ضریب نفوذ تلفن خانگی در زنجان به ۳۴ درصد رسید‌

ضریب نفوذ تلفن خانگی در زنجان به ۳۴ درصد رسید‌

به گزارش خبرگزاری تسنیم ، وحید فرخی امروز در جلسه شورای اداری استان با اشاره به اقدامات وزارت ارتباطات دولت یازدهم در حوزه زیرساخت‌های استان زنجان اظهار داشت: 1095 کیلومتر ایجاد زیرساخت در این استان انجام شده ‌که در ابتدای دولت این میزان 765 کیلومتر بود یعنی بیش از 43 درصد افزایش را شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه ظرفیت شبکه انتقال حدود 9 گیگابیت بود که اکنون بیش از 2.7 ترابیت در ثانیه است، عنوان کرد: ظرفیت پهنای باند ورودی استان 4 گیگابیت در ثانیه بودکه اکنون بیش از 11 برابر شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان افزود: میزان پهنای باند بهره‌برداری شده 2.4 گیگا بیت بود که در آذر ماه سال 95 حدود 8.1 گیگابیت در ثانیه است.

وی با بیان اینکه زیرساخت‌ها به خوبی در استان زنجان انجام شده است، ابراز کرد: ما از لحاظ میزان استفاده متاسفانه یک پنجم ظرفیتی که توسط دولت ایجاد شده در استان استفاده می‌شود.

فرخی بیان کرد: در بحث سرانه مرسولات پستی حدود 9 میلیون 500 هزار مرسوله داشتیم که به ازای هر نفر 9.5 مرسوله است.

وی با اشاره به ارائه 10 سرویس‌ نوین پستی در دولت یازدهم خاطرنشان کرد: برای ترافیک سرویس‌های نوین پستی بیش از 134 هزار مرسوله داشتیم که 116 دفتر این سرویس‌ها را ارائه می‌کنند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان با اشاره به اینکه ضریب نفوذ تلفن خانگی از 32.5 درصد به 34 درصد رسیده است، گفت: ضریب نفوذ همراه اول از 46.5 درصد به 53 درصد، ایرانسل از 25.5 درصد به بیش از 26 درصد و رایتل نیز به بیش از 1.5 درصد رسیده است.

وی اظهار داشت: سایت‌های ارائه دهنده سرویس‌های نسل 3 در 7 شهر 175bts، سایت‌های ارائه دهنده خدمات 4g در 4 شهر 35bts و پوشش جاده‌های اصلی و فرعی از 908 کیلومتر به 1529 کیلومتر رسیده است.

فرخی افزود: کاربران اینترنت adsl و وایمکس به بیش از 89 هزار کاربر رسیده و کاربران اینترنت پهن باند سیار نیز بیش از 180 هزار کاربر است.

وی با اشاره به حمایت‌های بخش خصوصی از شرکت‌های دانش‌بنیان زنجان خاطرنشان کرد: در بحث دولت الکترونیک و هوشمندسازی فعالیت‌های زیادی انجام شده که بیش از 50 دستگاه خدمات الکترونیکی می‌دهند.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها