یک میلیون و ۲۵۰ هزار هرمزگانی واجد شرایط دریافت کارت هوشمند ملی

یک میلیون و ۲۵۰ هزار هرمزگانی واجد شرایط دریافت کارت هوشمند ملی

فرزاد افشاری‌نژاد بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پروژه کارت هوشمند ملی در حال حاضر وسیع‌ترین و بزرگ‌ترین طرح موجود در حوزه زیرساختی احراز هویت ایرانیان به شمار می‌رود، اظهارداشت: این طرح کلید ورود و تحقق دولت الکترونیک است.

وی با بیان اینکه ثبت احوال طی سال‌های اخیر وارد عرصه‌های نوین و دچار تحولاتی شگرف شده است، اضافه کرد: در هرمزگان نیز پیشرفت‌های مرتبط با مکانیزه‌سازی امور و توسعه خدمات الکترونیک بر بستر وب به خوبی پیش برده شده، به نحوی که این استان یکی از استان‌های پیشرو در باب اجرای طرح کارت هوشمند ملی، صدور شناسنامه مکانیزه و آرشیو الکترونیک به شمار می‌رود.

مدیر کل ثبت احوال هرمزگان با بیان اینکه در حال حاضر تعداد 136 ایستگاه کاری جهت ثبت نام کارت هوشمند ملی در سطح استان فعال و ساماندهی شده، بیان داشت: از این تعداد 46 ایستگاه مربوط به 16 اداره و نمایندگی‌های ثبت احوال، 67 ایستگاه در 18 دفتر پیشخوان دولت و تعداد 23 ایستگاه در 10 اداره پست است.

وی با بیان اینکه طبق تعهدات سازمان ثبت احوال، طرح کارت هوشمند ملی تا پایان سال 96 باید به سرانجام برسد، افزود: در حال حاضر جمعیت واجدشرایط دریافت کارت هوشمند ملی در استان به بیش از یک میلیون و 255 هزار نفر در استان می‌رسد که افراد بالای 15 سال و سایر رده‌های سنی را شامل می‌شود.

مهندس افشاری‌نژاد اضافه کرد: این در حالیست که از ابتدای آغاز ثبت نام برای صدور کارت هوشمند ملی تاکنون تعداد 423 هزار و 625 درخواست برای دریافت کارت هوشمند ملی توسط متقاضیان در استان واصل شده که این رقم معادل 33 درصد از کل واجدان‌شرایط است.

وی افزود: در مدت زمان یاد شده، تعداد 334 هزار و 503 قطعه کارت هوشمند ملی که معادل بیش از 74 درصد از کل درخواست‌هاست در استان صادر شده است.

مدیرکل ثبت احوال هرمزگان اضافه کرد: از تعداد مذکور، 271 هزار و 440 قطعه کارت هوشمند ملی، که معادل 82 درصد از کل کارت‌های صادر شده به متقاضیان تحویل گردیده است.

افشاری‌نژاد با بیان اینکه در حال حاضر 41 هزار و 420 فقره از کل کارت‌های صادره آماده تحویل به متقاضیان است، اظهار امیدواری کرد: واجدان‌شرایط دریافت کارت هوشمند ملی با زمان‌سنجی مناسب نسبت به حضور در ایستگاه‌های کاری ویژه کارت هوشمند ملی، برای ثبت نام و طی مراحل دیگر، اقدام کنند و ثبت نام خود را به زمان‌ها و ماه‌های پایانی اجرای طرح موکول نکنند.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها