۸۰ هزار هکتار از مزارع غلات آذربایجان غربی علیه آفت سم سمپاشی شد

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از مبارزه با آفت سن مادری در سطح بیش از ۸۰ هزار هکتار از مزارع غلات استان در سال زراعی جاری خبر داد.

۸۰ هزار هکتار از مزارع غلات آذربایجان غربی علیه آفت سم سمپاشی شد

جعفر وحدت در این خصوص گفت: در سال زراعی ۹۹-۹۸ در حدود ۹۰ هزار هکتار از اراضی استان به کشت گندم آبی و بیش از ۲۹۰ هزار هکتار از اراضی دیم استان به کشت گندم دیم اختصاص یافته است.

وحدت تاکید کرد: تاکنون بیشترین سطح مبارزه شیمیایی علیه این آفت در بیش از ۴۴ هزار و ۵۷۷ هکتار از مزارع گندم و جو شهرستان بوکان صورت گرفته است و این روند همچنان ادامه دارد.

وی افزود: مبارزه با علف‌های هرز مزارع غلات در بیش از ۱۸۳ هزار هکتار و مبارزه با بیماری‌های غلات نیز در سطح سه هزار و ۳۰۰ هکتار از مزارع صورت گرفته و همچنان ادامه دارد.

وحدت اضافه کرد: پایش و بررسی مزرعه‌ای مرتباً توسط کارشناسان فنی انجام شده و در حال انجام است و مزارعی که در حد نرم مبارزه باشند، زارعین گندم کار با راهنمایی کارشناسان اقدام به مبارزه شیمیایی می‌کنند.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه بارندگی‌های مناسب بهاره، رگبارهای فصلی و رطوبت بالا در مزارع نیاز به پیشگیری و کنترل به موقع بیماری‌های غلات را می‌طلبد.

توصیه می‌شود زارعین قبل از شیوع و گسترش هر گونه بیماری در مزارع غلات حداقل یک نوبت نسبت به سمپاشی با رعایت توصیه‌های فنی اقدام کنند.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها