گفت وگوی اختصاصی خبر فوری با جیم لوب، روزنامه نگار آمریکایی؛

4 گروه نمی‌گذارند ترامپ تحریم‌های نفتی ایران را تعلیق کند/ ترامپ همیشه آرزو داشته که با رهبر ایران دیدار کند

ترامپ همیشه دوست داشته که با روحانی(یا حتی آیت الله خامنه‌ای) دیدار کند. ترامپ خود گمان دارد که یک معامله کننده و مذاکره کننده حرفه ای است.

4 گروه نمی‌گذارند ترامپ تحریم‌های نفتی ایران را تعلیق کند/ ترامپ همیشه آرزو داشته که با رهبر ایران دیدار کند

حسین نیازبخش- آیا ترامپ و روحانی ملاقات می‌کنند؟ این پرسشی است که در چند روز اخیر و بعد از سخنرانی اخیر امانوئل مکرون (رئیس جمهور فرانسه) در سطح محافل سیاسی داخلی و خارجی بسیار مطرح می‌شود.

ملاقاتهای اخیر محمد جواد ظریف با مقامات کشورهای مختلف در نشست جی 7 نشان داد که ترامپ علاقه دارد با مقامات ایران و به خصوص رئیس جمهور روحانی مذاکره داشته باشد و علی رغم برخی مخالفتها و واکنشهای متفاوت، خبرها از رضایت برخی مقامات ایرانی از این ملاقات حکایت دارند.

اما آیا این ملاقات ممکن است؟ اگر جو داخلی و مواضع مقامات و سیاسیون کشور را کنار بگذاریم، در داخل آمریکا آحاد مردم و برخی روشنفکران نسبت به این دیدار اظهار امیدواری می‌کنند؟ مخالفان این ملاقات چه کسانی هستند و آیا می‌توانند ترامپ را مجاب کنند که فشار خود بر ایران را پیش از ملاقات کم نکند(طبق اعلام بلومبرگ ، مکرون از ترامپ خواسته پیش از ملاقات یا مذاکرات احتمالی تحریم های نفتی را تعلیق کند).

این پرسشی است که باید به آن پاسخ دهیم. خبر فوری در این رابطه مصاحبه ای اختصاصی را با یکی از روزنامه نگاران آمریکایی داشته است.
جیم لوب، روزنامه نگار مشهور آمریکایی و مسئول دفتر واشنگتن روزنامه اینتر پرس IPS از سال ۱۹۸۹ تا کنون است. او یکی از منتقدان سرسخت ترامپ در زمینه سیاست خارجی است و در این زمینه مقالات بسیاری را نگاشته است. او همچنین از جمله تحلیلگرانی است که در مورد روابط ایران و آمریکا مقالاتی را نگاشته است.

جیم لوب در پاسخ به پرسش خبر فوری مبنی بر اینکه آیا ترامپ قادر به مذاکره با روحانی هست و آیا واقعا دوست دارد که به میز مذاکره بازگردد، می‌گوید: "به گمان من ترامپ همیشه دوست داشته که با روحانی(یا حتی آیت الله خامنه ای) دیدار کند. ترامپ خود گمان دارد که یک معامله کننده و مذاکره کننده حرفه ای است. او اعتماد به نفسی استثنایی در این مورد دارد و می‌پندارد که قادر است مخاطب خود را قانع کند. "

جیم لوب با این حال، می‌پندارد که آمریکای ترامپ قادر نیست تحریمها را زودتر از دیدار با روحانی و به عنوان پیشکش به ایران تعلیق کند، چرا که سیستم حکومتی ترامپ بر اساس لابی‌های داخلی و خارجی صهیونیستی شکل گرفته و این گروهها به شدت مخالف ایران هستند.

سردبیر و موسس لوبلاگ معتقد است که لغو تحریمهای نفتی ایران توسط آمریکا 4 دسته مخالف دارد. این مخالفها بدین قرار هستند:

الف. لابی‌های صهیونیستی داخلی آمریکا

ب. متحدان خارجی ترامپ

ج. مشاوران سیاست خارجی دولت آمریکا و شخص رئیس جمهور ایالات متحده

د. مسیحیان انجیلی نزدیک به صهیونیستها

جیم لوب در رابطه با این 4 گروه به خبر فوری می‌گوید:

"من گمان نمی‌کنم که ترامپ تحریمهای نفتی ایران را تعلیق کند یا کار ویژه ای در این رابطه انجام دهد. چرا که او احتمالا با مقاومت و مخالفت متحدان جهانی خود و لابی های صهیونیستی مواجه خواهد شد. این مقاومت و مخالفت به خصوص از جانب کمپین‌های حمایتی و حامیان یهودی او مانند شلدون و میریام ادلسون ( زن و شوهر صهیونیستی که از جمله حامیان کمپین انتخاباتی ترامپ بوده و از جمله مدافعان خط سیاسی او علیه ایران هستند) بسیار زیاد خواهد بود. این دو مخالف شدید ایران بوده و بسیار تندرو و سرسخت هستند.

ترامپ همچنین فشارهایی را از جانب متحدان خارجی‌اش تحمل خواهد کرد. هر چند اروپا از طرح مذاکره ایران و آمریکا حمایت خواهد کرد اما بنیامین نتانیاهو(نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس)، محمد بن سلمان(ولیعهد عربستان سعودی) و محمد بن زاید( ولیعهد ابوظبی) از جمله مخالفان ترامپ و طرح مذاکره اش با روحانی خواهند بود.

مخالفان او فقط محدود به این دو گروه نخواهند بود. او بدون شک مخالفانی در تیم سیاست خارجی خودش هم دارد. جان بولتون(مشاور امنیت ملی ایالات متحده) و مایک پومپئو(وزیر امور خارجه ایالات متحده) به شدت دنبال جنگ با ایرانند و بعید است علاقه ای به طرح مذاکره ترامپ نشان دهند. همچنین نباید از برخی مسیحیان صهیونیست و رهبرانشان غافل شد. مسیحیان اونگلیکان(مسیحیان انجیلی) که نقش اصلی را در بدنه حامیان مردمی ترامپ دارند، بخش اساسی این طبقه صهیونیسم مسیحی را می‌سازند. این گروه هم مخالف گفتگو و شاید صلح با ایران باشند. ( گزارش خبر فوری درباره مسیحیان انجیلی و نقش آنها در حمایت طبقات متوسط آمریکا از ترامپ اینجا را بخوانید).

جیم لوب تاکید دارد که علی رغم علاقه ومیل شخص ترامپ تعلیق تحریمها در یک ماه اخیر خیلی محتمل نیست. او در این رابطه می‌گوید: "مطالب بالا نشان می‌دهد که اگرچه شاید خود ترامپ علاقه داشته باشد که برخی تحریم‌ها را کم کند( چرا که می‌پندارد که نیل به یک توافق اکنون ممکن است و با دادن امتیازاتی به روحانی می‌تواند به یک توافق مورد پسند برسد)، اما به علت فشارهای فوق الذکر حداقل تا قبل از گفتگو با ایران و رسیدن به یک میتینگ، تحریم‌های خود را کان لم یکن نمی‌کند."

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 34
  • ایرانی
    0

    کاسبان تحریم ایران همان تندرو های افراطی یا خوارج امروزی حیاط شان در دشمن تراشی و تحریم هاست .تا توان دارند همچین اجازه به روحانی نخواهند داد. مگر اینکه موجودیت خود را در خطر ببینند.

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      بحث اوضاع داخلی آمریکاست!

    • محمد
      0

      هیچ دولتی انقدر دستش به اندازه این دولت تدبیر امید داخل مذاکره باز نبود الکی ادای روغن فکرت رو در نیار اقای روحانی با دولت ناتدبیرش نون خالی رو از سر سفره مردم برداشت وتا تونستن خودش و دولت مرداش دزدی کردن همین بس

  • علی
    0

    ایا شش سال مملکت را در کما به خاطر برجام نگه داشتن کم بود که حالا دل به یک دیدار باید خوش کرد . ترامپ دنیا را به تمسخر گرفته و به هیچ چیزی پایبند نیست . ایا دوباره میخواهیم فریب بخوریم . ایا واقعا سیاستمداران ما نمیفهمند ترامپ یک ادم بی ارزش و نادان است . ایا ما هم باید نادان باشیم .

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      دوست عزیز همون نادانی بودکه وضعیت ملت را نه شش سال شایدبیشتربه اینجا کشید همه گرسنه فقیر بیخانمان شدند ترامپ چیکاره است که بخاددخالت کنه درامورکشورما ،،حرف ازداخل خودمان بزن ترامپ کیه ،درودبرشما

  • محسن م
    0

    جالبه هرچند وقت یه بار آمریکا و اروپا به بهانه گرفتن امتیازات بیشتر از ایران حرف از مذاکره میزنن و جالبتر اینکه بابت گرفتن این امتیازات فقط میخوان حقمون رو بهمون بدن.اونقد در برجام راحت امتیاز دادیم که حالا طمع کردن امتیاز بیشتر بگیرن.و متاسفم واسه کسانی که توی ایران دوباره خوشبین هستن به مذاکرات.کسانی که دوباره خوشبین هستن یا واقعا ساده لوح هستن یا منافعشون شکست و تحقیر در برابر دشمن هست.مرگ بر کسانی که آبروی ایران و با آبروی نظام اسلامی بازی میکنن.مفسدان و جاسوسان داخلی چندین برابر آمریکا به کشور ضربه زدن و میزنن.خدالعنتشون کنه

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      شمامیفرمای جمحوری اسلام دشمن ایران وایرانی نیست بایدازمولاها حمایت کنیم

  • Mirza
    0

    تحریم،تحریم،تحریم.. بخدا خجالت داره اینقدر خودتونو هلاک نکنید بخاطر تحریم بخدا تو همین کشور کسانی هستند که دارند خیانت میکنند بخاطر اینکه مال و دنیا چشم شونو کور کرده دیگه دلشون سیاه شده وگرنه تحریم برای یه تعدادی خاص ضررو زیان داره نه عموم مردم. درحال حاضر کشورما بخاطر عدم مدیریت ویران میشه شما ببینید بعضی از قسمتها تکون نخورده ازجمله نان ، بنزین ، انرژی و.. اگرتحریم خیلی موثر بود اول از همه باید انرژی مونو تحت تاثیرقرارمیداد پس اینا همش حرفه البته مردم هم آگاهند

  • علی
    0

    مذاکره اشتباه هست صددرصد.

  • صاعد
    0

    اصلا‌وا‌ابدا

  • ایرج
    0

    مشکل ما داخل کشور و مدیران فاسد و نالایق است که باعث شده وضع مردم اینگونه اسفبار باشه .مذاکره با آمریکا حتی اگه مثبت هم باشه به حال مردم فقیر وجوانان بیکار هیچ فایده ای نداره چون جیب دزدان و اختلاسگران داخلی اینقدر فضاش گستردس که همه دارایی کشور را هم ببلعند بازم گنجایش داره. کاش میشد اول دلسوزان مملکت با دزدان و اختلاسگران داخلی مذاکره کنند واگر میشد شر این آقازاده ها و مسولین را از سر مردم کم کرد بقیه مشکلات حل میشد. اصلا مشکل مذاکره با ترامپ و....نیست فقط مشکل فاسدین داخلیس

  • ایرانی
    0

    متاسفانه عده ای در کشور نانشان از تحریم بدست می آید دشمن تراشی و تحریم دو علت کسب و کار ایشان است این جماعت نه به خاطر مردم بلکه به خاطر منافع جناح خودشان تن به مذاکره نخواهند داد مگر اینکه حکومت شأن تحت خطر باشد به قول معروف زیر بار حرف زور نخواهند رفت مگر اینکه زور زیاد باشد خوب کاسبی راه انداختند از همان اول انقلاب دشمن تراشی کردید تا حالا تا مردم تحت ایجاد رفاه نصبی و آرامش خدای نکرده از فکر آرمان های انقلاب خارج نشوند و به چیز دیگری فکر نکنند آری راست می گفت بزرگی دشمن بتراش حتی اگر دشمنی نداری 80 ملیون نفر را گروگان مطامع خود ساختند و آب از آب تکان نمی خورد اندک امیدی را هم برای باز گذاشتن راه صلح و دوستی برنمی تابند و حمله می کنند حقا که ملت راست می گفتند اصلاح طلب اصولگرا دیگه تموم ماجرا ادمین محترم لطفاً نظر من را پخش کنید پاینده باد ایران و ایرانی

  • جواد سیف
    0

    سلام گفتگوی پایاپای عیبی نخواهد داشت

  • Mohammad sohrabiyan
    0

    دقیقا کسایی که مدافع مذاکره با امریکا هستن همونایین که بادزدیهای خودشون و خانوادهاشون و اطرافیانشون خون مردم کردن تو شیشه بابا بخدا ما تحریم داخلی هستیم داریم از یک مشت وطن فروش وابسطه کاسه لیس میخوریم ایران اونقدر ثروت داره که از لحاظ مالی محتاج هیچ کشوری نباشه من مخالف مذاکره نیستم ولی باکی با امریکایی که پایبند هیچ توافقی نیست خریت محضه

  • محمدعلی براتی
    0

    سلام من یکی از طرفداران اصولگرایان هستم ودوست دار رهبر وانقلاب وخانواده ای که درشهر شهباز بازنه بیشترین شهید وجانباز را داریم. دوست دارم ما امتیاز بدیم وپیش قدم بشیم برای مذاکره با إمریکا نه اروپا نه چین روسیه چون بی فایده است. توراخدا بااین شرایط فعلی خیلی ها که خانواده های پاک ونجیبی بودن دارن از فقر و نداری به بی راهه وبی عفتی برای ی لقمه نون و میرن کل اموال این مملکت داره برای ی آرمان عرب (فقیر) فلسطین لبنان یمن سوریه عراق پرستی میره که خدایی نکرده جنگی بشه هیچکدام نه توان کمک به ملت مظلوم مارا دارن نه کمکی میکنن. چرا باید من عمر جوانیم ودر آخر ایمان خودمو خانواده فدای آرمانی بشه که بچه هامو نمیتونم متقاعد کنم براش. بخدا این ملترحیف هستن فدای عربهای بی مرام بشن تاکی ملت ما باید پول نفت گاز ومعادنشون بره بیرون خرج دوست ودشمنی بشه. توراخدا توی زیر زمین بمب هسته‌ای واتمی وهیدروژنی بسازید. به ظاهر با آمریکا دوست باشید. من دیگه نمیدونم توی فضای مجازی تبلیغ اسلام وانسانیت کنم. مگه نمیگن فقر که از این در بیاد ایمان از اون در میره توراخدا. یاعلی بگید. اگه واقعأ دلسوز ملتتون هستید. برسونید بدست رئیس روسا اگه دیر بشه من مثل بابام داداشم پسر عموهام پسر دایم دامادمون نمیرم شهید بشم که بچه‌های شما برن آمریکا عشق وحال کنن

  • هادی اله یاری رزنی لیانا
    0

    آ، سِد علی، فتوا بده، همه چی حله

  • حسن رحیمی
    0

    دیوانگی یعنی تکرار یک اشتباه و انتظار نتیجه عکس داشتن

  • محمد تقوی
    0

    موافق مذاکره در صورت حفظ منافع ملی

  • عزرائیل
    0

    ما فعلا با این مسئولین اصلاح طلب و اصولگرا و سایر احزاب، درگیر خود تحریمی هستیم سر مدیران عامل ایران خودرو و سایپا سلامت...

  • عارف اصغری
    0

    باید گفت بهتر است در ابتدا خودمونو برای مذاکره با آمریکاییهای داخلی آماده کنیم ایناییکه در داخل قسم خوردن که صد برابر آمریکای ترامپ مردم را گرسنه و نابود کنن...این اختلاسگرای بی وجدان که از هیچ راهی برای دزدی بیت المال دریغ نمیکنن و بچه هاشونو برای یک زندگی ایده آل میفرستن آمریکا و کانادا و کشورهای اروپایی...بخدا اینا قسم خوردن از منافع آمریکا توی ایران دفاع کنن و حسابی هم دارن میخورن و میبرن...یکی جلوی اینارو بگیره اونوقت معلوم میشه که تحریمهای آمریکا چقدر بی اثره و نه نیازی به مذاکره هست و نیازی هست که چشم به راه این باشیم که اروپاییها بیان برامون کاری بکنن.

  • مرتضی
    0

    مشکل بزرگ مملکت ما متضاد بودن منافع مردم با نظام میباشد. حاکمیت بدون هیچ توجهی به خواسته های مردم به دنباله ایدولوژی و ارزوهای خود میباشد حال اینکه مردم باید هزینه این بلند پروازیها را پرداخت کنند

  • جعفر
    0

    مذاکره مشکل نداره هرکس میگه مشکل داره پس بدونید تحریم براش سود داره پدر ما در اومد

  • علی
    0

    مشکل ملت ایران ترامپ وامریکا نیست بلکه حواریونی هستند دارند ازپشت به ملت خنجر می زنند باید دزد ها را بالای سر دار ببرند تا ملت اسایش رالمس کنند کسی ملیاردها تومان پول زبان بسته را اختلاس میکند ازاد یا فرار میکند یا راحت میگرده ایا مشکل ما ترامپ است هزاران بچه های مردم تحصیل کرده بیکار وکسی را ندارند یک دونه بچه شون را در یک سازمان شاغل کنند ایا مشکل ملت ما ترامپ است پارتی وپول نداری باید بمیری ادارات جابجای وشاغل شدن دست نمایندگان یا حراستی هاست ایا مشکل ملت ما ترامپ است ای مرگ برما که مسولینی در پست قرا ردارند حق را ناحق وباطل را حق جلوه میدهند ایاداشتن یک زندگی ساده وبخور نمیر مشکل ما ترامپ است نباید مرگ برامریکا بگویم مرگ را اول از خودمان شروع کنیم ادعای حکومت امام زمان داریم اگر اقا هم بیاید مشکل ما ترامپ نیست مشکل اصلی ما کسانی هستند در راس قراردارند اما هیچ دردی ندارند شکم سیر از گرسنه چه میداندو۰۰۰۰۰۰

  • اقبال
    0

    سلام.هرکسی که ادعای مذاکره داره اینو صادقانه جواب بده نه جناحی نه از روی احساسات ونه از مسائل دیگر .شما با کسی میایی یه معامله انجام میدید شما به تعهدات خودت عمل می‌کنی طرف مقابل نه اذیت می‌کنه .بعد برا باردوم میری طرفش که دوباره معامله کنی .اگر عقل سلیم باشه نه نمیری .ولی کشور ما سه چهار بار مذاکره کردن هر دفعه زیر حرفشان زدن وبه کشور خسارات زیادی تحمیل کردن پس چرا یه عده واقعا خاعن که این همه ضربه خورده از مذاکره بی منطق میگن مذاکره .اگر خیانت نیست پس چیست.بعد تریپ روشن فکری و ایران دوستی میزند .

  • اکبرطارمی
    0

    سلام.امریکا دروغ می گوید .مقامات خودمان دروغ می گویند‌.کل دنیا با ایران دشمنداستدایا؟؟مردم زیرخط فقر. راهی نداریم جز مذاکره.امیدواریم فقط امیدوار. بزرگترین گناه نام امیدیست.

  • مهدی فروغی
    0

    وقتی رهبر عزیزمون فرمودند نباید با آمریکا مذاکره کنیم هر کسی بخواد این کار را بکنه یا احمقه و یا خائن . البته فکر کنم خائن و نفوذی باشند. این از دید ولایت مداری هست از نظر منطقی هم این کار بسیار احمقانه ای هست آمریکا به راحتی از هر توافقی که بخواد با گردن کلفتی خارج میشه و هیچ تعهدی به هیچ سازمانی نداره نمونه اش معاهده پاریس، برجام و منع گسترش صلاح های هسته ای که این یکی دو سال خارج شد. به فرض محال که به یک توافق خوبی برسیم تضمینی وجود داره که یک سال بعد خارج نشه. کسانی که تجربه برجام را دارند و باز از گفتگو با آمریکا حرف میزنند حتماً خائن هستند. از دید مهدوی باید بگم اینها دست و پاهای آخر این کابالیست هاست اگه صبور باشیم به زودی پیروزی با ماست و ظهور آقا نزدیکه. انشاءالله

  • ...
    0

    مذاکره با آمریکا یعنی بدبخت تر شدن مردم یبار رفتن صحبت کردن هسته ایمونو دودستی تقدیم دشمن کردن تهشم مستر ترامپ گفت بای بای ما رفتیم العانم یهویی آرزوی ترامپ شد که با رهبر ما ملاقات کنه؟:))) دارن خودشونو میچسبونن به رهبر ما شاید یکم گنده بشن ما چه مذاکره بکنیم چه مذاکره نکنیم آمریکا و دوست و رفیقاش دشمن ما هستن مذاکره دوم یعنی دودستی تحویل دادن تمام موشکامون موشکامونم یعنی همون چماقی که تا الان اگه جرات نکردن غلطی بکنن از ترس همون بوده بعضی آقایان یکم ساده تشریف دارن میترسم ترامپ بگه بیارید موشکاتونم تحویل بدید تحریمارو برمیدارم اینام بدون و بگن چشم اونوقت ما دست خالی میمونیمو شاخ و شونه کشیدنای این اسرائیلیا و سعودیای پلشت و خدا بخیر کند آخر عاقبت ما مردم را.

  • مهدی هادوی
    0

    سلام ،دیگه باید آمریکا چکار کنه که مسولین ما بفهمند که همه کارهای اونها دسیسه است ،خون شهدا را حفظ کنید ،ای مسولین شما نمی‌خواهید با دشمن بجنگید فقط خطای مذاکره را تکرار نکنید ،مذاکره شما یعنی نابودشدن عزت ایران ،وبرنده شدن ترامپ در انتخابات بعد امریکا ،اشتباه نکنید تاریخ به بدی از شما یاد خواهدکرد.

  • عبدالله
    0

    مخالفم

  • مصطفی
    0

    بدبختیم بیچاره و فقر و یاس هممون رو فراگرفته متاسفانه نان عده ای تو تحریم هست وفقط فقط به تحریم می اندیشن اگه مذاکره بشه و واردات رو ازاد کنن خیلی خوبه متاسفانه عده ای با شعارتوخالی حمایت از تولید مردم رو فلک زده و بیچاره کردن نمونش ایران خودرو وسایپا اقای وزیر خرفتی که جلوواردات رو گرفتی ازادکن واردات تا ماشین ارزون بشه

  • Asghar
    0

    ترامپ از همه تعهدات خودش خارج میشه چجوری میشه مذاکره کرد .از نظر من مذاکره قبلی چی شد که این هم بشه مذاکره منطقی نیست .اول تحریم رو بردارن بعد مذاکره‌کننده

  • ش. معلم.
    0

    صد در صد هیچ چاره ایی جز مذاکره رودر رو با امریکا و نه اروپا وجود ندارد. در این 40 سال سخت ترین دوره اقتصادی حالاست و بیشتر مردم نامید و افسرده. خدواند خائنین به ملت بخت برگشته ایران را شرمنده کند.

    نظرات شما -
    • حمید ش
      0

      همزمان که با کره شمالی میکردند مراحل اداری تحریم این کشور نیز طی میشد

  • مهدی
    0

    صددرصد موافقم دیگه از این بدتر هم میشه یعنی حقوق ها از ۱۵۰۰ پایین تر میاد یا خونه ها از این هم گرونتر میشه نه سقفی بالا سر داریم نه نونی برا خوردن اگر امنیتی هم صدقه سر اقازاده های خودشون هستش

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها