نامزدهای شاخص انتخابات استان تهران چقدر پول خرج می‌کنند؟

برخی از نامزدهای شاخص انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان تهران، نظر خود را در رابطه با شفافیت مالی در انتخابات مجلس اعلام کردند.

نامزدهای شاخص انتخابات استان تهران چقدر پول خرج می‌کنند؟

این روزها شفافیت مالی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی به یکی از مباحث و خواسته‌های جدی مردم تبدیل شده است تا با شناخت صحیح نامزدها و منابع مالیشان از ورود افراد سودجو و فاسد به خانه ملت جلوگیری کنند.

مجلس شورای اسلامی به جهت آنکه از جایگاه مهمی در نظام سیاسی کشور برخوردار است و می‌تواند قوانینی به نفع یا به ضرر منافع ملی تصویب کند، همواره امکان ورود افراد و گروه‌های سودجو و فاسد به این قوه وجود دارد.

به همین جهت باید برای مقابله با این مسئله هم از جهت قانون این موضوع بررسی شود و هم از جانب مردم مطالبه شود تا راه برای سو استفاده‌های شخصی و گروهی بسته شود و مجلسی که تنها منافع ملی و مردم را مدنظر دارد تشکیل شود و در جهت پیشرفت و توسعه کشور قدم بردارد.

خلع قانونی برای شفافیت در انتخابات مسئله ایست که عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان گفته است: ملاک و میزان برای شورای نگهبان قانون انتخابات است که محور اصلی آن نبود مفاسد اقتصادی و اخلاقی و عدم مخالفت با حاکمیت است.

کدخدایی اضافه کرد: قانون انتخابات ما ناقص و حداقلی بوده و در مواردی مانند حوزه تبلیغات و هزینه‌های انتخاباتی به نوعی ساکت است و نیازمند قانون جامع هستیم. متاسفانه هر چه تلاش کردیم دستمان خالی است لذا می‌خواهیم مجلس هر چه زودتر در این خصوص عمل کند.

با این توضیحات مشخص است که برای رفع قانونی این ایراد راه طولانی در پیش، و پیگیری‌های جدی در این زمینه نیاز است، اما تا زمان رفع خلا قانونی در زمینه شفافیت مالی در انتخابات می‌توان از قدرت مطالبه مردمی بهره برد و داوطلبان را به پاسخ‌گویی وادار کرد تا وزن و جایگاه مجلس را با ورود افراد سالم سنگین‌تر و بالاتر برد.

در همین راستا میزان هزینه انتخاباتی نامزدها از داوطلبان شاخص استان تهران سؤال شد.

پاسخ این نامزدها را در جدول زیر بخوانید:

بنابراین می‌توان مشاهده کرد که با وجود خلأ قانونی، مطالبه مردمی باعث شده است که برخی از داوطلبان به سؤال پاسخ داده و محل تأمین منابع مالی خود را اعلام کنند. برخی نیز تنها به تأیید شفافیت مالی در انتخابات بسنده کرده و یا کلا پاسخی در این رابطه ندادند.

منبع: فارس

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها