اعتبارات استانی ورزش ۵ برابر می‌شود/ورزش باید از حالت دولتی خارج شود

اعتبارات استانی ورزش ۵ برابر می‌شود/ورزش باید از حالت دولتی خارج شود

امیررضا خادم امروز در آیین تکریم و معارفه مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان اظهار داشت: با مصوبات خوب برنامه ششم توسعه و بودجه سال 96 انتظار داریم تحولی در حوزه ورزش و جوانان ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه سهم ورزش از اعتبارات دولتی اندک است، تصریح کرد: با وجود پیمانه کوچک ورزش از بودجه‌ها، اعتبارات پیش‌بینی شده برای سال آینده دو برابر شده است.

معاون حقوقی، امور مجلس و هماهنگی امور استانهای وزیر ورزش و جوانان ابراز کرد: سال آینده پنج برابر مبلغ دریافتی در سال 95 به استانها تزریق می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت 13 هزار هیئت ورزشی در سطح کشور خاطرنشان کرد: در سالهای 94 و 95 به هر کدام از هیئتهای ورزشی 1.5 میلیون تومان در سال پرداخت شده که بسیار مبلغ ناچیزی است.

خادم به پیش بینی اعتبار برای پروژه‌های عمرانی در بودجه سال آینده اشاره کرد و گفت: امیدواریم با پرداخت هزینه‌ها شاهد اتمام پروژه‌های عمرانی باشیم و با تکمیل و بهره‌برداری از آنها طرح‌های جدید آغاز شود.

وی به تعامل مدیرکل ورزش و جوانان با نهادهای استانی و دستگاههای هم‌ارز تاکید کرد و افزود: باید امور جوانان به طور جدی مورد توجه مدیران قرار گیرد و از آنجایی که اعتبارات این بخش به شکل قابل ملاحظه‌ای افزایش یافته است، در حوزه ازدواج و اشتغال مورد استفاده قرار گیرد.

معاون حقوقی، امور مجلس و هماهنگی امور استانهای وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر تعامل و همکاری با سازمانهای مردم نهاد و جوانان پویا ابراز کرد: باید دستاورد این تعامل سازندگی و ایجاد تجربه برای آینده سازان جامعه باشد.

وی با اشاره به اینکه بانوان نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند، بیان کرد: ورزش بانوان همیشه مغول مانده و مظلوم واقع شده و از این رو باید اولویت توزیع اعتبارات با بخش بانوان باشد.

خادم تعامل با بخش خصوصی، حمایت، تعریف مشوق و ایجاد فضای مناسب برای همکاری ورزش و بخش خصوصی را از اولویت‌های مهم عنوان کرد و افزود: باید ورزش از حالت دولتی خارج شود تا فعالیت آن تحت تاثیر بود و نبود اعتبارات قرار نگیرد.

وی فرهنگسازی برای فعالیت بخش خصوصی در حوزه ورزش را مهم خواند و گفت: دریافت و جذب اعتبارات از بخش خصوصی در عملکرد مدیران مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

منبع: تسنیم

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها