مرغداران و کشتارگاه‌ها زیر ذره‌بین مدیریت استان زنجان

استاندار زنجان گفت: مرغداران و کشتارگاه‌هایی که مصوبه را رعایت نکنند، مخل نظام اقتصادی محسوب می‌شوند.

مرغداران و کشتارگاه‌ها زیر ذره‌بین مدیریت استان زنجان

فتح‌الله حقیقی، ظهر امروز در جلسه ستاد تنظیم بازار استان، در رابطه با افزایش قیمت مرغ، اظهار کرد: مرغداران باید قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار را برای عرضه گوشت مرغ رعایت کنند و مدیریت استان به هیچ عنوان اجازه نخواهد داد حتی یک مرغ از استان خارج شود.

وی، افزود: در حال حاضر طبق مصوبه، قیمت مرغ درب مرغداری ۱۰ هزار و ۷۵۰ تومان و در بازار باید به نرخ ۱۵ هزار و ۷۵۰ تومان عرضه شود.

این مسئول ادامه داد: اگر مرغداران این قیمت را رعایت نکنند و کشتارگاه‌ها مرغ کشتار نکنند، به‌عنوان اخلالگر در نظم اقتصادی به دست قانون سپرده شده و به مردم نیز معرفی خواهند شد.

حقیقی، با بیان اینکه در این روزها فکر و ذهن مدیران، تامین سلامت مردم و مقابله با بیماری کرونا است و وقت اضافی برای رسیدگی به برخی بی‌انصافی‌ها و کم‌لطفی‌های برخی اصناف را نداریم، تصریح کرد: مدیریت استان ضامن فراهم کردن شرایط امن و آرام در استان است و دامپزشکی و راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اجازه صدور مجوز و بارنامه برای خروج طیور از استان را ندارد.

در این روزها همه وظیفه داریم علاوه بر سلامت مردم آرامش آن‌ها را هم تامین کنیم.

استاندار زنجان، یادآور شد: البته اگر مرغداران قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار را رعایت کردند و با ستاد همکاری لازم را داشتند می‌توانند برای صادرات مرغ مازاد مجوز دریافت کنند همچنین اگر مشکل مرغداران، نهاده‌های دامی است با وزیر جهاد کشاورزی صحبت‌هایی انجام شده و تا چند روز آینده نهاده‌های وارداتی توزیع خواهد شد.

نماینده عالی دولت در استان زنجان خاطرنشان کرد: اگر طیور سایر استان‌ها به‌صورت قاچاق از محورهای استان گذر کند در کشتارگاه‌های زنجان کشتار شده و به بازار عرضه خواهیم کرد.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها