیروی دریایی، زمینی، هوایی و تسلیحات هسته‌ای اختلاف بین دو کشور به این شدت و اختلاف نیست.

تسلیحات اتمی

طبق اطلاعات، روسیه 7.500 سلاح هسته‌ای (یا تجهیزات مجهز و قابل حمل تسلیحات اتمی) دارد. این در حالی است که آمریکا 7.200 سلاح دارد. از این نظر برتری نسبی با روسیه است.

نیروی دریایی

در مورد ناوگان دو کشور، تقریبا برتری با آمریکا است. اوج اختلاف این دو در زمینه ناو هواپیما بر است که آمریکا تعداد بسیار بیشتری از آن را در اختیار دارد. جدول زیر تجهیزات نظامی دریایی دو کشور را با هم مقایسه می‌کند:

شاخص نظامی

روسیه

آمریکا

کشتی جنگی

314

437

زیردریایی

59

71

ناو هواپیما بر

1

20

ناوچه

83

0

نیروی هوایی

در مورد نیروی هوایی هم نوعی برتری نسبی با آمریکا است. مهم ترین شاخص در این رابطه این است که تعداد کل هواپیماهای آمریکا سه برابر روسیه است. جدول زیر تجهیزات هوایی دو ابرقدرت نظامی را با هم مقایسه می‌کند:

شاخص نظامی

روسیه

آمریکا

هواپیما

4 441

12 304

فایتر

751

457

جت جنگی

526

2192

هلی کوپتر

1 505

4 889


نیروی زمینی

اما اکنون باید به نیروی زمینی توجه کرد. در این زمینه، روسیه در برخی شاخصها برتری دارد و آمریکا هم در برخی شاخصهای دیگر. جدول زیر تجهیزات هوایی دو ابرقدرت نظامی را با هم مقایسه می‌کند:

شاخص نظامی

روسیه

آمریکا

نیروی انسانی فعال(سرباز)

771 000

1 281 900

تانک

20 050

6 393

توپخانه

14 557

3 269

راکت انداز

4 032

1 197

اطلاعات بالا هر چند نسبی است و نمی‌تواند به خوبی قدرت نظامی دو کشور را نشان دهد( چرا که اصولا دستیابی دقیق به اطلاعات نظامی کشورها ممکن نیست)اما به طور کلی می‌تواند دورنمایی از توان روسیه و آمریکا به ما بدهد. شرایط کلی نشان می‌دهد که قدرت هوایی و دریایی ایالات متحده آمریکا به طور نسبی بیشتر از روسیه است، در حالیکه در زمینه نیروی زمینی شاید توان کمّی روسیه بیشتر باشد.

اکنون نظر شما در این رابطه چیست و گمان می‌کنید که در صورت وقوع درگیری نظامی بین روسیه و آمریکا کدام یک پیروز خواهند شد؟

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 116
  • سوادکوهی
    0

    آمار ها بالا و کیفیت تولیدات و تکنولوژی تولید و ... کامل روشن نموده است که کدام کشور برتر است و فکر میکنم نیاز به سوال و درج مطلب نیست بیاییم واقع نگر باشیم

    نظرات شما -
    • علی
      0

      امریکا حمله کرده بود به شوروی و شکست خورد

    • تنها
      0

      روسیه زورش بیشتره به ما چه ربطی داره ......ما چی هستیم که تو انقدر جانب داری میکنی

    • کاوه
      0

      دوست گرامی. در یک جنگ تمام عیار میان قدرتهای مسلح به سلاح اتمی کسی پیروز نمی شود. نتیجه جنگ حتا اگر ابتدای آن کلاطیک باشد در پایان متاثر از سلاح اتمی خواهد بود و هر دو طرف را نابود می کند و شاید به همین دلیل امروزه سلاح اتمی به نوعی از بروز جنگ پیشگیری می کند.

  • استراتژیست
    0

    آمریکا خانه ی پوشالی و ضعیف کش هست .حتی از پس کره شمالی برنمیاد روسیه و شرق از لحاظ جنگجویی شرایط بهتری دارند .چیزی که هیچ کس تحلیل نمیکنه و کارشناسان نظامی و نظراتشونو از دید من بی اعتبار کرده و هیج تره ای برای نظر کارشناسان خرد نمیکنم .تحمل ضربه پذیری دو طرف هست که کارشناسی نمیشه. مسلما آمریکا در مقایسه با روسیه تحمل ضربه پذیری ۱ به ۵ داره .و بازنده خواهد بود .بعد از تحمل ضربه پذیری نقطه ضعف روسیه در مقابل آمریکا فکر میکنم زیرساخت سازی بعد از جنگ باشه که اون رو ضعیف میکنه.

  • مصطفی دوستی
    0

    من کارشناس جنگی نیستم ولی احتیاجی به کارشناس بودن هم نیست،چون کاملا مشخصه که چه خوشمون بیاد چه خوشمون نیاد،آمریکا حداکثر ظرف یک ماه کل نیروی دریایی و هوایی روسیه رو از بین میبره،و در جنگ‌های جدید نیروی انسانی نقش زیادی ایفا نمیکنه.بلکه نیروی دریایی و هوایی هست که حرف اول رو میزنه و تکنولوژی برتر،که تمام اینا آمریکا برتره.در ضمن بمب اتم کارایی نداره.چون اگه هر کشوری یه همچین خطایی بکنه دنیا ازش پارکینگ درست میکنه.

    نظرات شما -
    • محسن
      0

      گُل گفتی برادر احسن

    • pokn.pokn.0
      0

      واقعا همینطوره

    • مهدی
      0

      نیروی انسانی ؟؟ پس جنگ کره و ویتنام و یمن و سوریه و اوکراین چرا آمریکا شکست خورد دوست عزیز ؟؟ لطفا یاوه نگویید .

    • توحید شفقت
      0

      مثل اینکه روسیه نصف جهان را نشناختی.که قویترین موشکهای اتمی دنیارا دارد.با سرعت خیلی زیاد و بهترین و قویترین موشکهای دنیارو دارد من خودم کارشناس ارشد مسایل سیاسی خاورمیانه هستم .اینو بهتون گفته باشم آمریکا هیچ وقت حریف روسیه نمیشود

  • بابک درگاهی
    1

    من قبلا تو تلوزیون دیدم که کارشناس نظامی چین می گفت‌امریکا می تونه همزمان با روسیه و چین و ایالت متخده وارد درگیری بشه و در هر ۳ جنگ هم پیروز بشع ..میگفت امریکا یک دژ جنگی س

    نظرات شما -
    • محمد
      0

      کارشناس از خودشون بوده

    • حسنی
      0

      چطوری آمریکا همزمان با روسیه و ایالات متحده میجنگه؟ با خودش یعنی؟ :)

  • ناصر رمضانی
    0

    قطعا آمریکا پیروز میشود چون اقتصاد بسیار قدرتمندی دارد از سوی دیگر اقتصاد آمریکا با اقتصاد دنیا گره خورده و حتی چین هم از آمریکا حمایت کرد . سقوط و افول آمریکا یعنی نابودی شدن اقتصاد جهانی

    نظرات شما -
    • محمد
      0

      ساعت خواب

    • pokn.pokn.0
      0

      واقعا اقتصاد امریکا همه جارو گرفته. روسیه بخاد جنگ کنه دیگه اقتصادی براش نمیمونه و نیروهای مثل ناتو یا سیا چیزه کمی نیستن کلا جنگ بشه خیلی کشورها نابود میشن

  • هوشنگ
    1

    شک نکنید روسیه پیروز میدان است، چین پشتیبانش است،. و ایران هم مشاورانی دارد که به خوبی میتوانند با روسها همکاری و جنگ رو ببرند ،هر جا که پای ایرانی باشد پیروزی حتمی است مثل جنگ سوریه و داعش که همه از داعش حمایت میکردند، اخر چه شد امریکا و متحدانش شکست سختی خوردند،و یا مثل اسراییل و فلسطین جنگ دو روزه به نفع فلسطین شد، اما امریکا هر روز که بگذرد از قدرتش دارد کم میشود، به قول رهبر گرانمایه امریکا رو به افول است

    نظرات شما -
    • توحید شفقت
      0

      چرا شما از خودتون چه چیزی میگین. مگر آمریکا میتونه غافلگیرانه از بمب هسته ای الیهه روسیه استفاده کنه مثل اینکه چمدان اتمی همراه پوتین را نشناختی چمدان اتمی مثل یک گوشی همراه است .که هر کشوری علیه هر کشوری بخواد حمله اتمی کنه ریس جمهور را با خبر میکند و از اون کشور خود کار طلافی خواد کرد

  • محمد بیات
    0

    بمب های هسته ای آمریکا تو اروپاس.. و کل اروپا هم همراه امریکان... اگه امریکا غافلگیرانه( شروع کننده) باشه... به روسیه فرصت دفاع هم نمیده...

  • کیوان معظمی
    1

    روسیه پیروز میشود

  • یاور
    1

    آمریکا دیگه اون آمریکای سابق نیست الان فقط شده طبل تو خالی مطمئنا جرات حمله به روسیه رو نداره آمریکا توی این چند سال در تمام جنگای نیابتی شکست خورده آمریکا الان در جنگ با پاپتی های یمنی زائیده پریروز یمنی ها یکی از پیشرفته ترین پهپادهای آمریکایی رو ساقط کردن اونایی هم که از آمریکا میترسن احتمالا میدان جنگ رو با فیلمهای هالیوودی اشتباه گرفتن روسیه پهناور ترین کشور دنیاست و آمریکا نمیتواند وارد جنگ با روسیه شود این هارت و پوتهای آمریکا هم جنبه ی تبلیغاتی و هم جنبه ی اقتصادی داره که به خواست خدا شکست خواهد خورد

    نظرات شما -
    • محمد
      1

      مرگ بر آمریکا

    • علیرضا
      0

      مگه روسیه از آمریکا بهتره که فقط برای نابودی امریکا دعا میکنی؟! الان اگه روسیه قدرت آمریکا رو داشت و کسی نبود در مقابلش بایسته مطمئن باش هزار برابر آمریکا جنایت میکرد. مارکسیستهای کثیف. مگه شماها یه موقع فریاد نه شرقی نه غربی سر نمیدادید؟! الان چی شده که از روسیه و چین هم شرقی تر شدید؟!!!

  • احمدجعفری
    0

    هرکدوم که ایران کمکش کنه صد در صد برنده جنگ خواهد بود

  • محمد
    0

    واقعا مسخرس و ماها در جایگاهی نیستیم بخوایم جنگو پیشبینی کنیم.یه موقع میبینی امریکا با افغانستان جنگید و شکست خورد مثل قضیه ویتنام یه موقع میبینی امریکا با کل دنیا جنگید و همرو شکست داد منظورم از این توضیح اینه که به هیچ عنوان برد و باخت جنگ قابل پیش بینی نیست فقط چیزی که کاملا واضح مشخصه اینه که هر کس در حال باخت باشه بی برو برگرد بمب هسته ای و میزنه و شک نکنید و تو این قضیه که اسمشم میشه نامردی امریکا این حرکتو توی جنگ با ژاپن انجام داد و دوتا از شهرهای ژاپن که یکیش هیروشیما و اون یکیشو یادم نمیاد با بمب هسته ای پسر کوچک و پسر بزرگ نابود کرد و صد در صد امریکا اگر از هر کشوری شکست بخوره طی صحنه ای که از قبل جا گزاشته از بمب هسته ای استفاده میکنه.و در ضمن اینم بگم که امریکا فقط و فقط سلاح داره و تو استراتژیک صفره چرا که تو جنگهای بزرگی کرده همیشه شکست خورده و پیروزی نداشته مثل جنگ با ویتنام و ژاپن که از ژاپن هم شکست خورد که بمب هسته تی استفاده کرد.

    نظرات شما -
    • محمد
      0

      اونیکی شهر اسمش واکی بایاشی بود

  • محمد بیات
    0

    امریکا دیوونه نیس که با موشک یا ناو معمولی جنگ با روسیه رو شروع کنه!!! خود کارشناسای روسیه هم چند وقت پیش گفتن که آمریکا در پی آماده کردن شرایط ه یک حمله ی هسته ای تمام عیار غافلگیر کننده به روسیه س که فرصت دفاع هم به روسیه نده...

  • ح.ا.ح
    0

    هر آدم عاقلی میفته که روسیه در عرض ۴۸ ساعت با تعداد بمب های اضافه اش ، میتونه ۱۰ تا کشور مقل آمریکا رو بفرسته هوا ، نمیدونم چرا بعضی ها خودشون رو فرزند مشروع آمریکا میدونند!!

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      یه کم یواشتر بابا:-D تا حالا چیزی از ناتو شنیدی، همین حالا نزدیک به یکصد بمب اتمی وهیدروژنی در ترکیه و آلمان آماده شلیک به روسیه هستد،،، تا حالا چیزی از سپر دفاع موشکی شنیدی؟یه دونه از اون موشک ها از خاک روسیه بیرون نمیرن که بخوان آمریکا رو نابود کنند،،،فرزند روسیه

    • محمد بیات
      0

      پس با این صبحتا... شما هم فرزند مشروع روسیه ای!!!! کانال نظر خاسته همه نظر میدن... وگرنه امریکا مگه چیه ما هس؟!؟!!!! هر کی یه نظری داره.... لطفا به نظر همه احترام بزار...

    • ح.ا.ح
      0

      اونایی که ادعا میکنند که برای خودشان کارشناس و مهندس و سازنده ی تسلیحات و بمب های اتمی هستند باید بفهمند که تعداد اضافی بمب های اتمی روسیه ، یعنی ۱۰۰ از دشمن جلوتر بودن هستش . لطفا حداقل خودتان را خدای بمب اتم ندانید و اگر میدانید پس بفهمید بمب اتم زیادی ، یعنی چه!

    • س د
      0

      ما خودمون رو فرزند مشروع آمریکا نمیدونیم اما یکم باید حقیقت ها رو دید و اینکه آمریکا از لحاظ قدرت نظامی در رتبه 1 در جهان و البته روسیه در رتبه 2 قرار دارد و روسیه از لحاظ توان موشکی قدرتمندترین در جهان و رتبه 1 را به خود اختصاص داده که آمریکا از این لحاظ رتبه 2 را داراست. یه جورایی آمریکا در بعضی چیزها جلوتره و روسیه هم در چیزهای دیگر.

    • علی
      0

      اقا ربطی به بمب اضافه نداره چون امریکا با پدافند هواییش که قوییتره از تو فضا هم که شده شناسایی میکنش بعد بمب رو میزنه

  • امیر
    0

    اگه جنگ شه ملت ایران وضع شون میشه مثل جنگ جهانی اول و دوم شک نکنید چون این دولتش خیلی ضعیفه

  • محمد
    0

    عزیزان استراژی جنگ میگه ۱- سرنوشت جنگ نظامی روی زمین مشخص میشه یعنی هر کسی که بتونه خاک ان کشور را اشغال کنه پیروز میشه نه کشوری که دارای هواپیما ویا ناو هواپیمابر داره،مثل جنگ الان در سوریه ۲-عمق استراتژیک معیاربعدی ادامه جنگ هست که روسیه بطور کامل از ان برخورداره ودر جنگ جهانی دوم هم نشان داد. ۳-در صورت بروز جنگ بین امریکا وروسیه که دو ابر قدرت نظامی هستند،اروپا به دلیل انباشت سلاحهای متعارف وغیر متعارف امریکایی تحت پرچم ناتو،بازنده ترین طرف جنگ خواهدبود،چرا که هم توسط نیروی زمینی وتوانمند روسیه اشغال وهم به دلیل بودن بمبهای هسته ای به روسیه مشروعیت هر گونه اقدام نظامی سهمگین پیش دستانه را میدهد.قدرت اتش روسیه تا دورترین نقطه اروپا با موشک اندازهای کاتیوشا امکان هرگونه عکس العمل نیروهای ناتو مستقر در اروپا را سلب میکند. ۴-کشورها ونیروهای متحد منطقه ای روسیه در منطقه، که مردمشان از امریکا متنفر ند،امکان هرگونه کمک به نیروهای امریکایی توسط کشورهایی مثل عربستان را سلب ومطمئنا به عنوان پیاده نظام روسیه عمل خواهند کرد مثل الان سوریه،ودر این صورت نیروهای امریکایی در منطقه امنیت نخواهند داشت ۴-

  • ح.ا.ح
    0

    اول از همه باید دعا کنیم که جنگی بین روسیه و آمریکا رخ ندهد. شروع جنگ بین این دوتا ابر قدرت ، یعنی شروع جنگ جهانی. و شروع جنگ جهانی یعنی استفاده از نهایت داشته های تسلیحاتی و نظامی. و این یعنی فاتحه ی کره ی زمین خوانده میشه. اصلا با خودتان فکر کردید که کره ی زمین ، چقدر توان مقاومت در مقابل بمب های اتمی دارد؟ اگه چند ده تا بمب اتم همزمان توسط دوتا کشور ، به بسمت هم شلیک کنند ، فکر نکنم که کره ی زمین توانایی نگه داشتن تعادل خودش باشه . این یعنی الفاتحه الصلوات و مع الاخلاص

    نظرات شما -
    • محمد
      0

      عالی عالی مخصوصا اخرش خخخخخخخ

  • اِبی
    0

    سلام دوستان. چندماه پیش بود که روسیه از سیستم جدید موشکی بنام آوانگارد رونمایی کرد.باسرعت 20 برابر صوت. اگر امریکا هم همین تکنولوژی رو ارائه کنه اونوقت برابر میشن.

    نظرات شما -
    • رضاسرخوش
      0

      باسلام.به گفته تحلیل گرانه نظامی موشک آوانگاردروسیه ادعایی.بیش نیست ریس جمهورروسیه علکی.میخواسته امریکا بامتحدانش درناتوروبااین شایعه بترسونه تا فکرحمله یادرگیریه نظامی باروسیه روازسرشون بیرون کنن,رسانه هایه نظامی کشف کردن موشک آوانگاردوجودنداره پروپاگاندایی بیش نیست,سامانه اس۴۰۰روسیه.هم یه رسانه اکراین بانروژ کشف کردن بردش ۴۰۰ کیلومترنیست ۱۵۰کیلومترهست کیفیته سامانه هایه ضدموشکی کشورهایه غربی رونداره چون توسوریه اس۴۰۰فعالیته خوبی نداشته

  • محمد
    0

    اولا مطمعن باشید هیچ وقت همچی جنگی نمیشه امریکا همیشه با کشوری جنگ کرده که ان کشور ضعیف بوده و تماما هم اشغال کرده مگه دیوانه است جنگی به این بزرگی راه باندازه که خودشان میدونن یعنی نابود شدن حداقل نصف دنیا تمام میشه

  • متین...
    0

    بین این دو جنگ نمیشه.....چون میگن حریفی رو که نمیتونی از پا در بیاری زخمی نکن....

  • امید محمودی
    0

    با سلام.به نظر من اگه جنگی به راه بیفته نه شکستی هست ونه پیروزی چرا که کل دنیا در اثر استفاده کشورها نابود می‌شود و اینکه بگیم از بمب‌های نسل پنج یعنی هیدروژنی یا نوترونی که قدرت تخریب یک بمب نوترونی ۷۰۰۰۰هزار بار بیشتر از بمب هسته ای هست که در ژاپن استفاده شد با این حساب اگه جنگی رخ دهد حتی اگه کشوری از بمب های نسل پنجم استفاده کند یعنی علیه خودش استفاده کرده زیرا که قدرت تخریب بمبی ک در امریکا یا روسیه منفجر شود به اندازه ای خواهد بود ک خود این کشورها آسیب بیشتری می زنند.با تشکر از دوستان

  • هادی.وزیری
    0

    به.نظرمن.آمریکادرجنگ.زمینی.شکست.میخوره.به.خاطر.که.آمریکایامفت.خورن.شوروی.سگ.جونن

  • بابک
    0

    دوستان شک نکنید اگه جنگی به راه بیفته روسیه هنانندجنگ جهانی اول ودوم بازهم پیروز میشه هرچندازلحاظ رحم آمریکایی ها ازروسها بهترن روسیه کومونیسته .همه روبیخیال شید کشور خودمونو بقیه رو ولش

    نظرات شما -
    • رضاسرخوش
      0

      جنگ.جهانی.دوم.امریکاآمدکاروتمام.کرد.روسیه.الان.یه.کشوربااقتصادضعیف.وتجهیزات نظامیه.کهنه.وقدیمی.که.خیلی هاش.ازکارافتاده.روسیه.الان.یه.کشورتنهاس.قبل. دهه.نودمیلادی.که.متحدجماهیرشوروی.بودندکه.بلوکه شرق.به حساب میامدآلمان نازی به.بلوکه.شرق.حمله کردوبعضی.ازکشورهایه.بلوکه.شرق.وبعضی.ازقسمتهایه روسیه.رواشغال.و.ویران کردامریکااگرواردجنگ نمیشدنمیتونست ازشر.آلمان.نازی.خلاص.بشه.درضمن کشورهایه.بلوکه شرق هم بابلوکه غرب به رهبریه امریکامتحدشد.روسیه ماندتنهابااقتصادضعیف.۷۰درصد تجهیزاته روسیه برای دوران جماهیرشوروی هست همشون قدیمی.وازکارافتادس.امریکا درکشورهایه.هم.مرزروسیه.پایگاهایه نظامی داره وبهترین.سلاح هاوحتی بمب اتم مستقرکرده تادرصورتی که جنگ بشه روسیه روهدف قراربده.درضمن درصورت. جنگ امریکاقطعأپیروزهست.روسیه باامریکاواردجنگ نمیشه چون درصورته جنگ.مردم کشورش ازگرسنگی تلف میشن بریدتاریخ رومرورکنید.اررسانه هایه بی طرف بعدنظرواقعی تون روبدید

  • مهدی
    0

    جنگ نمیشه پعه اینقدر حرف میزنید ،...پاشید برید سرکاررررر

  • رضا
    0

    امریکا توبیشترکشورهاپایگاه.نظامی داره بیش.از۸۵۰پایگاه زمینی,هوایی,دریایی.داره؛دورتادور.روسیه کشورهایی هستندکه همه متحدامریکاهستندامریکاتوتمامه این کشوراپیشرفته.ترین سلاح هاشومستقرکرده.همه.بیشترکشورهایه.شرق.وغرب.عضوناتوبه رهبری امریکاهستنداگه جنگی بین این دوکشوررخ بده امریکاپیروزاین جنگ هست شک نکنید.ضمنأ.امریکاتوکشورهای اروپایی کلاهک اتمی هم مستقرکرده.درصورت بروزجنگ علیه روسیه یاچین ازاین.سلاح هااستفاده کنه

  • رضاسرخوش
    0

    باسلام قطعأپیروزجنگ میان این دوابرقدرت امریکاهست.چون امریکاکشورخودش دورترین.نقطه دنیاس.ازطرفی بیشترکشورهاپایگاه نظامی داره بیش از۸۵۰پایگاه زمینی.هوایی.دریایی داره.کشورهای هم مرزروسیه متحدامریکاهستندهم عضوناتوبه رهبریه امریکاهستن.درصورت جنگ امریکاباروسیه. امریکاازهمین پایگاه هایه.نظامی کشورهایه هم مرزباروسیه.خاکه روسیه روهدف قرارمیده.ضمناامریکابیش ازدویست.کلاهک هسته ای.دراروپا مستقرکرده.

  • رضاسرخوش
    0

    باسلام قطعأپیروزجنگ میان این دوابرقدرت امریکاهست.چون امریکاکشورخودش دورترین.نقطه دنیاس.ازطرفی بیشترکشورهاپایگاه نظامی داره بیش از۸۵۰پایگاه زمینی.هوایی.دریایی داره.کشورهای هم مرزروسیه متحدامریکاهستندهم عضوناتوبه رهبریه امریکاهستن.درصورت جنگ امریکاباروسیه. امریکاازهمین پایگاه هایه.نظامی کشورهایه هم مرزباروسیه.خاکه روسیه روهدف قرارمیده.ضمناامریکابیش ازدویست.کلاهک هسته ای.دراروپا مستقرکرده.

  • علی
    0

    آمریکا پیروز است . بوده هست و خاهد بود

  • کامران خان
    0

    آمریکا از لحاظ نیروی هوایی و دریایی بسیار بسیار پیشرفته تر از روسیه هست بیشتر جنگنده های آمریکا از نسل پنجم جنگنده ها هستند درحالیکه روسیه هنوز نتوانسته به این تکنولوژی آن چنان برسد،مثال ۲۹ سال پیش انریکا جنگنده b2 با لقب شبح رو ساخته که بیست عدد از انها را در اختیار دارد که گرانقیمت ترین جنگنده های جهان هستند هرکدام ۴ میلیارد دلار قیمت دارند که بگفته خود کارشناسان روسی با ده عدد از این شبح ها امریکا میتواند در عرض یک روز تمام خاک روسیه را بطور کامل شخم بزند، دقت کند این شبح ها قابلیت حمل چندین کلاهک اتمی و چندین تن بمب و موشک را دارند کاملا رادار گریز و غیرقابل ردیابی هستند شکل انها را سرج کنید شبیه بشقاب پرنده هستند، روسیه در مقابل شبح امریکا گفته ما جنگنده پکدا رو ساختیم که سال ۲۰۲۲ از آن رونمایی اولیه میکنیم ، اما کارشناسان میگویند روسیه حداقل سی سال عقب تر از امریکا هست و هنوز هم نتوانسته به تکنولوژی ۳۰ سال پیش جنگنده شبح b_2 spirit امریکا برسد و در تمام ازمایشاتش شکست خورده و هنوز راه طولانی دارند و در مرحله ازمایشی هست، آمریکا بتازگی گفته میخوهاهد نسل جدید شبح رو جایگزین کند، میخواهم به شما بگویم امریکا یک نسل در مقیاس جنگی از روسها جلوتر هست، روسها بدلیل فروپاشی شوروی از امریکا حسابی عقب افتاده اند این فقط مشخصات یک جنگنده امریکایی بود سایر جنگنده های امریکایی هم نسل پنجم هستند و از سوخوهای روسی بسیار پیسرفته تر و رادار گریز تر هستند، روسها این را خوب فهمیده اند بخاطر همین روی راهکار ها و تکنولوزی های دفاعی کار میکنند جون میدانند در بُعد تهاجمی حریف امریکا نمیشوند بخاطر همین روی سیستم های موشکی اس چهارصد و بتازگی و اس پانثد بسیار مانور و پروماگاندا میکنند که کارشناسان میگویند همین سامانه های دفاعی هم نمیتوانند هنوز جت جنگنده شبح تقویت شده ی امریکا رو ردیابی کنند ، اما ناوهای هواپیمابر امریکایی دارای یک سامانه دفاعی موشکی عجیب و غریب هستند که هیچ چیزی نمیتواند انها را غرق یا هدف قرار دهد، در بعد موسکی هم امریکا موسک های کاملا دقیق و نقطه زن کاملی رو توسعه داده که نمونه اش تاما هاوک هست، و تمام مهمات زمینی امریکا و سیستم حمل و نقل زمینی مجهز به سیستم دفاع لیزری دقیق هستند و سربازان امریکایی مجهز به بهترین و بروزترین تکنولوژی دفاعی برای حفظ جان و بالا بردن قدرت تخریب هستند،من فکر میکنم نیمی از تکنولوژی و سلاح های امریکا هنوز اشکار نشده و برای اینده هست ولی با همین سلاح های آشکارشان میتوانند درصورت استفاده از تمام قدرتشان در عرض جند روز روسیه رو از روی کره زمین محو کنند، عده ایی به غلط میگویند امریکا در جنگ ویتنام شکست خورد و اینها، دوستان گرامی ما امروز در مورد امریکا مدرن و امریکای حال حرف میزنیم نه امریکای شصت سال پیش

    نظرات شما -
    • مهرداد.م
      0

      کامران خان آمریکا مدرن هست پس نتیجه میگیریم که روسیه هم نباید با 60 سال پیش مقایسه کرد . روسها هم مدرن هستن بعد از 60 سال آدمهای نخستین هم پیشرفت میکنن چه برسه به ابرقدرتی مثل روسیه

  • م ر
    0

    آمریکا واقعا قدرتمنده حتی اگه بدمون بیاد ازش باید بپذیریم که قدرتمنده تمام نخبه ها و میلیاردرها رو جمع کرده و جلوتر از بقیه ی کشورهاست و روسیه و چین باهم نمیتونن شکستش بدن اینو در نظر بگیرید که مثلا در جنگ ویتنام آمریکا نسبت به نیرویی که گذاشته بود موفق نشد ولی در جنگ با روسیه احتمالا تمام توانشو میذاره

  • علی
    0

    نمی خوام از کشوری حمایت ویا ضد کشور دیگه نظر بدم . ولی دوستانی که میگن آمریکا دو روزه روسیه را با خاک یکسان می کنه باید عرض کنم اگه واقعا آمریکا مطمعن بود روسیه رو در عرض دوروز یاحتی دوسال می تونه شکست بده تا حالا این شانسو امتحان کرده بود . اونا مثل دو تا کشتی گیر قدرت همدیگر را می دانند در ضمن روسیه نصف مساحت دنیا را در اختیار دارد و جمعیت پراکنده دارد ولی آمریکا نسبت به جمعیتش مساحت کمتری از روسیه دارد

  • کاظم
    0

    درود و نیکروز ، روسیه کشوری وسیع است ، نیمی از جمعیتش در چند نقطه متمرکز است ، و نیمی پراکنده است ، در حالی که امریکا تمام نیروی پراکنده از نظر ی در جمعیت دارد ، روسیه از جنوب قدرت بالایی دارد زیرا ایران متحد اول با اولویت نظامی جغرافیای در این باره به نفع دو کشور و منافع آنها با هم دارد ، روسیه متحدی چون ایران را دارد که مخالف سرسخت آمریکا ، و شاید رقیب او ، تاریخ نشان به تجربه داده که هیچ قومی بدون اتحاد چند قوم دیگر پیروز نبوده ، و هیچ کشوری بدون اتحاد یک یا چند کشور همسایه پیروز نبوده ، آمریکا تا خاور میانه دست انداخته آما هیچ متحد متصلی در این زمینه ندارد ، در حالی که شما تاریخ امپراتوری های باستان را میبینید متحدان شان متصل به پهنه کشورشان بوده است ، و حتی شکستشان هم از همین پهنه بوده است ، آمریکا را میتوان نفوذی در خاورمیانه دید و روسیه را قدرتی ، هیچ وقت به قدرت نظامی داخلی یک کشور با کشور دیگری مقایسه نکنید که پیروزی جنگ با کدام است زیرا ، بمب وقتی ساخته میشود به این معنا است که قدرت تخریب اطراف را دارد ، و وقتی منفجر میشود ، قدرت داخلی مرکزی دارد ، امریکا و روسیه را اگر مثل هر بمب قدرت منی فرض کنیم ، آمریکا ساختار نفوذی بر اطراف دارد ، و از داخل ضعفهایی ... در حالی که روسیه قدرت درونی دارد ، و از بیرون ضعفی دیده نمیشود ، روسیه نقش خود را در جهان همسان با درون موازی کرده و امریکا با بیرون از منطقه ، یعنی امریکا هم در کشور و هم در داخل مخالفانی دارد قبل از هر جنگی و بعد از آن اما روسیه بعد از جنگ ، و این در زات این خرس است ، محکم ، استوار ، مقاوم ، و تخریبگر ، و به یاد ماندنی ، از خوب و بدش ،

  • رضا
    0

    شروع هر جنگی بین دو کشور ابر قدرت یعنی نابودی کره زمین چون چون هردو دارای بیشترین سلاح های اتمی هستن.در ضمن اگه جنگی بین این دو کشور بیفته یک جنگ تمام عیار وجهانی اتفاق میفته.

  • غلام جعفری
    0

    با سلام ببینید تو مدرسه یکی داره ساندویچ میخوره یکی دیگه از بچه ها که ازش بدش میاد میگه بده به من اما با زورگویی میگه خوب مسلما اونی که ساندویچ میخوره نمیده بهش اونم میگه میزنمت ها میزنمت ها ولی نمی زنه چون اگه میتونست به خدا میزد به زور ازش می گرفت الانم خوب اگه آمریکا بتونه میزنه ولی نمی تونه ایرانو با رتبه نظامی ۱۳ نتونست بزنه ۴۷ روز طول کشید تا نیروی هوایی عراق و زد حالا میخواد با روسیه بجنگه ولی در کتب تاریخ ظهور اومده که جنگ جهانی سوم بین مسیحیان (اروپا و آمریکا)و ترکان (روس ها و احتمالا ترکیه و گرجستان و....)رخ خواهدداد . وبعد از اون انشاالله ظهور مهدی خواهد بود

  • علی
    1

    امریکا شکست خورده میخورد وخواهد بود

  • Reichmarshal
    0

    مقایسه قدرت آمریکا و روسیه دقیقا مثل مقایسه قدرت ارتش و سپاه خودمونه ارتش آمریکا نیروی نظامی بیشتری نسبت به روسیه داره ارتشم نسبت به سپاه نیروی بیشتری داره ارتش آمریکا نیرو هوایی قوی تری نسبت به روسیه داره ارتشم از سپاه تو نیروی هوایی قوی تره ارتش آمریکا نیرو دریایی قوی تری نسبت به روسیه داره ارتشم از سپاه برتره اما همه اینو میدونه که(متاسفانه)سپاه قوی تر از ارتشه چون سامانه موشکی بسیار قوی تری داره خوب روسیه هم توپخانه های قویتری نسبت به آمریکا داره بمب های اتمی و هیدروژنی و کبالتی و نوترونی و... بیشتر و بسیار قوی تری نسبت به آمریکا داره بمب های گرما هسته ای قوی تری داره موشک های بین قاره ای قوی تر و بیشتر موشک های دفاعی بیشتر و... بیشتری نسبت به آمریکا داره پس میشه نتیجه گرفت که قدرت روسیه از آمریکا بیشتره الان هم روسیه بمبی ساخته که قابلیت حمل ۱۲ کلاهک هسته ای داره! اسم این بمب هم ساتان۲ هست و همچنین یک زیردریایی اتمی بدون سرنشین که به عنوان بمب کبالتی هم استفاده میشه که گفته میشه ۲۰۰ مگاتن قدرت داره که چهار برابر قوی ترین بمب اتمی تاریخ یعنی بمب تزاره ممنون از وقتتون

  • اشکان
    0

    درسته که آمریکا قدرت هوایی اش نسبت به روسیه بیشتر است اما روسیه راکت اندازهایی بیشتر از روسیه است اگر آمریکایی که میکنید با قدرت هوایی حمله کنه روسیه نابودشدن میکنه لطفا شرایط را هم درک کنین

  • امین
    0

    امریکا در نیرویه هوایی و دریایی پیشتاز است اما از نظر زمینی قدرت روسیه باقدرت امریکا و کانادا اژانتین برابری میکنه پس امریکا دوست داری تویه دریا با روسیه بجنگه اما روسیه دوست داره تویه خشکی امریکا تی چند سال متحدان قدرتمند زیادی را از دست داده است مثل المان و روسیه روز به روز به متهدان خود اضافه مکند

    نظرات شما -
    • محمد
      0

      امریکا متحدخودشوازدست نداده مخصوصن.آلمان امریکا توکشورهایه اروپایی پایگاه نظامی بزرگ باتجهیزاته پیشرفته داره که فرمانده هایه این پایگاها امریکایی هستن به.غیرازسلاح پیشرفته امریکا بمب اتم هم تواروپا مستقرکرده درصورت جنگ هسته ای ازاین بمب هایه هسته ای اسنفاده کنه همین الان بروتوسایت یاتوهمین اینترنت نگاه کن آلمان عضوناتوهست به رهبری امریکا ازطرفی نزدیک روسیه کمونیست هست به خاطرهمین هیچ موقعه متحدقدرتمند خودش.مثل امریکاروازدست نمیده

  • رضا
    0

    وقتی امام خمینی به شوروی سابق نامه داده است و اورا به به دین اسلام دعوت میکند و اورا به مبازره با آمریکا تشویق میکند چون امام خمینی مرد آینده نگری بودند و چنین روزی را می دیدند پس آینده با روسیه است.

  • مهرداد.م
    0

    رضا سرخوش عزیز و ... چرا اینقدر از آمریکا طرفداری میکنین ؟؟؟ چرا ؟؟ وضع زندگی خوبی برات فراهم کرده که میگی آمریکا آمریکا ؟؟ برا این میگم آمریکا چون تحریم میکنه وقتی به کشوری زورش نرسه یا به هر دلیلی نتونه تسخیرش کنه حتی اگه لازم باشه زن و بچه ها رو هم میکشه تا تسلیمش کنه .خواهش میکنم از خواب بیدارشین . در حال حاضر روسه متحد ما هستش پس به دوستمون فکر کنین . درضمن بمب اتم ملاک کاملی برای قدرت نظامی نیستش الان فقط باید نیروی موشکی رو بچسپین . روسیه دارای موشک سارمات هست که میتنه جزیره ی بریتانیای کبیر رو خاکستر کنه و بردش 18000 کیلومتر هست و وزنش هم 100 تن هست و اینم بگم که 30 متر طول داره . من دارم تو روسیه درس میخونم به تاریخش هم علاقه دارم . اگه اطلاعات کافی ندارین لطفا نظر ندید چون الان روسیه به هیچ وجه کمونیست نداره و اون زمان اتحاد شوروی بود که با انحلالش رسما کمونیسم تو روسیه بیکار شد . راستی آمریکا تو این جنگ نه هوا به دادش میرسه نه زمین و نه دریا چون باید موشک داشته باشه اونم خیلی زیاد . روسه میتونه 2000 جت رو در عرض 3 ساعت بیاره پایین و همچنین روسیه 40 هزار توبخانه 155 داره که راحت تا قلب اتحادیه اروپا یعنی بروکسل میتونن هدف قرار بدن . لطفا نظر غیر کارشناسی ندید . درضمن اس 500 رو هم شوخی نگیرید چون افرادی مثل رضا سرخوش که دست پرورده همین منافین هستن میخوان دیدگاه مردم جهان به روسیه رو تغییر بدن . ممنون

  • رضاسرخوش
    0

    مهردادعزیزو...روسیه برایه توچیکارکرده که اینقدرازموشکهای ازرده خارج شده برایه دوریه جماهیرشوروی هست الان توسیلوکپک زده من نظرم برایه بمب اتم فقط نبودمن واقعیت روگفتم درضمن روسیه متحدایران نیست از سخنگویه وزارت خارجه روسیه یه خبرنگارپرسیدآیاروسیه متحدایران هست گفت خیرپرسیددرصورت جنگ اسرائيل باايران روسیه ازایران دفاع خواهدکردگفت روسیه ازاسرائيل دفاع میکنه چون بیش ازسیصدهزارشهروندروسیه دراسرائيل زندگی میکنن که محافظت ازاین کشوربرای روسیه اهمیت زیادی دارد بروتوسایت هست مرورکن بعدبه روسیه بگومتحددر ضمن این مقاله درموردقدرت نظامی روسیه باامریکا هست من هم چون سایت هایه نظامی رومرورمیکنم نظرواقعی دادم جانبداری وطرفداری نکردم تمام...

  • رضاسرخوش
    0

    مهردادعزیزو...روسیه اقتصادش ضعیفه یک ناوهواپیمابر داشت برای هفتادساله پیش اونم زمانه شوروی بودکه روسیه به ارث بردالان به گل نشسته عمرسوختش به پایان رسیدنمیتونه بروزرسانیش کنه روسیه به خاطر اقتصادضعیف پروژه جنگنده نسل پنجم پاکفارورهاکرده زرادخانه موشکی وهسته ای روسیه فرسوده وقدیمیه اقتصادش ورشکسته هست اینومن نمیگم توسایت نظامی برومرورکن.بودجه نظامی روسیه۲۰۱۹هشتاد میلیارددلارهست بودجه نظامی امریکا۲۰۱۹هفتصد میلیارددلارهست.امریکابیش ازیازده ناوهواپیمابرداره که هرپانزده سال یه ناوجدیدتررونمایی میکنه بابهترین تکنولوژیمیسازه. سوخته هسته ای هرناو بیست سال کارمیکنه قبل ازاینکه تمام بشه ناوجدیدتروپیشرفته تررونمایی میکنه هرچهارتاپنج سال زارادخانه موشکی وهسته ایش رونوسازی میکنه.این مقاله درضمن قدرت نظامی امریکا وروسیه رومقایسه کرده من هم چون سایت نظامی.رومیخونم نظرواقعی مو دادم ازامریکاطرفداری نکردم همین..باتشکرازاین سایت

    نظرات شما -
    • مهرداد.م
      0

      محض اطلاع روسیه 7 امین اقتصاد بزرگ جهانه شما کارشناس هستی اینو میگی ؟؟؟ یا اینجا زندگی کردی ؟؟؟! درضمن منافع مسکو تو تهران بیشتر از تل آویو هستش اشتباه نکن وزیرخارجه هم اگه اینو میگفت سی ان ان و بی بی سی هستن به مردم ایران بگن نیاز به لاف های شما نداره . ببینم مگه قدرت نظامی فقط به ناو هواپیما بره ؟؟؟ مسئولان شوروی هم میدونستن باید ناوهواپیما بر درست کنن ولی اولویتشون نبود چون نگهداریش هزینه بره و خیلی هم آسیب پذیره الان ایران هم میتونه ناوهواپیما بردرست کنه ولی چون بودجه ندارن و کشور تو وضعیت اقتصادی اصف ناکیه و از همه مهمتر اینکه نگهداری ازش هزینه برداره نمی سازن . بودجه نظامی ایران 6 میلیارد دلاره ولی با همین 6 میلیارد ببین چقدر موشک ساخته ؟؟؟؟ موفقیت یعنی بیشترین استفاده از کمترین امکانات آمریکا 700 میلیارد بودجه رو صرف ساختن مثلا ضد هوایی میکنه اونوقت موشکای ایران میزنن پایگاهشون ضد هواییا حتی یه دونه رو منحرف نمیکنن . منم از روسیه جانبداری نمیکنم ولی شما هم دیگه خیلی بی انصافی میکنی به هر حال روسیه دومین ابرقدرت نظامی جهانه اگه نظرات شما رو فاکتور بگیریم ارتشش از افغانستان هم بد تره این یعنی شما داری راست میگی و کارشناسا دروغ ...

  • مهرداد.م
    0

    اگه منبع برای حرفات بخصوص وزیر خارجه داری بفرست

  • رضاسرخوش
    0

    جنابعالی داری لاف میزنی درست صحبت کن چرابه توفشارمیادیه باربهت گفتم مقاله قدرت روسیه وامریکاهست باکشورهایه دیگه کارنداریم بازمیگه ایران محض اطلاع بیشتررسانه هاامثال بی بی سی که توکشور هایه دیگه دارن فعالیت میکنن برایه ایران لابی گری میکنن ایرانی هایه مقیم خارج بیخودنیست میگن مرگ بر بی بی سی چون جانبداری میکنه اقتصادامریکا۷۰۰میلیارد هست چون ۹۰۰تاپایگاه بزرگ نظامی تواروپا..آسیا..قاره.افریقا داره بیش از۱۱تاناوپیشرفته داره این همه تجهیزات داره..یه بارگفتم این مقاله قدرت نظا میه روسیه وامریکاروسنجیده ...ایران اگه پایگاه امریکارو صبح خبردادشب موشک زداون پایگاهاهیچ سامانه ضد موشکی نداشت...اماجدیدأسامانه پاتریوت توعین الاسد آزمایش کردیه موشک بالستیک پرتابی روتوآسمان عراق رهگیری ومنهدم کردیه سامانه ضدراکت کاتیوشاکوتاه برد ارتفاع پایین هم فعال کرده.!یه باردیگه هم بگم من طرفداری نمیکنم حقیقت روبیان میکنم بروتوسایت سرچ کن ببین بعدبیانظربده...درضمن بی احترامی بهم نکنیم

    نظرات شما -
    • مهرداد.م
      0

      اولا اگه ناراحت شدی عذر میخوام . باز میگه اقتصاد خوبه خودتم میگی این مقاله نظامیه خب داداش بحث اقتصادیو جدا کن . تو یه نبرد مستقیم دارم میحرفم روسیه هم ضد هوایی داره درضمن مخترع کاتیوشا هم روسها بودن . به هرحال اگه آمریکا تو نبرد احتمالی پیروز بشه به ضرر ماست چون تنها منبع بزرگی که ازش سلاح میخریم رو از دست میدیم . حالا موضوع جنگ جهانی سوم بماند که میخواستم تعریف کنم ولی تا روزی که اینا با هم جنگ کنن هیچی معلوم نیست

  • عباس
    0

    باسلام.بایدبه این دوست مون مهرداد بگم امریکاچون دورترین نقطه ازدنیاقرارداشت بیشترتمرکزکرد به ناوهواپیمابرونیروی دریایی قدرتمند چون باجنگنده وبمب افکن نمیشه این مسافت زیادازامریکاتاقاره هایه دیگه روطی کردحتی باهواپیمای سوخت رسان این کارسخت وزمان بروخطرناک بودوهست شوروی بعدازامریکا ساخت ناوهواپیمابرآغازکردقراربودسه ناوهواپیمابرتکمیل کنه هزینه زیادساخت ناوباعث.شدیه ناوروتکمیل کنه..ودوتایه دیگه رونیمه کاره رهاکرد...ایران بودجه ساخت ناوهواپیمابرنداره اگرهم بودجه داشت باز هم نمیتونست چون ساحل مخصوص وخیلی بزرگ نظامی نداره ..باتشکرازمقاله خوبتون

    نظرات شما -
    • مهرداد.م
      0

      سلام داداش منم همینو گفتم

  • مهرداد.م
    0

    راستی رضا منبع ازت خواستم

  • محمد
    0

    سلاح هایه روسیه بیشترش قدیمی هست ازتانک هاش که برای زمان شوروی هست اکثر..تانک تی ۵۵.وتی۷۵ توپخانه هایه قدیمی که فرسوده هست اماتجهیزاته امریکا مدرن جدیدودقیق باقدرت بالا هست اروپامتحدامریکاهست چون به امریکا نیازداره امریکا تواروپاپایگاه نظامی داره توآلمان انگلیس ایتالیا پایگاه که دسته نظامیان امریکای هست هیچ موقعه اروپا متحد قدرتمندخودش مثل امریکارو کنارنمیزاره..بعضی وقتا اختلاف نظر دارن اما بازباهم متحدهستن هرکشوری که باامریکااتحادداره مردمش دررفاه زندگی میکنن اما متحدین روسیه باچین به تعدادانگشت دستمون هم نمیرسن همه شون مردماشون بدبخت هستن مثل کره شمالی سوریه وهمین ایران بااین همه منابع نفت بیش از۸۰درصدمردم زیر خط فقردارن زندگی میکنن لطفأ بعضی بهشون برنخوره حقیقت براشون تلخ نباشه

  • ابوالفضل
    0

    من نفهمیدم ولی فکر کنم قدرت هسته ایی و موشکی روسیه خیلی بیشتر از آمریکا است ؛

  • مهرداد.م
    0

    سلام داداش محمد عزیز من نه بهم بر میخوره نه برام تلخه اتفاقا اگه روسیه و آمریکا هم دیگه رو نابود کنن ایران 2 رقیبش کمتر میشه .... خب از این بگذریم شما همش رو چیزای قدیمی مانور میدین حالا ما این حرفتونو که درست هم نیست بر فرض مثال قبول کنیم روسیه حتی اگه تانکهاش مال جنگ جهانی دوم هم باشه 40 هزار تا تانک داره در حالی که آمریکا کمتر از 7 هزار تانک این جا هم نوشته شده 20 هزار تا بخاطر اینکه نصفشون فعال هستن نصفشونم ذخیره اما به هر حال این 20 هزار تا خیلی زیاده . کیفیت خیلی مهمه ولی کمیت هم اگه زیاد باشه میتونه رقابت کنه ... کره شمالی و سوریه هم زمان شوروی به کمونیست پیوستن ربطی به روسیه نداشت ایران هم اگه فساد نداشته باشه تحریم ها هیچ اثری روش نداره . درضمن اینو یادم نره آقای رضا سرخوش عزیز گفتن زراتخانه هسته ای روسیه قدیمی و فرسوده هستش باید بگم طبق پیمان ان پی تی هیچ کدوم از کشورهای دارای حق وتو و بقیه کشور ها اجازه ساخت کلاهک اتمی جدید ندارن حتی اجازه آزمایش سلاح اتمی هم ندارن پس میشه گفت زرادخانه آمریکا هم قدیمیه و سلاح هاش مال قبل از امضای این پیمان بین المللی هستش . درضمن قدرت نظامی به پایگاه نیست چون پایگاه ها هرچه قدر هم باشن باز یه فضای محدود هستن و میشه راحت اونا رو با موشک هدف قرار داد مثل عین الاسد .

  • M.M.T
    0

    صد در صد روسیه پیروزه به چندین علت که حالا جا نداره بگم هرکی میگه آمریکا میبره قشنگ استدلال درست و حسابی بیاره نه بر اساس یه سری پیشگویی ها . الان همه جهان از این نظمی که آمریکا راه انداخته خسته شدن حتی خود مردمش که دارن اعتراض میکنن . استدلال های دیگه ای هم دارم که اگه فرصت بشه میگم

  • حسین
    0

    روسیه معروف هست به ببرکاغذی نیروی زمینی روسیه تانک هاش قدیمیه جنگنده هاش نسل چهارم هست امریکاجنگنده نسل ششم روهم رونمایی کرده..توجنگ خلیج که عراق درآن زمان قدرتمندترین نیروی منطقه بودکویت رواشغال کرد.. تجهیزاتش ساخت روسیه بود..نیروهایه امریکاواردکویت شدوبانیروهایه عراق واردجنگ شدتانک هایه امریکابیش ازسیصدتانک عراق.رومنهدم کردبدون اینکه یک تانک امریکا منهدم بشه تمام تانک عراق رومنهدم کردچون تانک.امریکا سیستم نشانه گیری بهتری داشت جنگندهایه امریکا تمام جنگندهایه ساخت روسیه روبدون تلفات نابودکردن تواینترنت هست ببینید.قدرت نظامی امریکا ازروسیه بیشترهست یخورده به واقعیت نگاه کنیم جانبداری نکنیم..باتشکر

  • مهرداد.م
    0

    چرا داری بحث سال 1380 رو میکنی ؟؟؟؟؟ اولا عراق تانکای عراقی تی 72 بودن که 10 سال بعد از فروپاشی شوروی هم عراق ازشون داشت الان روسیه از تانکای جدید رونمایی کرده موشک قدرتمند تر داره و نسل 5 جنگنده هم داره که سوخو 57 هست درضمن درگیری آمریکا با روسیه هست که 17 میلیون کیلومتر مساحت داره نه با عراق که کمتر از یک میلیون کیلومتر هست . نیروی زمینی ناتو نمیتونه با تانکای روسی و منطقه جغرافیاییش مقابله کنه . تو این مقاله اسمی از عراق هم نبود که شما دوغ و دوشاب رو یکی میکنی . درضمن جنگ خلیج نه جنگ خلیج فارس ظاهرا وطن فروشی و آمریکا پرستی به شما هم سرایت کرده

    نظرات شما -
    • حسین
      0

      بایدبهت بگم که خلیج فارس نبایدبگیم خلیج چینی هاچون که تمام منافع وصیدجنوب روچینی هادارن میبرن اشتباه نکنم اواخرسال۱۳۹۸بودصیادهایه ایرانی داشتن توهمون خلیج فارس که الان خلیج چینی هست مشغول صیدماهی بودن یه کشتی چینی بهشون حمله میکنه هم قایق صیادان ایرانی رو غرق میکنه هم ناجوانمردانه صیادان ایرانی که توآب دستوپامیزدن میکوشن..هرچندهمون موقعه که خلیج فارس بودهم سودی برایه مردم.ایران نداشت چون هم.پول نفتش وپولهایه دیگش همه رومیدوزدیدن

  • حسین
    0

    چطورتوازروسیه کمونیست طرفداری میکنی خوبه چون فکرمیکنی متحدایران هست پوتین یه دیکتاتورهست که مخالفاشودستورمیده ترورمیکنن درضمن به خاطراقتصادضعیفش کلأ چهارفروندازنمونه آموزشی سوخو۵۷تونسته رونمایی کنه به خاطربودجه زیادپاکفاپروژسوخو۵۷ روشکست خورده اعلام کردن تورده بندی بهترین جنگنده ها(رتبه سوم) داره..درضمن تانک جدیدروسیه هم که آرماتا هست شما سنگشوبه سینه میزنی توبهترین تانک هایه جهان رتبه ششم روداره حالاهی توبگو روسیه. .توسایت واخبارنظامی ثبت کردن بروخوب نگاه کن ناتو درحال پیش روی به طرف مرزهایه روسیه هست روسیه تکان بخوره یجور میکوبنش که نفهمه ازکجاخورده توآبهای روسیه رزمایش انجام میده ناتوروسیه اگه جنگی راه بندازه دوباره به بیست قسمت تقسیم میشه مثل شکستی که توافغانستان خوردبازم بروتوسایت نگاه کن من ازخودم چیزی نمیگم ایناواقعیت هست که برای شماخیلی تلخه

  • مهرداد.م
    0

    چرا چرت و پرت میگی . این یه مقالس داریم با هم تعامل میکنیم مثل آدم حرف بزن . روسیه اقتصادش ضعیف نیست برو یه جست و جوبزن روسیه جزو گروه 8 هست و 7 امیت اقتصاد بزرگ جهانه روسیه کمونیست نیست 30 سال پیش کمونیستا سقوط کردن من از روسیه طرفداری میکنم قبول شما چرا از آمریکا طرفداری میکنی . شوروی تو جنگ افغانستان پیروز شد اما گورباچف به خاطر صلح آمریکا نیروهاشو بیرون کشید و مدارکش هم هست . درضمن اگه به جنگ افغانستانه .... آمریکا هم تو جنگ ویتنام هم دسته گل های زیادی به آب داده . اینقدر از کلمه سنگ و سینه هم استفاده نکن . برق آمریکا کورت کرده . آمریکا هم خانه پوشالیه حتی از پس کره شمالی بر نمیاد چه برسه به روسیه . بحثی نداریم ولی همینجوری تو جاهلیت بمونید ولی مطمعن باشید بعد از جنگ جهانی سوم همتون رو سیاه و شرمنده اید بخاطر بلوف هایی که تحوییل مردم دادید .

  • فرشید
    0

    ازنظرکیفیت ودقت و....ورتبه بندی تجهیزاته نظامی...تجهیزاته نظامی روسیه خیلی پایین تراز تجهیزاته نظامی امریکایی هست روسیه کل تانک هایی که داره که بیشترش تانک هایه قدیمی وفرسوده هست سیزده هزارتانک داره اما تانک برای هیچ کشوری پیروزی نمیاره چون راحت باجنگنده یاپهپادیاخیلی ازسلاح هایه دیگه حالادرعوض امریکا بیش ازدوازده هزارجنگنده داره بمب افکن رادارگریزکه معروف هست به شبح آسمان وخیلی ازتجهیزاته پیشرفته دیگه ازهمه.اینا بگذریم بیش ازسه دهه قدرت اول دنیا بوده وهست روسیه خودش میدونه که باامریکاواردجنگ بشه کارش تمامه.ازهمه اینا بگذریم..بایدفکرنون باشیم زندگیمونوبگذورنیم بابازیادبه خاطراین دوکشوراصابمونودرگیر نکنیم اصلایاروسیه قدرتش بیشتره یاامریکا به ما چی میرسه هیچی به غیرازاینکه میخواییم بازورهمدیگه روتوجیح کنیم..باتشکرازمقاله تون

  • مهرداد.م
    0

    سلام . آقای فرشید تاحدودی دارین درست میگین اصن روسیه هیچ تانکی نداره آمریکا هم 1 میلیارد جنگنده داره . چرا حرفی از موشکها نمیزنین ؟

  • رضا
    0

    باسلام من کامت هایه این مقاله روخوندم بعد رفتم توسایت هایه نظامی دیدم قدرت نظامی امریکاازروسیه خیلی بیشترهست طرفداری هم نمیکنم لطفاناراحت هم نشین تجهیزاته وتسلیهاته نظامی امریکا هم ازروسیه پیشرفته تر هست من جانبداری نمیکنم اخبارهایه داخلی که مامیبینیم همش حقیقت نداره کره شمالی برایه چی رفت پایه میزمذاکره باامریکاچون هرچی آزمایش موشکی انجام داده بودشکست خورده بودتمام موشک هایی که پرتاپ میکردیاتوآسمان منفجرمیشدیاتوآسمان منحرف میشدبعداز تحقیات سران نظامی کره شمالی دیدن این خراب کاری هاتوسط امریکاصورت گرفته امریکا به یه قدرت امواجی دست پیدا کرده که میتونه موشک روتوآسمان منحرف ویامنفجرکنه وفقط این قدرت روامریکاداره وهزینه خیلی زیادی هم داره ودستیابی به چنین قدرتی توسط کشوردیگه تقریبأغیرممکن هست..من همون اول گفتم طرفداری نمیکنم لطفأ.کسی ناراحت نشه..باتشکرازاین مقاله

  • فرشید
    0

    دوست عزیزروسیه تعدادکلاهک موشکی ویابمب هسته ایش ازامریکابیشترهست امابه این معنی نیست که قدرته نظامیش بیشترازامریکاست روسیه توشمارش کلاهک هسته ای ازنگاه بعضی ازسایت هایه نظامی ۷۰۰۰هزارکلاهک هسته ای داردوامریکا۶۸۰۰کلاهک هسته ای..درسته که روسیه دویست کلاهک هسته ای بیشترداره.اما به این معنی نیست که قدرتش بیشترباشه تو جنگ.هسته ای برای نابودکردن بزرگ ترین کشور مثلا روسیه یاامریکاچهارتا پنج کلاهک اتمی کافیه..نتیجه میگیریم که کلاهک یابمب هسته ای قدرت نمیاره بعضی ازکشورهایه دارایه کلاهک هسته ای مثل کره شمالی یاپاکستان بمب هسته ای دارن اماقدرت نظامیشون ازکشورهای که بمب هسته ای ندارن کمترهست..درضمن امریکازراد خانه اتمیش رونوسازی کرده باکلاهک هسته ای پیشرفته ترازقبل که توسایت نظامی ببینید من هم.توسایت نظامی خوندم من هم جانبداری نمیکنم ..باتشکر

  • مهرداد.م
    0

    طبق پیمان ان پی تی ساخت , نگهداری و آزمایش سلاح جدید اتمی و نوسازی اون ممنوعه کدوم سایتی اینو گفته لطفا منبع بدید .

  • فرشید
    0

    منبع.میخوای همین الان بروتواینترنت گوشیت سرج کن ببین امریکازرادخانه هسته ایش رونوسازی کردبرایه این طرح بودجه خیلی زیادداشته من ازخودم حرفی نمیزنم دوسته گرامی امروزتواینترنت خواندم ناتوپروازهایه نظامی وجاسوسی روبه طرف مرزهایه روسیه افزایش داده وامریکابرایه چندمین بارحمله نظامی به روسیه روشبیه سازی کرده وبمب افکن های امریکا نزدیک مرزروسیه پروازکردن اینم بازتوسایت نظامی ببین امروزتاریخ۹۹/۶/۲۳ باتشکرازاین مقاله

  • ناصر
    0

    باسلام..نظرسنجی میان دوقدرت امریکاورسیه خوب اینکه مثل روزروشنه که امریکاازروسیه ازهمه نظرقدرتش خیلی بیشترهست.قدرت نظامی امریکاازهمه لحاظ ازروسیه بیشتراست امریکاهم ازلحاظ تعدادنظامیان ازروسیه بیشترهست هم ازلحاظ تجهیزاته نظامی سرتره امریکادوازده ناوهواپیمابرپیشرفته داردروسیه هیچی نداره.روسیه یه ناوقدیمی داشت که الان غیرفعال هست.روسیه دربرابرامریکاهیچی نیست..سال۲۰۰۵بودفکرکنم یه زیردریایی روسیه روامریکامنهدم کردوروسیه ازترسش هیچ واکنشی نشان ندادسال ۲۰۱۶هم ترکیه که عضوناتوهست یکی ازجنگنده هایه روسیه روسرنگون کردبازهم روسیه ازترس,امریکا وناتوجرأت نکردحرفی بزنه..تواینترنت یاسایت نظامی سرج کنیدنگاه کنیدکه درست میگم

  • محمد
    0

    امریکاقدرت نظامیش ازروسیه بیشتره اصلا قابل قیاس نیست کارشناس هایه نظامی میگن اگر جنگی میان امریکاوروسیه بیفته مردم کشور روسیه ازگرسنگی ازبین میرن.حالا به غیرازاینکه روسیه تحریم هست مشکلات اقتصادیش خیلی زیادهست ومردم کشورش ازاین وضع خیلی ناراضین.وبه این وضع اعتراض دارن.درحالی که امریکامیتونه تویه نبردهم باچین وهم باروسیه واردجنگ بشه

  • مهرداد.م
    1

    شما انگار چشماتون کار نمیکنه آقای ناصر همتون میگید برو سرچ بکن چی سرچ کنم ؟؟؟؟ اگه به سرچ کردنه 100 تا سایت هست که میگه افغانستان از آمریکا قوی تره . همتون دارین زر بیخود میزنید لینک منبعو بفرستید تا ماهم از جاهلیت بیرون بیایم

  • مهرداد.م
    0

    آمریکا میتونه هم با روسیه هم با چین هم با کره شمالی هم با ایران و با سوریه و عراق و اوکراین همزمان وارد جنگ بشه ؟ ببینم واقعا میتونه ؟

  • سعید
    0

    باسلام قدرت امریکا ازروسیه بیشترهست همه میدونن جنگی میان این دوکشورصورت بگیردروسیه ازامریکاشکسست خواهدخورد امریکاسلاح هایی داره که سری هست وازاونا رونمایی نمیکنه تادرصورت جنگ همه روشگفت زده کنه...درجنگهایه گذشته امریکا.شرکت هایه سازنده تسلیحاتی امریکادرهمون زمان.کم.ازسلاح هایه قدرتمندومدرن.وجدید رونمایی کرده که همه شگفت زده وحیرت انگیز کرده

  • رضا
    0

    سلام . روسیه مطمعنا پیروزه . شک نکنید هم موشکاش و هم بمب ها و کلاهک های هسته ای و تانکای فوق پیشرفته و جنگنده نسل هفتم جدیدش .

  • KXAM
    0

    روسیه قطعا غالب است . این سخن جیمی فلن یک بازیگر و کمدین آمریکایی است که دولتمرادان را از توهم حمله به روسیه باز داشت او معتقد است که روسیه بالغ بر 100 هزار تانک ذخیره و بیش از 15000 هواپیمای فوق پیشرفته دارد که همه را مخفی نگه داشته تا برای جنگ جهانی بعدی آماده کند . برید یه سرچ بکندید .

  • علی
    0

    باسلام قدرت روسیه ازامریکا بیشترهست همه میدونن جنگی میان این دوکشورصورت بگیرره امریکا از روسیه شکسست خواهدخورد روسیه سلاح هایی داره که سری هست و از اونا رونمایی نمیکنه تا در صورت جنگ همه روشگفت زده کنه...درجنگهایه گذشته روسیه شرکت هایه سازنده تسلیحاتی روسی درهمون زمان.کم.ازسلاح هایه قدرتمند و مدرن وجدید رونمایی کرده که همه شگفت زده وحیرت انگیز کرده.

  • محمد حسن
    0

    روسیه زرادخانه هسته ایش رونوسازی کردبرایه این طرح بودجه خیلی زیادداشته من ازخودم حرفی نمیزنم امروزتواینترنت خواندم روسیه پروازهایه نظامی وجاسوسی روبه طرف مرزهایه آمریکا افزایش داده وبرایه چندمین بارحمله نظامی به آمریکا روشبیه سازی کرده وبمب افکن های روسیه نزدیک مرزآمریکا پروازکردن .

  • Mohar
    0

    روسیه کشوری وسیع است ، نیمی از جمعیتش در چند نقطه متمرکز است ، و نیمی پراکنده است ، در حالی که امریکا تمام نیروی پراکنده از نظر ی در جمعیت دارد ، روسیه از جنوب قدرت بالایی دارد زیرا ایران متحد اول با اولویت نظامی جغرافیای در این باره به نفع دو کشور و منافع آنها با هم دارد ، روسیه متحدی چون ایران را دارد که مخالف سرسخت آمریکا ، و شاید رقیب او ، تاریخ نشان به تجربه داده که هیچ قومی بدون اتحاد چند قوم دیگر پیروز نبوده ، و هیچ کشوری بدون اتحاد یک یا چند کشور همسایه پیروز نبوده ، آمریکا تا خاور میانه دست انداخته آما هیچ متحد متصلی در این زمینه ندارد ، در حالی که شما تاریخ امپراتوری های باستان را میبینید متحدان شان متصل به پهنه کشورشان بوده است ، و حتی شکستشان هم از همین پهنه بوده است ، آمریکا را میتوان نفوذی در خاورمیانه دید و روسیه را قدرتی ، هیچ وقت به قدرت نظامی داخلی یک کشور با کشور دیگری مقایسه نکنید که پیروزی جنگ با کدام است زیرا ، بمب وقتی ساخته میشود به این معنا است که قدرت تخریب اطراف را دارد ، و وقتی منفجر میشود ، قدرت داخلی مرکزی دارد ، امریکا و روسیه را اگر مثل هر بمب قدرت منی فرض کنیم ، آمریکا ساختار نفوذی بر اطراف دارد ، و از داخل ضعفهایی ... در حالی که روسیه قدرت درونی دارد ، و از بیرون ضعفی دیده نمیشود ، روسیه نقش خود را در جهان همسان با درون موازی کرده و امریکا با بیرون از منطقه ، یعنی امریکا هم در کشور و هم در داخل مخالفانی دارد قبل از هر جنگی و بعد از آن اما روسیه بعد از جنگ ، و این در زات این خرس است ، محکم ، استوار ، مقاوم ، و تخریبگر ، و به یاد ماندنی ، از خوب و بدش ،

  • حسین
    0

    کجاتواینترنت خواندی چرادورغ میگی بچه جان.روسیه متحدایرانه ازخودت حرف درمیاری ازترس تحریم هایه امریکاتجارت باایران روکنار گذاشت.ازخودتون حرف درنیارید.روسیه بیش از نیمی ازتجهیزاتش قدیمی وفرسوده هست ازتانک هاش گرفته تاجنگنده وهلی کوپترهاش قدیمی هست تنهافقط.یه ناوهواپیمابرقدیمی زمان شوروی داشت که همون ازکارافتاده توساحل داره گردوخاک میخوره..جنگنده نسل پنجمش به خاطرنداشتن بودجه کافی پروژه سوخو۵۷ کارشناس هایه نظامی روس شکست خورده اعلام کردن کلاچهارفروندسوخو۵۷تولیدکرده که اونم دوسرنشینه وآموزشی هست فعلا به خاطر نداشتن بودجه خط تولیدش خوابیده.تانک جدید که ساختن بازاونم به خاطرنداشتن بودجه کافی تعدادشوتقریباچهل دستگاه تونسته تولیدکنه اماامریکابیش از دومدل جنگنده نسل پنجمش رونمایی کرده که توبهترین جنگنده هم ازلحاظ قدرت وهم ازلحاظ رتبه بندی اف۲۲اول.اف۳۵ رتبه دوم بهترین جنگنده جهان هست وبیش ازیک دهه هستتکمیل کرده ودرحال توسعه نسل ششم.جنگنده هست .تاالان چندبارناو هواپیمابرجدیدرونمایی کرده که روسیه همون یه ناوقدیمی داشت روهم ازدست دادبی عرضه درضمن روسیه زمانی که با بیست کشورمتحد بودکه بلوک شرق بانام شوروی بودازامریکا شکست خوردبه فروپاشی افتادکه رهبرشوروی گورباچف بودمتحدین روسیه ولش کردن وبا امریکامتحدشدن چون همیشه روسیه تو(انزوا) بوده الان متحدین روسیه کره شمالی که مرمش علف میخورن ونزوئلا که بدبخت هستن و.... امامتحدین امریکاژاپن کره جنوبی فرانسه آلمان وکشورهایی بااقتصادخوب وثروتمند

  • ناشناس
    0

    روسیه اگرقدرتمندبوداگرمتحدداشت اگرقدرت نظامیش ازامریکابیشتربودالان تحریم نبود روسیه اقتصادش ضعیف هست ازترس تحریم هایه امریکاجرأت نداره تکان بخوره.درضمن امریکاتوکشورهایه هم مرزروسیه بیش ازدویست پایگاه قدرتمندنظامی داره تمام همسایه هایه روسیه باامریکامتحدهستن.روسیه جرات نفس کشیدن نداره.ازیه طرف ناتوبه روسیه فشارمیاره ازیه طرف امریکابه روسیه فشارمیاره که یه واکنش نشان بده یادست ازپاخطا کنه بزنن نابودش کنن دوباره مثل.سال۱۹۹۰میلادی به بیست قسمته دیگه تقسیم بشه که صدرصدهم میشه چون رهبران فاسدروسیه توانایه اینوندارن روسیه رورهبری کنن فقط فکراین هستن دزدی وچپاول هستن یاکشورهایه دیگه روضمیمه کشورخودشون کنن چون بویی ازانسانیت نبردن

  • علی
    1

    بازه هم حرفهای تکراری مزدوران آمریکایی . روسیه پیروزه و آمریکا محکوم به نابودیست انشا الله

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      مزدورتوهستی که چرتوپرت میگی امریکا توایران هیچ سفارت یافردنفوذی نداره که من مزدورش,باشم .اماروسیه داره وبه غیراز..زرر هیچ سودی نداره بس مزدورتوهستی

    • رسول
      0

      هرکس که نظرواقعی بیان میکنه وگفته امریکا قدرت نظامیش بیشترازروسیه هست.نه جانبداری کرده نه مزدورهست.واقعیت همینه.تمام دنیادارن میگن امریکا.قدرتمندترین کشوردنیاست.اماکسانی که واقعیت براسون تلخه وازقدرتمندبودن امریکامیسوزن دارن میمیرن.وفکرمیکنن اگربه مردم دوروغ بگن روسیه قدرت نظامیش ازامریکابیشترهست.نه اینکه مردم دیگه باورنمیکنن.چندتافوش هم بهشون میدن چون الان همه بچه هایه ۸ساله گوشی یاتبلت دارن وهمیشه آنلاین هستن.وازتمام خبرهاوحوادث دنیا باخبرن.ونمیشه.به مردم دوروغ بگیم بس نتیجه میگیریم که دوروغگوها مزدورهستن.مزدوران بدانن هرکس نظرداده امریکاقدرتمندترین کشوردنیاس از خودشون حرف درنیاوردن.توتمام سایت هایه خارجی عربی هندی ایرانی خواندنومیگن

  • KXAM
    1

    بی غیرت های دزد . اینقدر از آمریکا طرفداری میکنید بخاطر انعام خوبیه که گیرتون میاد .. به زودی زود آمریکا و متحدانش و شما به خاک ذلت خواید نشست .

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      اشتباه میکنی بی غیرت دزدتویی.چرابراتون حقیقت تلخه..امریکافعلا توایران نه سفارت نه دیپلمات یانفوذی نداره که کسانی که حقیقت روبیان میکنن گفتن امریکا قدرت اول دنیاست.انعام گرفته باشن اماتو.أمسال تو چرا فقط میخوایدبه مردم دوروغ بگید فکرمیکنیدبادوروغ همیشه کارت پیش میره اما..چشم کورت روبازکن این مقاله و سایت هایه نظامی دیگه روبخوان که میدونم خواندی.اماداری میسوزی میخوای دوروغ دونگ تحویل مردم بدی بس ازاینجا معلوم میشه توبی غیرت ودزدهستی وانعام گرفتی میخوای بازور دوروغ بگی وخلاف واقعیت روبگی امادیگه الان مردم همه هوشیارشدن دیگه نمیتونی بادوروغ وعراجیف مردم وگول بزنی وتوباخاک یکسان میشی انشالله.

  • علی رضا
    0

    با سلام . آمریکا 30 در صد اقتصادش کوچکتر شده و تا سال 2030 رتبه ی 30 ام اقتصاد بزرگ جهان افول خواهد کرد . جنگنده های آمریکا ماکتی بیش نیستن در واقع همون اف 14 ها هستن اومدن بدنشونو عوض کردن روسیه نسل هشتم جت های جنگی رو داراست 50 هزار تانک تی 14 آرماتا ساخته که مجموعا با تانکای تی 72 و ... زمان شوروی به 140 هزار تانک میرسه که راحت کل اروپا رو تسخیر میکنه . آمریکا دیگه هیچ متحدی نداره و قرار تا 5 سال آینده پیمان ناتو هم منحل اعلام بشه چون حزب کاگر انگلیس و ملی آلمان و حزب راست فرانسه خواستار خروجشون از ناتو بودن . ناوهای هواپیمابر آمریکا هم فرسوده شده و موتور های اتمی اونها هم از کار خواهد افتاد . روسیه 45 ناو هواپیمابر داره که یکی ازشون غیر فعال و بقیه ذخیره هستن برای روز مبادا . نیروی هوایی آمریکا از کار افتاده و با وجود اس 400 و اس 300 هیچ کاری ازش بر نمیاد حتی بمب افکن ها هم نمیتونن کاری کنن . روسیه در حال ساخت سامانه اس 500 هست که پیش بینی میشه بیش از 700 کیلومتر برد داره . آمریکا هم داره به پای روسیه میفته که سامانه اس رو نسازه بنابر این بخاطر ضعف شدید نظامی آمریکا دست به تحریم زدن . زیر دریایی های اتمی روسیه قادره کل واشنگتن و نیویورک رو ببره رو هوا . موشکهای روسی هم تشنه به خون آمریکایی ها منتظر فشردن دکمه هستن تا سیاره زمین رو برای آمریکا تبدیل به جهنم کنن . روسیه با پشتوانه اقتصادی چین و مشاوره نظامی ایران و هم چنین فشار آوردن نیرو های ضمیمه ایران ( مقاومت ) به سربازان آمریکایی در منطقه قادر خواهد بود کل نیرو های نظامی آمریکا رو در عرض 1 ماه نابود کنه . مساحت زیاد روسیه این توانایی رو بهش میده که موشکها و انبار های ذخیره هسته ای خود رو پراکنده بسازه و از دید آمریکایی ها مخفی نگه داره . تعداد هواپیما های روسی بیش از 15 هزار تا هست و 4 هزار تا جت جنگی نسل هفتم و هشتم رو داره . برید تو اینتر نت یه سرچ بکنید همه کارشناسای نظامی و حتی خود رییس جمهور آمریکا هم همین نظرو داره

  • ناشناس
    0

    خاک برسرت که اینقد(توهم)زدی میگی روسیه پنجاه هزارتانک داره مثل جنگ خلیج چینی فعلی امریکا بادویست تانک هزارتا تانک تی۷۲پیشرفته روسی رومنهدم ونابود کردهمین الان هم بازبا هفت هزارتانک پیشرفته امریکاتمام تانک هایه روسیه دیکتاتوری رو...نابودمیکنه انشالله جنگنده هایه پیشرفته امریکاهم جنگنده هایه روسیه رونابودمیکنه

  • کیوان
    0

    روسیه دیگه رتبه دوم قدرتمندترین کشوردنیارو داره ازدست میده واحتمالا چین کمونیست رتبه دوم قدرتمندترین ارتش دنیامیشه.البته امریکا قدرت اول جهان هست بافاصله خیلی زیاد چون امریکا همیشه برتری نظامی خودشوهمیشه حفظ میکنه وخواهدکرد.لطفأ بی ادبی کسی نکنه حالا میخوادخوشمون بیادیابدمون بیاد..هرکس نظرخودشومیده به کسی هم ربطی نداره.بس خواهشأ ادب رعایت کنیم چیزی کم نمیشه

  • ناصر
    0

    تورتبه بندی قدرتمندترین ارتش جهان امریکا اول هست وروسیه بافاصله خیلی زیادازامریکادوم هست..یه سری بازمیگن روسیه من توصیه میکنم توهمین مقاله قیاس ارتش امریکاوروسیه ازنظرتعدادوقدرت تجهیزات ونظامیان امریکا وروسیه بازبرید..مرورکنیدبخونیدبعدبیاییدنظر بدید جانبداری هم نکنیدونظرواقعی تون روبیان کنیدباتشکر...؟

  • علی
    0

    آقای ناشناس میتونی بگی مشکلت چیه ؟؟؟ مریضی یا روح و روانت درگیره ؟ اگه آمریکا شکست بخوره چه ضرری به تو میرسه که میای همه هم وطن هاتو فحش میدی ؟ پ.ن: آمریکا شکست خورده علی رضا هم درست میگه مجموعا حدود 100 هزار تانک آرماتا در اختیار روسیه است . موشکای روسی هم پیشرفته ترن . تانکاشونم خیلی زیاد تره . جنگندهاشونم نسل هشتمن . زیر دریایی هاشون مدرن تره . تعداد کلاهک های هسته ای شون هم از آمریکا خیلی بیشتره و 44 ناو ه دارن .

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      علی ک.د. من مشکل روحی روانی ندارم ازحرف زدنت معلوم هست که بایدصدرصدتیمارستان بری درضمن من همه روفوش ندادم من منظورم باخودتوهست حقیقت چرااینقدرداره بهت فشارمیاره.من حقیقت گفتم مثل توچرتوپرت نگفتم چشمایه کورت بازکن ببین اول کی بی ادبی کرده هرکس بی احترامی بکنه بی احترامی شامل حالش میشه من به نظر همه احترام میزارم.کسی به من حرف بدبزنه جوابشومیدم توصیه میکنم روانپزشک برو

  • محسن
    0

    باسلام به نظر من کسانی که گفتن امریکا قدرتمندترین کشوردنیا هست حقیقت روگفتن یکی از دوستمون گفته روسیه جنگنده نسل هشتمداره که حقیقت نداره. اماروسیه جنگنده هاش قدرت جنگنده هایه امریکا رونداره وتجهیزاته نظامی امریکاازروسیه پیشرفته ترهست پیشرفته ترین جنگندهایه فعلی نسل پنجم هستن .جنگنده نسل هشتم وجودنداره وحقیقت نداره

  • KXAM
    1

    نفوذی آمریکا خود تو هستی ناشناس . تا امثال شما تو این کشور هست هیچوقت نمیتونیم خود کفا بشیم شما ریشه همه مشکلاتید

  • م رستمیان
    0

    دوستان بهتره آدم حقیقت رو قبول کنه قدرت آمریکارو با روسیه مقایسه کردن خنده داره تانک هاش که به درد نمیخورن چون جنگشون بیشتر هوایی و دریایی میشه تو بحث جنگ دریا که بهتره روسیه بحثو عوض کنه تو جنگ هوایی ام که آمریکا بهترین جنگده هارو داره روسیه اصلا فکر حمله رو نمیتونه بکنه فقط میتونه دفاع کنه

  • راقافی
    0

    امریکا پارش میکنه روسها هیچ غلطی نیستن.فقط بفکر منافع خودشون هستن روسها لجن خوارند

  • KXAM
    1

    آمریکاییا کلاهبردارن و فقط به فکر منافع خودشون هستن درود بر روسیه همیشه روسیه پیروزه به اینج امثال احمق هایی مثل شما نی تا اونجایی که عشقتون میکشه منفی بدید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها