تولیدات کشاورزی شهرستان پلدشت ۵۰ درصد افزایش یافت

تولیدات کشاورزی شهرستان پلدشت ۵۰ درصد افزایش یافت

علی اصغرزاد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با اشاره به اینکه در سال زراعی 95 و 94 در حدود 18 هزار هکتار از اراضی شهرستان پلدشت زیر کشت محصولات بهاره و پاییزه رفته است اظهار داشت: از این مقدار 12 هزار و 745 هکتار مربوط به محصولات پاییزه و سایر آنها به کشت محصولات بهاره اختصاص یافته است.

مدیر جهاد کشاورزی پلدشت تصریح کرد: در این رابطه پیش‌بینی می‌شود 130 هزار تن محصولات زراعی و باغی تولید شود.

وی افزود: امسال در شهرستان پلدشت از نظر سطح زیر کشت تفاوت چندانی با سال زراعی گذشته وجود نداشت اما از نظر عملکرد بیش از 50 درصد از افزایش تولید برخوردار شد.

اصغرزاد گفت: علت این افزایش عملکرد، بهره‌برداری از دو هزار و 500 هکتار از اراضی دشت یارآغلی بوده و از آنجایی‌که این دشت مجهز به آبیاری تحت فشار است و بیش از 60 درصد این اراضی به کشت بهاره اختصاص داشته و نیز تمام اراضی کشت بهاره به شیوه آبیاری نوین میکرو یا نوارتیپ مجهز است، سبب کاهش مقدار مصرف آب شده است.

وی با اشاره به اینکه امسال 920 هکتار در این شهرستان کشت تلفیقی یعنی هندوانه با ذرت با روش آبیاری میکرو انجام گرفته شده است افزود: در این رابطه 180 هکتار برای نخستین بار سیب زمینی بذری، کشت شده که کشت نخست در سطح 20 هکتار برداشت و از عملکرد مطلوب برخوردار است.

به گفته مدیر جهاد کشاورزی پلدشت، سایر محصولات بهاره همانند چغندر قند، پیاز، آفتابگردان،کنجد، ارزن، یونجه، بادام زمینی و هندوانه نیز در این شهرستان کشت شده و تمامی محصولات پاییزه نیز تحت پوشش بیمه بوده است.

اصغرزاد اظهار داشت: خوشبختانه این مدیریت در چهار سال متوالی در بیمه محصولات پاییزه در سطح استان آذربایجان‌غربی از مقام ممتاز برخوردار بوده است.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها