کاهش ۳۰ درصدی حجم آب سد بارون ماکو

فرماندار ماکو، بر لزوم فرهنگ سازی و تشویق کشاورزان برای استفاده از سیستم های نوین آبیاری جهت مدیریت صحیح منابع تاکید کرد.

کاهش ۳۰ درصدی حجم آب سد بارون ماکو

حسین عباسی، امروز ۲۴ تیرماه در اولین جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان با تاکید بر لزوم اصلاح الگوی کشت و کیفی سازی محصولات کشاورزی گفت: بیش از ۹۰ درصد منابع آبی در امور کشاورزی و مابقی در بخش صنعت و آب شرب مصرف می شود و با توجه به اینکه کشور ما جز کشورهای کم آب جهان است، ضروری است بیش از پیش در این خصوص برنامه ریزی شود.

رئیس شورای حفاظت از منابع شهرستان، با اشاره به کاهش ۱۳ درصدی بارش ها در سال آبی جاری تاکید کرد: میزان کم آب ورودی به سد بارون به عنوان مهمترین منبع تامین کننده آب شرب و کشاورزی شهرستان های ماکو، شوط و پلدشت باعث کاهش ۳۰ درصدی حجم مخزن این سد نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته شده است.

وی، با اشاره به ضرورت فرهنگ سازی و تشویق کشاورزان برای استفاده از سیستم های نوین آبیاری جهت مدیریت صحیح منابع خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۸۵ درصد هزینه تجهیز مزارع به سیستم های نوین آبیاری توسط دولت تامین می شود و این فرصت بسیار خوبی برای کشاورزان برای افزایش کمیت و کیفیت محصولات تولیدی است.

فرماندارماکو، بیان اینکه حفاظت از آب به‌عنوان منبع حیاتی وظیفه همه دستگاه‌های شهرستان است، افزود: صرفه‌جویی در مصرف آب نباید منحصر به مقطع زمانی یا بخشی خاصی باشد بلکه همه بخش‌ها و دستگاه‌ها باید تلاش کنند تا بیشترین بهره‌وری از آب را داشته باشند و برنامه‌های مدیریت مصرف به نحو احسن اجرا شود.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها