معاون مرکز بیماری‌های پوست دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبر فوری:

تشخیص سالانه بیش از ۲۰ هزار مبتلا به بیماری سالک در ایران/ درمان، شش ماه تا دو سال طول می کشد/ در نزدیکی کولر بخوابید

معاون پژوهشی مرکز آموزش و پژوهش بیماری‌های پوست و جذام دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: بیماری سالک یک بیماری انگلی است که در بیش از ۸۰ کشور جهان و در ۱۹ استان ایران وجود دارد و سالانه ۲۰ هزار بیمار مبتلا به سالک شناسایی می‌شوند.

تشخیص سالانه بیش از ۲۰ هزار مبتلا به بیماری سالک در ایران/ درمان، شش ماه تا دو سال طول می کشد/ در نزدیکی کولر بخوابید

علی خامسی‌پور در گفتگو با خبرفوری افزود: در دهلران استان فارس، سمنان، اصفهان، گرگان و... بیشتر شاهد ابتلا به این بیماری هستیم، ضمن اینکه سالک واگیر فرد به فرد نداشته و انتقال منحصرا از طریق پشه خاکی صورت می‌گیرد.

وی بیان کرد: برای پیشگیری از ابتلا به این زخم در نزدیکی کولر بخوابید. همچنین بهتر است از دورکننده‌های حشرات استفاده شود.

خامسی پور بیان کرد: درمان از طریق تزریق گلوکانتیم داخل ضایعه یا عضلانی و یا با استفاده از پماد سینا آمفولیش انجام می‌شود. درصورتی که پشه از طریق جوندگان وحشی بیماری را به انسان منتقل کند، درمان ۶ ماه تا کمتر از یکسال زمان می‌برد، اما درصورتی که پشه بیماری را از انسان به انسان منتقل کند درمان یک تا دوسال زمان می‌برد.

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 5
  • ناشناس
    0

    مریضی علتھای فراوان دارہ بھداشت فردی واجتماعی رارعایت میکنم کشورتعطیل شدہ بخاطرگرما مگرخانہ ھاکلردارندادارات ندارنداین تعطیلات سبب تورم وفقرنشہ خوبہ انشااللہ کاری کنیدخداراراضی باشہ

  • ناشناس
    2

    سلام دوستان ؛ احیای برجام = احیای زندگی = احیای امید و تلاش = احیای توسعه پایدار کشور ؛ جامعه و خانواده . بگذارید کارشناسان مربوطه درباره تعطیلات نظر بدهند در کار هم دخالت نکنیم . کار خود از نظافت شخصی ؛ شهری و غیره که هم روحی روانی هم معمولی مثل حمام کردن .... مصرف بهینه انرژی داشته باشیم . تعطیلات : 1- تعطیلات ایران بسیار کمتر از کشورها موفق دنیا از جمله ژاپن است . ( ژاپنیها زمان کار تلاش دلسوزانه بیشتری دارند تکنولوژی می اورند آموزش می بینند و هرگز نمی روند چین و یا کره کارخانه فولاد سازی دسته دوم 40 سال قبل بیاورند تکنولوژی و سیاست روز و آینده جهان کار می کنند ) 2- تعطیلات الان نتیجه در آینده مشخص می شود زمان کافی کادر درمان و زمان کافی سرویس دوره ای ادوات تولید برق ... 3 - دانش آموزان تعطیلات هستند والدین باید تعطیلات داشته باشند تا خوش باشند و انرژی مثبت کاری بگیرند . در کنار هم باشند . 4 - همه جای دنیا تعطیلات تابستانی عید ها روز پیروزی استقلال روز غم و اندو و مراسم ها دارند و در دو یا چند بخش مثلاً تعطیلات زمستانی و تابستانی ایران باید از روز فرار شاه خائن دی ماه بمت یک هفته تعطیل و بهمن کل دهه فجر تعطیل باشد خیلی تعطیلی نیاز داریم که عالیه (((( شرط اصلی زندگی بهتر با رفع تحریم و نهی از منکر اتم و امر به معروف دوستی با غرب و شرق . نمی شود هم خر بخواهیم هم خرما . و با تحریم کشور موفق نمی شود با تحریم سرطان پیشرفت است و بس . برد برد تنها = نشاط = احیای برجام احیای زندگی . مسئولین بقدری بد کار کردند با چند تا اینستاگرام تلگرام و ... خود مردم کشف حجاب کردن و ایمان کاغذی بود نه واقعی این خروجی کار اشتباه مسئولین دشمنی با دنیا نتیجه فقر = ایمان کاغذی می شود چون لقمه ها حلال کمتر می شود . مسئولین صادقانه کار کنند و مراقب باشند قران مجید خیلی داستان دارد تا پند بگیرند و دچار عذاب نشوند شعار ده آینده احیای برجام ؛ احیای زندگی ؛ تحریم کمتر زندگی بهتر ؛ برو فکر رفع تحریم باش شعار خربزه آب است شعار هر مسلمان دوستی با قرآن و دنیا

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      توهمات تو درمان ندارد جیره خور

  • ناشناس
    0

    ما که نگرفتیم چی میگی ناشناس ولی ای کاش زر برجامو نمیزدی.روح الله علی رمضانی

    نظرات شما -
    • ✌✊
      0

      احتمالا جنسش خوب بوده

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها