عرضه آخرین دستاوردهای فضایی شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشگاه‌ها

عرضه آخرین دستاوردهای فضایی شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشگاه‌ها

در شانزدهمین کنفرانس بین‌المللی انجمن هوافضا که با حضور وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فضایی ایران برگزار شد، آخرین دستاوردهای دانشگاه‌ها، مراکز تحقیقاتی و شرکت‌های دانش‌بنیان عرضه شد.

به گزارش ایسنا، شانزدهمین کنفرانس بین‌المللی انجمن هوافضا با حضور دکتر واعظی وزیر ارتباطات، دکتر بهرامی رئیس سازمان فضایی و محققان کشورهایی از هلند، روسیه و چین در دانشگاه خواجه‌ نصیرالدین طوسی از امروز آغاز به کار کرد و تا پنجم اسفندماه ادامه دارد.

در این مراسم دکتر حسن کریمی مزرعه‌شاهی، دبیر این کنفرانس با تاکید بر نقش صنعت هوافضا در تحولات کشورها گفت: اثرگذاری این فناوری تا حدی است که شاید بتوان عمده‌ترین بودجه‌های تخصیص یافته در برخی کشورهای پیشرفته و یا حتی در حال پیشرفت را شامل محصولات شاخه هوافضا و یا زیرشاخه آن دانست.

وی تحقیق، پژوهش و فعالیت‌های علمی دانشمندان را عامل به حرکت درآوردن چرخ فناوری در کشورها توصیف کرد و ادامه داد: در این راستا برگزاری سمینارها و کنفرانس‌های علمی نقش بسزایی را در تشویق به تولید علم و دانش و تحقق پژوهش برعهده دارند.

کریمی با اشاره به برگزاری شانزدهمین دوره کنفرانس بین‌المللی انجمن هوافضای ایران گفت: در این دوره از کنفرانس 600 مقاله ارسال شد که پس از داوری 210 مقاله برای ارائه شفاهی و 238 مقاله برای ارائه پوستر انتخاب شدند.

دبیر این کنفرانس برگزاری 28 کارگاه آموزشی را از جمله برنامه‌های این کنفرانس نام برد و یادآور شد: این کارگاه‌ها توسط اساتید خارجی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری سه سخنرانی علمی، اظهار کرد: علاوه بر آن برگزاری سه میزگرد با عناوینی چون سند جامع هوافضای کشور و نقشه راه توسعه فناوری، چشم‌انداز صنعت حمل‌ونقل و همکاری‌های بین‌المللی در فناوری‌های فضایی از دیگر برنامه‌های این کنفرانس به شمار می‌رود.

به گفته وی، در حاشیه شانزدهمین دوره کنفرانس نمایشگاهی از دستاوردهای پژوهشی و تحقیقاتی مراکز تحقیقاتی، شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشگاه‌ها دایر شده است.

منبع: ایسنا

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها