شنبه سرنوشت / نتایج کنکور صبح 25 شهریور روی خروجی سایت سازمان سنجش قرار می گیرد

تنها دو روز دیگر تا اعلام نتایج نهایی کنکور امسال باقیست. کنکوری که نتیجه اش می تواند برای برخی، سرنوشت ساز باشد.

شنبه سرنوشت / نتایج کنکور صبح 25 شهریور روی خروجی سایت سازمان سنجش قرار می گیرد

به گزارش خبر فوری ، آنطور که حسین توکلی، مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفته، نتایج نهایی کنکور 96 تا قبل از ظهر شنبه، 25 شهریور ماه جاری روی خروجی سایت سنجش قرار می گیرد. همچنین کارنامه نهایی گزینش تمام داوطلبان دارای شرایط انتخاب رشته‌ در کنکور سراسری در روز سه شنبه، 28 شهریور ماه جاری از طریق سایت سازمان سنجش کشور منتشر خواهد شد.

نتایج کنکور درحالی به زودی اعلام خواهد شد که همچنان بسیاری از صاحبنظران، شیوه 50 ساله ورودی دانشگاه ها را نامناسب دانسته و معتقدند این شیوه می تواند به سرکوب استعدادها منتهی شود.

چندی پیش نمایندگان مجلس طرحی را در دست بررسی داشتند که از حذف کنکور خبر می داد. با این حال اختلاف نظرها درباره شیوه های جایگزین جذب دانشجو باعث شد تا این طرح در عمل مسکوت بماند.

کم نیستند آنها که امیدوارند دولت حسن روحانی بتواند گامی در جهت تغییر شیوه استرس زای کنونی برای ورود به دانشگاه ها بردارد. آن هم در شرایطی که به دلیل تغییر هرم جمعیتی، دیگر متقاضیان ورود به دانشگاه ها آنقدر زیاد نیستند که به شیوه ای غیراستاندارد وزارت آموزش عالی مجبور به جذب دانشجو شود.

در این بین کمیسیون آموزش مجلس نیز می تواند با همکاری استاندان دانشگاه و از طریق مطالعه مدل های جایگزین در سایر کشورها، به الگوی مناسبی برای برگزاری آزمون ورودی دانشگاه ها دست یابد. هرچند برخی معتقدند که مافیای کلاس های کنکور و انتشار کتب اموزشی برای کنکور، در عمل مانع از اصلاح وضع موجود می شود.

17

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها