تداوم وضعیت قرمز کرونایی در خراسان رضوی/ موج سوم کرونایی در راه است

وضعیت ابتلا به کرونا در استان خراسان رضوی به استناد آمار و ارقام واقعاً نگران‌کننده است و اگر نجنبیم و برنامه‌ای برای قطع زنجیره شیوع کرونا در موج سوم نداشته باشیم، تلفات انسانی روی دست ما می‌ماند.

تداوم وضعیت قرمز کرونایی در خراسان رضوی/ موج سوم کرونایی در راه است

وضعیت کرونا در خراسان رضوی و مشهدمقدس همچنان قرمز است و تمهیدات چندانی برای مقابله با وضعیت مشاهده نمی‌شود.

اما سئوال اینجاست که در این میان مقصر کیست، به طور قطع بر خلاف بسیاری از مسائل نمی‌توان تنها مسئولان را در به وجودآمدن این وضعیت مقصر دانست و مردم نیز سهم به سزایی در سفید، هشدار و یا قرمز شدن وضعیت منطقه خود دارند.

آن چیز که در این میان مسلم است بسیاری از افراد در رعایت پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله اجتماعی کم کاری می‌کنند و با نزدن ماسک در مراسم‌های عمومی جان خود و دیگران را به خطر می‌اندازند.

حمیدرضا رحیمی، رئیس کارگروه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در همین رابطه اظهار داشت: وضعیت استان خراسان رضوی از نظر کرونا همچنان قرمز است اما هنوز این استان وارد موج سوم شیوع این ویروس نشده است.این در حالی است که کلانشهر مشهد طی چند هفته گذشته از وضعیت قرمز خارج شده بود ولی با افزایش تعداد مبتلایان به کووید 19 دوباره به وضعیت قرمز بازگشت.

وی افزود: در شرایط کنونی تعداد مبتلایان به کووید 19 در استان خراسان رضوی روند صعودی با شیب خفیف همراه با نوسانات روزانه دارد و تعداد بیماران بستری مبتلا به کووید 19 در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد پیش‌بینی می‌شود که در روزهای آینده افزایش یابد.

اجرای محدودیت‌ها مستلزم رعایت فرهنگ‌سازی و الزام شهروندان به رعایت دقیق الزامات است، پس انتظار می‌رود تا مسئولان دولتی همانند بسیاری از کشورهای بزرگ دنیا قوانین سختی را در ارتباط با این موضوع وضع کنند.

به نظر می‌رسد ستاد کرونای خراسان رضوی با توجه به شرایط خاصی که این روزها مشهدمقدس با آن درگیر است باید ابزارهای تشویقی و تنبیهی بیشتری را بکار گیرد زیرا رویکرد خواهشی که آزمون شده و روسفید بیرون نیامده است.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها