آغاز عملیات اجرایی طرح اقدام ملی مسکن در شهرکرد

معاون بازآفرینی و مسکن شهری اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: اراضی برای احداث مسکن در طرح اقدام ملی مسکن تحویل بنیادمسکن شد، عملیات اجرایی ساخت در شهر شهرکرد در منطقه ۳۴ منظریه به زودی آغاز می‌شود.

آغاز عملیات اجرایی طرح اقدام ملی مسکن در شهرکرد

ابراهیم علیرضایی با بیان اینکه طرح اقدام ملی مسکن از آذرماه سال ۹۸ توسط دولت کلید خورد، اظهار کرد: در مرحله اول اجرای این طرح در چهارمحال و بختیاری تعداد ۱۱۳۳ واحد به چهارمحال و بختیاری ابلاغ شد که ۱۰۰۰ نفر ثبت‌نام کردند، در مرحله دوم نیز در اسفندماه سال گذشته و اردیبهشت‌ماه نیز ۹۶۰۰ نفر در این طرح در ۱۹ شهر استان ثبت‌نام کردند.

معاون بازآفرینی و مسکن شهری اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: ۱۴۵۰ قطعه زمین برای ساخت خانه در طرح اقدام ملی مسکن تحویل بنیادمسکن به‌عنوان کارگزار شد، عملیات اجرایی ساخت این واحدها در شهر شهرکرد در منطقه ۳۴ منظریه به زودی آغاز می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در مرحله اول ثبت‌نام متقاضیان در شهرستان شهرکرد ۵۳۰ نفر پس از بررسی شرایط پالایش شدند که از این تعداد ۴۱۰ نفر برای افتتاح سپرده ۴۰ میلیون‌ تومانی به بانک معرفی شدند، در شهرهای بروجن و اردل نیز بنیاد مسکن به دنبال اخذ پروانه و تهیه نقشه است، همچنین عملیات ساخت و ساز در شهرکرد، بروجن، فرخشهر و لردگان توسط بنیاد مسکن انجام می‌شود.

علیرضایی اضافه کرد: در مابقی شهرهای مورد هدف طرح اقدام ملی مسکن بر اساس تراکم، ساخت ساز به صورت گروه‌های ۲ تا ۳ نفره واگذار می‌شود، در اقدام اقدام ملی حدود ۷۵ میلیون تسهیلات با سود ۱۸ درصد و دوره تنفس ۲ ساله به متقاضیان پرداخت و مابقی هزینه‌های ساخت و ساز از افراد طی اقساط دریافت می‌شود.

معاون بازآفرینی و مسکن شهری اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری در خصوص تسهیلات پرداختی برای احیای بافت‌های فرسوده، گفت: برای متقاضیان احداث مسکن در بافت‌های فرسوده به صورت شخصی مجموعا ۸۰ میلیون تومان برای هر واحد از محل اوراق مشارکت و تسهیلات بانکی در مرکز شهرها پرداخت می‌شود.

وی افزود: در سایر شهرها این مبلغ حدود ۶۰ میلیون تومان برای هر واحد است، همچنین سقف تسهیلات پرداختی برای انبوه‌سازان مسکن و سازندگان حرفه‌ای دارای پروانه انبوه‌سازی و توسعه‌گری در مرکز استان ۱۷۰ میلیون و در سایر شهرها حدود ۱۴۰ میلیون تومان برای هر واحد است.

علیرضایی در پایان خاطرنشان کرد: اگر انبوه‌سازان در مراحل ساخت و ساز از تکنولوژی‌های به روز استفاده کنند تسهیلات پرداختی در مرکز استان به ۲۲۰ و در سایر شهرها به ۱۸۰ میلیون افزایش پیدا می‌کند.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها