۱۲ هزار هکتار از اراضی استان زنجان به سیستم آبیاری نوین مجهز شده است

۱۲ هزار هکتار از اراضی استان زنجان به سیستم آبیاری نوین مجهز شده است

به گزارش خبرگزاری تسنیم اسدالله درویش‌امیری امروز در همایش تجلیل از تولید‌کنندگان برتر استان زنجان اظهار داشت: کشاورزان نمونه پرچم‌داران امنیت غذایی کشور هستند و تأمین غذای 80 میلیون جمعیت کشور به دست این تولیدکنندگان است.

وی حمایت از کشاورزان را حمایت از حیات انسانها خواند و گفت: کشاورزان برای سلامت و بقای جامعه نفش مهمی ایفا می‌کنند.

استانار زنجان تصریح کرد: بهبود کیفیت تولیدات و ارتقای بهره‌وری سطح زیر کشت به استفاده صحیح از سه عنصر خاک، آب و هوا نیاز دارد.

وی بهره‌گیری از دانش، تکنولوژی و برنامه‌ریزی را تکمیل کننده سه عنصر خاک، آب و هوا برای ارتقای بهره‌وری در کشاورزی عنوان کرد و افزود: اگر به دلیل شرایط آب و هوایی امکان کشت محصولی وجود نداشته باشد می‌توان محصول جدیدی را جایگرین آن کرد.

درویش‌امیری با اشاره به اینکه کشور ایران در کمربند خشک خاورمیانه قرار گرفته است، بیان کرد: باید کمبود آب را تهدیدی در مسیر زندگی خود بدانیم و از منابع در اختیار به درستی استفاده و از کشاورزی سنتی به سمت کشاورزی صنعتی حرکت کنیم.

وی با اشاره به اینکه محصولات کشاورزی آسیب‌پذیر هستند، به ایجاد شرایط نگهداری مناسب و تصمیم‌گیری سریع برای انتقال تولیدات به بازار مصرف تأکید کرد.

استاندار زنجان نبود بسته‌بندی مناسب را چالشی در حوزه صادرات محصولات کشاورزی برشمرد و گفت: برای نگهداری محصولات کشاورزی و حمل و نقل آنها با مشکل مواجه هستیم.

وی خاطرنشان کرد: تولید محصولات کشاورزی در استان زنجان 2.5 برابر مصرف این استان است در حالی که سهم صادارت آن اندک است.

درویش‌امیری با اشاره به پرداخت 15 میلیارد تومان توسط دولت برای خرید تضمینی گندم از کشاورزان کشور ابراز کرد: پس از 12 سال جشن خودکفایی گندم برگزار شد.

وی به تجهیز 12 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان زنجان به سیستم آبیاری نوین اشاره کرد و گفت: 4 هزار هکتار از اراضی مستعد در حال پیمان‌سپاری است و 10 هزار هکتار نیز برای به‌کارگیری سامانه‌های نوین شناسایی شده است.

استاندار زنجان با اشاره به پرداخت تسهیلات رونق تولید برای فعال‌سازی بخش‌های اقتصادی تصریح کرد: 40 درصد از این تسهیلات برای حمایت از بخش کشاورزی در استان زنجان توزیع شده است.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها