۴۰ درصد پزشکان و ۱۰ درصد پرستاران فارغ التحصیل دانشگاه آزاد هستند

رئیس دانشگاه آزاد گفت: در دانشگاه آزاد حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار دانشجو ایرانی و بیش از حدود ۵۸ هزار دانشگاه غیر ایرانی را در کشور داریم.

۴۰ درصد پزشکان و ۱۰ درصد پرستاران فارغ التحصیل دانشگاه آزاد هستند

محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد در برنامه‌ی صف اول گفت: حدود۲۲ هزار استاد عضو رسمی و ۳۸ هزار نفر حق التدریس در دانشگاه آزاد  داریم و ۷۸۰ مدرسه در کشور و ۱۳۰ هزار دانش آموز داریم، ما در سطح بین المللی معتبر ترین نشریه با ضریب ۸ را داریم.

طهرانچی گفت: برای اولین بار دانشگاه آزاد در حوزه‌ فناوری و نوآوری خود را عرضه کرد که از میان ۳ هزار و ۸۰۰ شرکت زیرساخت و ایده بود.

رئیس دانشگاه آزاد گفت: صندوق پژوهش و فناوری ما که غیردولتی است و سرمایه اش را به ۲۰۰ میلیارد افزایش دادیم.

او افزود: در حوزه‌ نانو ما افتخارآفرین هستیم بیستمین موسسه‌ی علمی که حضور فعال درحوزه‌ی نانو فناوری دارد دانشگاه آزاد است اما در حوزه‌ فناوری باید ما به سمت کشاورزی فناورانه حرکت کنیم، بذر سیفی جات از ۳ درصد به ۳۰ درصد رسیده است در بحث انرژی های تجدید پذیر دانشگاه آزاد با برنامه‌ی جدی در این حوزه ورود پیدا کرده است.

او ادامه داد: در حوزه‌ی پزشکی ۴۰ درصد پرستاران و ۱۰ درصد عضو پزشکی را دانشگاه آزاد تامین کرده است، نگاه ما با صنعت طوری است که سیاست های گذشته جواب نداده است.

رئیس دانشگاه آزاد تصریح کرد: طرح پویش نقطه‌ی ارتباط ما با صنعت گسترش شد ۲ هزار و ۵۰۰ نفر برای صنعت معرفی شدند؛ در طرح پژوهش یکپارچه ۴۰ عنوان و ۴۰ هزار زمینه‌ی پژوهشی ارائه می‌شود.

طهرانچی درباره‌ی حوزه‌ی علوم انسانی گفت: عمده‌ی مسائل مربوط به مسائل بالادستی است یعنی مدیریت نیروی انسانی و بهره‌بری انسانی در این حوزه قرار می‌گیرند؛ در طرح سلامت و رشد انسان و پدافند غیر عامل بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ دانشجو کار کرده‌اند.

رئیس دانشگاه آزاد درباره‌ی جذب نخبگان برای هیات علمی بیان کرد: ما مانع ردیف های استخدامی را داریم ما حدود ۱۰ سال حدود ۲ هزار و ۵۰۰ نفر داشتیم که تعیین تکلیف نشده بودند اما اکنون ما توانستیم تاخیرات ۱۰ ساله را بروز کنیم.

او درباره‌ی فرصت های مطالعاتی گفت: برای ما ظرفیتی ندارد که باید تدابیری اتخاذ شود، ما باید نگاه خود را به سمت سازمان ببریم.

رئیس دانشگاه آزاد ادامه داد: رشته‌ی رسانه و رسانه و فرهنگ از رشته‌های لازم است امسال ۱۳ دانشکده آماده میکنیم که نیازمند تحول به هنگام در آموزش عالی هستیم؛ عمر تغییرات الان به ۵ سال رسیده است.

او گفت: نظام آموزش عالی دولتی همکاران فیش می‌برند که متوسط سرانه‌ی دانشجو ۶۲ میلیون و در دانشگاه آزاد ۱۲ میلیون است، ما توانستیم در دو سال گذشته با تحولات خود را متناسب با دانشگاه دولتی کنیم اما ما دوگانه‌ی شهریه و حقوق را داریم.

طهرانچی بیان کرد: ما در حال مهیا کردن ساختمان در شهر بغداد به نمایندگی از جمهوری اسلامی هستیم و در افغانستان نیز در زمان حضور طالبان درب دانشگاه ما بسته نشد؛ در لبنان کارهای گذشته سامان داده شد ما دنبال این هستیم که حضور تاثیر گذار داشته باشیم.

او گفت: ۳۴ درصد دانشجوهای انگلستان و ۲۰ درصد دانشجوهای آمریکا خارجی هستند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • ناشناس
    0

    اینهمه پول ازدانشجومی گیرید یه خوابگاه هم نداره دانشگاهتون که دانشجو آواره نشه بااین هزینه های سرسام آور درتهران

  • ناشناس
    0

    احسنت تشکر می کنیم از جناب آقای دکتر سید

  • ناشناس
    0

    و 80 در صد هم بیکار

  • ناشناس
    0

    پزشکان معدل بالاوھوش خوب معدل دولتی ھااگربیشتراست درآیندہ دانشجوآنجابپذیرندجان بیمارشوخی ندارددرپناہ خدا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها