تمامی ظرفیت‌های فرهنگی هرمزگان در جهت تبیین فرهنگ فاطمی به‌کار گرفته شود

تمامی ظرفیت‌های فرهنگی هرمزگان در جهت تبیین فرهنگ فاطمی به‌کار گرفته شود

حجت‌الاسلام علی اکبر انصاری‌راد امروز در نشست هماهنگی برنامه‌های ایام فاطمیه دوم اظهار داشت: مقام و جایگاه واقعی زهرا(س) برای ما معلوم و مشخص نیست و به اندازه خودمان فقط می‌فهمیم و درک می‌کنیم.

وی حضرت فاطمه(س) را ام‌بیها، ام‌الائمه و الگویی بی‌بدیل برای همه زنان عالم دانست و بیان‌ داشت: وجود حضرت زهرا(س) الگویی فراگیر است که از عالم و جاهل، با سواد و بی‌سواد همه از محضرش فیض می‌برند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان با بیان اینکه حضرت زهرا(س) نخستین مدافع و شهیده راه ولایت است گفت: وقتی مثل فاطمه(س) جا دارد فدای ولایت شود یعنی تمام عالم جا دارد که فدای ولایت شود.

انصاری‌راد تصریح‌کرد: فاطمه زهرا(س) با این جایگاه و مقام برترین زنان عالم از خلقت انسان تا روز قیامت است و به حقیقت جایگاهش و منزلتش برای عالم مخفی است و این چنین جایگاه و مقامی فدای ولایت می‌شود.

وی افزود: با توجه به اهمیت ایام فاطمیه باید به زوایای این مناسبت مهم و برنامه‌های پیش‌بینی شده در این ایام پرداخته شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان تصریح کرد: هر ساله به منظور هر چه بهتر برگزار شدن مراسمات عزاداری در ایام فاطمیه، جلسات و نشست‌هایی در قالب ستاد ساماندهی و یا ستاد فاطمیه در استان برگزار می‌شود.

انصاری‌راد بیان داشت:‌ امروز وظیفه‌ای خطیر و سنگین درباره تبیین شخصیت بانو فاطمه زهرا(س) بر عهده قشر روحانیت است و باید تمام تلاش خود را در جهت تحقق این مهم به‌کار گیرند.

وی رشد و توسعه فرهنگ فاطمی در استان هرمزگان را از اهم وظایف قشر روحانیت عنوان‌کرد و گفت: باید در جهت نهادینه کردن ابعاد زندگانی این بانوی گرانقدر در سطح استان تلاش کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان با اشاره به ظرفیت‌های فراوان استان در عرصه فرهنگی به ویژه فرهنگ دینی افزود: وجود عالمان دینی، هیئات مذهبی، مساجد، حسینیه‌ها، کانون‌های فرهنگی تبلیغی، جمعیت بانوان فرهیخته از جمله این ظرفیت‌هاست.

انصاری‌راد همچنین ادامه داد: باید از تمام ظرفیت‌های فرهنگی هرمزگان در راستای تبیین ابعاد فرهنگی، اخلاقی، اجتماعی و همچنین بعد تربیت فرزند و همسرداری و دیگر ابعاد شخصیتی حضرت زهرا(س) بهره برد.

وی اعزام مبلغ به نقاط مختلف شهری و روستایی هرمزگان، اعزام مداح از سوی کانون مداحان، انجام تبلیغات محیطی به همت شهرداری، راه اندازی ایستگاه‌های صلواتی در میادین اصلی شهر، برگزاری مراسمات عزاداری در شب‌های دهم، یازدهم و دوازدهم با حضور آیت الله توکل، دسته‌روی خیابانی هیئات مذهبی در سالروز شهادت دخت نبی اکرم(ص) از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده در ایام فاطمیه دوم برشمرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان، با تاکید بر بهره‌جستن از ظرفیت‌های فرهنگی موجود در استان هرمزگا برای تبیین فرهنگ فاطمی گفت: فضای مجازی یک ظرفیت بی‌نظیری برای تبیین و تشریح فضائل و ویژگی‌های اخلاقی حضرت زهرای مرضیه(س) است که می‌توان از آن استفاده کرد.

انصاری‌راد فضای مجازی را ظرفیت و بستر مناسبی برای فعالیت در ایام فاطمیه ذکر کرد و گفت: باید از ظرفیت سایت‌ها و گروه‌های فضای مجازی در جهت تولید محتوای دینی استفاده کرد.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها