اجرای طرح کشوری نفس برای اولین بار در یزد

مدیر گروه سلامت محیط کار دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی با بیان این‌ که تأمین سلامت عمومی جامعه مستلزم عدم مصرف مواد دخانی است گفت: طرح کشوری نفس با رویکرد مبارزه علیه مصرف دخانیات برای اولین بار در یزد اجرا شد.

اجرای طرح کشوری نفس برای اولین بار در یزد

دکتر رضا جعفری با اشاره به ضرورت رعایت بهداشت فردی برای جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های مختلف، اظهار کرد: طرح نفس به منظور صیانت از سلامت فرزندان و خانواده‌ها در مهار اپیدمی دخانیات توسط دانشگاه علوم پزشکی طراحی و تدوین شده است.

وی این طرح را اقدامی حائز در راستای مبارزه علیه مصرف دخانیات در کشور دانست و افزود:‌ این مهم برای اولین بار در کشور و استان یزد اجرا شده و از این پس خانواده‌ها می‌توانند با مراجعه به سامانه ssu.ac.ir/formsaz/view.php?id=۵۴۲۱۶۲۱۳ در این طرح شرکت کنند.

مدیر گروه سلامت محیط کار دانشگاه علوم پزشکی یزد در ادامه از تاثیر منفی قلیان، سیگار و دیگر مواد دخانی بر شیوع کرونا خبر داد و گفت: به همین منظور، باید راهکارهای متفاوتی از شیوه‌های قبلی برای برخورد با عرضه کنندگان و همچنین مصرف کنندگان محصولات دخانی در نظر گرفته شود که در غیر این صورت نتایج به‌ شدت زیان‌باری در انتظار جامعه خواهد بود.

جعفری تصریح کرد: خانواده‌ها در این طرح متعهد می‌شوند، از استعمال هر نوع فرآورده دخانی نظیر سیگار، قلیان، توتون، تنباکو و معسل خودداری کرده و صرفا در میهمانی‌ها و مراسمی شرکت کنند که به رعایت اصول بهداشتی پایبند باشند .

دکتر جعفری در پایان با بیان این‌که پایبندی و حمایت از طرح‌های عام المنفعه و سلامت محور عاری از مصرف دخانیات از دیگر تعهدات این طرح است، بیان کرد: با اجرای این طرح افراد از برنامه خود مراقبتی فردی و خانوادگی آگاهی بیشتری یافته و با مراجعه به مراکز خدمات جامع سلامت ارتباط مصرف دخانیات را با ابتلای به انواع سرطان از جمله، ریه، حنجره، مری، معده، حمله های قلبی و عروقی، آسم، تنگی نفس، عفونت لثه، گلودرد، چین و چروک پوست و پیری زودرس را مورد بررسی قرار می‌دهند.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها