تعداد مبتلایان کرونا در آذربایجان غربی به مرز بیش از پنج هزار نفر رسید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی آذربایجان غربی با انتقاد از بی توجهی مردم به رعایت دستورالعمل های بهداشتی گفت: آمار مبتلایان کرونا در استان به پنج هزار و ۴۵۰ نفر رسیده است.

تعداد مبتلایان کرونا در آذربایجان غربی به مرز بیش از پنج هزار نفر رسید

جواد آقازاده، با بیان اینکه بر اساس آخرین آمار تست کرونا در ۱۷۲ نفر از مردم استان مثبت اعلام شد اظهارکرد: با این موارد مثبت تعداد مبتلایان به کرونا در استان به پنج هزار و ۴۵۰ نفر افزایش یافت.

وی با بیان اینکه با گرم شدن هوا مردم تصور می‌کنند آمار مبتلایان به کرونا کاهش می‌یابد افزود: متأسفانه به دلیل عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله هوشمند هر روز بر تعداد آمار مبتلایان در استان افزوده می‌شود.

آقازاده گفت: از ۱۷۲ آخرین آمار مبتلایان به کرونا در آذربایجان غربی در ۹ خرداد، تعداد ۲۴ نفر بستری شدند و ۱۴۸ نفر به صورت سرپایی با دریافت دستورات پزشکی روند درمان را در خانه ادامه می‌دهند.

وی با تاکید بر اینکه وضعیت سفید نداریم اضافه کرد: ارومیه با ۴۶ نفر، خوی با ۵۰ نفر، سلماس با ۱۹ نفر و بوکان با ۱۶ نفر بیشترین تعداد مبتلایان را به خود اختصاص دادند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی آذربایجان غربی گفت: متأسفانه با سه مورد فوتی جدید در پیرانشهر و ارومیه تعداد کل جان باختگان استان به ۲۲۰ مورد افزایش یافت و تعداد کل بهبود یافتگان با ثبت ۸۰ مورد جدید به سه هزار و ۴۹۶ نفر رسید.

آقازاده تاکید کرد: شیوع ویروس در آذربایجان‌غربی افزایش یافته است به طور حتم باید پروتکل‌های بهداشتی در استان جدی گرفته شود در صورت بی اهمیت بودن به این موضوع وضعیت در طی هفته آینده بدتر خواهد بود.

وی رعایت اصول بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی و خود مراقبتی را از مهمترین راههای کنترل کرونا عنوان کرد و گفت: ویروس کرونا رفتارهای متعدد و پیچیده‌ای دارد و خطر شیوع همچنان وجود دادر و نباید تصور کرد که کرونا تمام شده، رعایت فاصله گذاری هوشمند و دستورالعمل‌های بهداشتی دو راهکار اصلی مصونیت از ابتلاء به کروناست.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها