عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد تهران توضیح داد

راه تشخیص زیرسویه جدید کرونا چیست؟ / در فضاهای بسته شلوغ از ماسک استفاده کنید!

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد تهران تاکید کرد: با توجه به عدم انجام تست pcr امکان اعلام آمار دقیقی از مبتلایان فعلی کرونا در ایران نداریم.

راه تشخیص زیرسویه جدید کرونا چیست؟ / در فضاهای بسته شلوغ از ماسک استفاده کنید!

مصطفی نوری‌زاده، به خبرفوری گفت: احتمال اوج گرفتن و افزایش ابتلا به سویه جدید کرونا در ایران هم مشابه سایر کشورها وجود دارد، اما احتمال درگیری در مقایسه با سویه دلتا کم خواهدبود.

وی تاکید کرد: احتمال درگیری با ویروس جهش یافته یا همان گونه‌های اریس و پیرولا خیلی بالاتر است به‌ویژه پیرولا که خودش ۳۴ جهش جدید داشته و قدرت سرایت آن هم بسیار بالا رفته است.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد تهران ادامه داد: راحت‌ترین راه تشخیص زیرسویه جدید کرونا از حساسیت‌های فصلی و سرماخوردگی است، کسانی که تا کنون سابقه آلرژی نداشتند احتمالش خیلی کمی است که از امسال درگیر آلرژی شده باشند. آلرژی گلودرد و تب هم ندارد. در فضاهای بسته خیلی شلوغ و مراکز درمانی حتما از ماسک استفاده شود.

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • ناشناس
    0

    کرونا آمد رفت ویران کرد ولی فراموش کردیم بله ما فراموش کردیم چرا انقلاب کردیم و صلح دوستی و عشق و تلاش و کوشش شعار انقلاب بود ولی شدیم بی ارزش ترین پول شدیم عملاً از اوپیک بیرون کردن و یاد داشتیم ایران رئیس اوپیک بود و قیمت نفت جهان را ایران تعیین می کرد الان عربستان تعیین می کند بنازم به قدرت نرم کم کم عربستان قوی قوی شد که رئیس جمهور تنها ابر قدرت جهان امریکا آمد برای دست بوسی اعراب خلیج فارسو التماس تولید زیاد کن . عربستان گفت نه برو بیرون مهم ارزش پول ملی رفاه عربستان است و بس بقدری قوی شد یک تنه در یمن ماند و با تحریم امریکا و غرب شکسته نشد ایران مجبور کرد کنار بیاد اسد برای دست بوسی و گدایی آمد حتی روسیه دست شاه زاده عرب را بوسید خلاصه این دیپلماسی بالا بردن ارزش پول و تولید الان حرف اول جهان عربستان می زند این کشور می تواند کمتر از یک ماه جنگ جهانی سوم پیاده کند و دنیا همه با هم بجنگند و خود آسیب نبیند شما بگید چطور ؟

  • ایرانی آباد و آزاد
    0

    کاش آماری‌هم از هزینه سنگین راهپیمائی اربعین که توسط شهرداری ها و شرکت و کارخانه ها که دولت بخشنامه کرده و موظف به کمک و دادن امکانات و سهمیه غذا به موکب ها
    کرده بود و پول عوارض و مالیات هدر رفته در عراق مردم و همچنین چهل روز خسارت تعطیلی کشور و ادارات و حق ماموریت کارمندان و شهرداری ها و استانداری ها و فرمانداری ها و ..... را هم می دادید ...!!

  • معلم بازنشسته
    0

    کرونا خیلی هم خطرناک وکشنده نبود مسئولین کشور سوء مدیریت و ناتوانی خود را پشت کرونا پنهان کردندو وحشت و ترس باعث مرگ مردم شد . واکسنهای بی خاصیت و مضر هم دلیل دیگری شد وگرنه کرونا هم مانند یک سرماخوردگی بود نه بیشتر.

  • علی
    0

    اربعین خاری شده در چشم منافقین و داخل و خارج

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها