تولیداقتصاد دانش‌بنیان مهمترین رسالت دانشگاهیان است

تولیداقتصاد دانش‌بنیان مهمترین رسالت دانشگاهیان است

رییس دانشگاه یزد با اشاره نقش دانشگاهیان در تحقق اهداف انقلاب اسلامی گفت: ارتقای کیفی آموزش عالی و اقتصاد دانش بنیان مهمترین وظایف دانشگاهیان‌درقبال انقلاب اسلامی است.

به گزارش ایسنا، «محمد صالح اولیاء» در مراسم دیدار اساتید و مسئولان دانشگاه‌های استان با آیت الله «محمدرضا ناصری» نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد که به مناسبت دهه فجر برگزار شد، ایام الله دهه فجر را فرصت مناسبی برای بازبینی عملکرد خود در قبال انقلاب دانست و بیان کرد: یادآوری این دوران به ما کمک می‌کند که اگر در وظایف خود کم گذاشته باشیم نسبت به جبران کمبودها اقدام کنیم.

وی با اشاره‌ به نقش دانشگاهیان در توسعه بیش از پیش کشور،گفت: گسترش دانشگاه‌ها دسترسی به آموزش عالی را برای اقشار جامعه در نقاط مختلف کشور فراهم کرده، که این مهم از جمله دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران است.

رییس دانشگاه یزد در ادامه با بیان این که سهم استان یزد در بحث آموزش عالی از میانگین کشوری بیشتر است، افزود: درحال حاضر حدود 83 هزار دانشجو در استان مشغول تحصیل هستند.

اولیاء در بخش دیگری از سخنان خود ارتقای کیفی آموزش عالی و اقتصاد دانش بنیان را دو وظیفه مهم جامعه دانشگاهی در راستای توسعه بیش از پیش کشور دانست و بیان کرد: با توجه به ظرفیت علمی و آموزشی استان یزد وقت آن رسیده که مسیر توسعه دانشگاهی را از کمی به کیفی تغییر دهیم.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در حوزه دانشگاه‌ها ما نیازمند اقتصاد دانش بنیان در تمام رشته‌ها هستیم و این موضوع وظیفه دانشگاه‌ها را در راستای ایجاد اشتغال موثر و پایدار چند برابر کرده است.

وی با اشاره به ضرورت استفاده ازظرفیت پارک‌های فناوری به منظور حمایت از بحث اقتصاد دانش‌بنیان گفت: تمام دانشگاه‌های استان باید فعالیت و برنامه‌های خود را در مسیر ایجاد و تقویت اقتصاد دانش‌بنیان قرار دهند.

رییس دانشگاه یزد در پایان با بیان این که ایجاد اشتغال پایدار باید به دغدغه مشترک تمام دانشگاهیان تبدیل شود، تأکید کرد: توسعه کشور با ایجاد اشتغال پایدار و اقتصاد دانش بنیان یکی از شاخص‌ترین اهداف انقلاب اسلامی است.

منبع: ایسنا

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها