آغاز بارندگی در استان از روز دوشنبه

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: از اواخر وقت فردا سامانه جدیدی وارد استان خواهد شد که پیش‌بینی می‌شود در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه بارش باران را در استان داشته باشیم.

آغاز بارندگی در استان از روز دوشنبه

زهرا مبشری‌نسب، در خصوص وضعیت جوی استان، اظهار کرد: برای امروز و فردا استان افزایش ابرناکی را پیش‌بینی کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه«این ابرناکی بارشی را به همراه ندارد»، افزود: در طی امروز و فردا افزایش سرعت وزش باد را خواهیم داشت. همچنین برای فردا در برخی نقاط استان وزش باد نسبتا شدیدی پیش‌بینی شده است. این وزش‌ها با گردوخاک همراه خواهد بود.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی با اشاره به اینکه «وزش باد شدید بیشتر در نواحی غربی، جنوبی و نوار شرقی خواهد بود»، بیان کرد: برای امروز و فردا مشهد نیز افزایش ابرناکی و افزایش سرعت باد را پیش‌بینی کرده‌ایم.

مبشری‌نسب خاطرنشان کرد: از اواخر وقت فردا سامانه جدیدی وارد استان خواهد شد که پیش‌بینی می‌شود در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه بارش باران را در استان داشته باشیم.

وی با بیان اینکه «بارش‌ها به خاطر دمای هوا بیشتر به صورت باران و رگبار خواهد بود»، عنوان کرد: پیش‌بینی شده است که در روز دوشنبه در نیمه جنوبی و جنوب غرب استان حجم بارش‌ها بیشتر از دیگر نقاط استان باشد. احتمال می‌رود در این منطقه آب‌گرفتگی نیز داشته باشیم.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی تاکید کرد: بارش‌ها در مشهد به صورت رگباری خواهد بود، همچنین حجم بارش‌ها در استان یکسان نیست.

مبشری‌نسب اشاره کرد: در 24 ساعته گذشته، قوچان با دمای 1 درجه بالای صفر خنک‌ترین و سرخس با 26 درجه گرمترین شهرستان استان خراسان رضوی بوده‌اند. همچنین بردسکن با وزش باد 65 کیلومتر بر ساعت بیشترین شدت وزش باد را در 24 ساعته گذشته در استان داشته است.

وی با بیان اینکه «پیش‌بینی شده است که تا آخر هفته دمای استان نوسان داشته باشد»، اظهار کرد: این نوسان بین 5 تا 6 درجه است. همچنین تا روز پنجشنبه یخبندان را در استان نخواهیم داشت.

منبع: ایسنا

2222

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها