خبرفوری بازتاب یک اتفاق مهم در حوزه فناوری کشور را بررسی می کند

پیام های پیدا و پنهان سرمایه گذاری عظیم ایرانسل در گپ

سرمایه گذاری بزرگترین اپراتور دیتای کشور (ایرانسل) در پیام رسان ملی بخش خصوصی در حوزه فناوری (گپ) از روز گذشته در سایت ها و خبر گزاری های مختلف بازتاب گسترده ای داشته است.

پیام های پیدا و پنهان سرمایه گذاری عظیم ایرانسل در گپ

آنطور که از بیانیه رسمی این دو پیدا است حالا افق پیش رو، نه تنها فتح فضای مجازی در داخل کشور بلکه ارائه یک پیام رسان جهانی همچون تلگرام و وی چت با سرمایه گذاری مشترک این دو می باشد.

بی تردید این اتفاق می تواند صفحه جدیدی در حوزه فناوری کشور بگشاید.

فعلا از مبلغ ، نوع این سرمایه گذاری و یا حتی در صد آن از این مشارکت خبری منتشر نشده است. حال اینکه با نگاهی به خریدهای این چنینی در حوزه فناروی در سطح بین الملل اولین نکته مبلغ این سرمایه گذای است. به طور مثال فیس بوک یک میلیارد دلار ، اینستاگرام را خریداری کرد.

حال منتظریم تا در چند روز آینده بانیان این امر نقاط کور این تفاهم نامه را برای اذهان عمومی آشکار سازند.

با وجود همه این ابهامات، واقعیت این است که استقبال از یک پیام رسان بومی و خصوصی این پیام مهم را در دل دارد که سرمایه گذاری بر روی بسترهایی که بدون وابستگی توسعه یافته، با استقبال بیشتری از سوی سرمایه گذاران روبرو بوده است.

سرمایه گذاران با توجه به فرجام توسعه پلتفورم هایی که با بودجه های عظیم دولتی به هیچ نتیجه ای نرسیده اند، امروز به دنبال فرصت هایی در بخش خصوصی هستند که بتوانند با کمک آنها ظرفیت های خود در حوزه فناوری را توسعه دهند.

خبرهای خبر فوری حاکی از آن است که افزون بر ایرانسل، بخش دیگری از مجموعه های فعال در حوزه فناوری نیز برای سرمایه گذاری بر روی پیام رسان گپ ابراز علاقه کرده و به زودی خبرهای بیشتری در این حوزه منتشر خواهد شد.

17

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها