گرانترین مدرسه جهان

انستیتو "روزنبرگ" (Institut auf dem Rosenberg) یک مدرسه شبانه روزی نخبه در سوئیس است که هزینه شهریه سالانه آن ۱۶۵ هزار دلار می‌باشد.

گرانترین مدرسه جهان

انستیتو روزنبرگ یک مدرسه شبانه روزی خصوصی، خانوادگی و بین المللی در سوئیس است. خوابگاه‌های روزنبرگ دارای کف‌های چوبی گیلاسی و حمام‌های مرمری اختصاصی هستند. هزینه تحصیل در این مدرسه سالی ۱۶۵ هزار دلار است و احتمالا می‌تواند جایگاه گران‌ترین مدرسه جهان را از آن خود سازد. انستیتوی روزنبرگ در سوئیس به عنوان یکی از معتبرترین و گران‌ترین مدارس شبانه روزی در جهان شناخته می‌شود. این مدرسه به دلیل برخورداری از امکانات، محوطه دانشگاه و استقبال از فناوری‌های جدید مانند چت جی پی تی، یک زیستگاه شبیه سازی شده فضایی کاربری و باغی برای بررسی کنترل شرایط آب و هوایی به منظور کمک به یادگیری بهتر درس توسط دانش آموزان شناخته شده است.

به نقل از بیزینس اینسایدر، انستیتو روزنبرگ در بخش آلمانی زبان سنت گالن سوئیس واقع شده است. این مدرسه توسط "اِلریش اشمیت" در سال ۱۸۸۹ تاسیس شد و تا دهه ۱۹۳۰ میلادی به نام انستیتو دکتر اشمیت شناخته می‌شد یعنی تا زمانی که مرگ بنیانگذار آن و سایر چالش‌ها باعث شد نام مدرسه تغییر کند.

با گران ترین مدرسه جهان آشنا شوید/

در منطقه اطراف روزنبرگ مناظر خیره کننده‌ای از کوه‌های آلپ دیده می‌شود و هم چنین تمام راحتی زندگی شهری را به افراد ساکن ارائه می‌دهد. در وب سایت مدرسه روزنبرگ اشاره شده که آن مدرسه بین دریاچه کنستانس و آلپستین در رشته کوه‌های آلپ سوئیس واقع شده است. دانش‌آموزان این فرصت را دارند که مناطق اطراف را کاوش کنند، در رویداد‌های ورزشی شرکت کنند و از تمام امکاناتی که ۷۵۴۸۱ نفر ساکن سنت گالن به آن دسترسی دارند استفاده کنند. آن مدرسه در وب سایت خود افزوده است: "هوای پاک، آب و هوای معتدل و شرایط طبیعی سالم برای تحصیل و رشد همه جانبه دانش آموزان فضایی ایده آل است".

با گران ترین مدرسه جهان آشنا شوید/

این مدرسه در سال ۱۸۸۹ تاسیس شد و دانش آموزان را از پیش دبستانی تا دبیرستان آموزش می‌دهد. این مدرسه در حال حاضر تحت مالکیت و مدیریت خانواده گدمن است و "برنهارد گدمن" از نسل چهارم خانواده به عنوان مدیر و مدیر فعلی روزنبرگ فعالیت می‌کند. سایت Elite Traveler گزارش داده که گدمن نیز خود در این مدرسه تحصیل کرده و سپس به نیویورک نقل مکان کرده و در آنجا در حوزه مالی و فناوری مشغول به کار شد و سپس برای ادامه تحصیل دانشگاهی به بریتانیا رفت و پس از فوت پدرش یعنی مدیر قبلی مدرسه روزنبرگ از سال ۲۰۰۹ میلادی به این سو مدیریت آن مدرسه را برعهده گرفته است. این مدرسه در وب سایت رسمی خود در پاسخ به سوال متداول مبنی بر این که آیا روزنبرگ گران‌ترین مدرسه در جهان است نوشته است: "ما سخت کار می‌کنیم تا بهترین مدرسه شبانه روزی و نه گران‌ترین مدرسه در سوئیس و جهان باشیم".

این مدرسه در وب سایت خود افزوده است: "طبیعتا امکانات مدرسه و انتخاب‌های بی نظیر برای گزینه‌های تحصیلی بسیار پرهزینه هستند، اما ما عمیقا متعهد هستیم که بهترین آموزش را برای تمام دانش آموزان تحت مراقبت خود ارائه کنیم".

با گران ترین مدرسه جهان آشنا شوید/

این مدرسه همچنین اشاره می‌کند که هیچ یارانه دولتی‌ای دریافت نمی‌کند و کمک‌های مالی را نمی‌پذیرد و بنابراین، تعداد بسیاری محدودی فرصت بورسیه را ارائه می‌دهد. دانش آموزان مدرسه روزنبرگ از ۵ ملیت مختلف از ساسر جهان هستند.

قوانین سخت گیرانه روزنبرگ برای حفظ حریم خصوصی دانش آموزان به این معنی است که مدرسه نمی‌تواند نام فارغ التحصیلان گذشته را تایید یا رد کند. با این وجود، گزارش‌های پیش‌تر منتشر شده نشان می‌دهند که احتمالا فرزندان الیگارش‌ها و میلیاردر‌های آلمانی در مدرسه روزنبرگ تحصیل کرده اند. طبق آن چه در وب سایت مدرسه روزنبرگ ذکر شده آن نهاد آموزشی در محوطه‌ای ۲۴ هکتاری از پارک خصوصی و باغ‌هایی که با دقت آراسته شده اند واقع شده و درختان صد ساله آنجا را احاطه کرده اند. به گفته وب سایت مدرسه روزنبرگ آن مدرسه فضای سبز وسیعی دارد.

با گران ترین مدرسه جهان آشنا شوید/

دانش آموزان دختر و پسر در مدرسه روزنبرگ به طور جداگانه با سایر دانش آموزان در یک گروه سنی زندگی می‌کنند. آنان هم چنین در فعالیت‌های داخل دانشگاه و سفر‌های آخر هفته شرکت می‌کنند. روزنبرگ اعلام کرده که برخلاف بسیاری از مدارس شبانه روزی دیگر در سوئیس دانش آموزان آن مدرسه اجازه دارند در طول مدت اقامت شان در آن مدرسه پانسیون خود را تغییر دهند.

با گران ترین مدرسه جهان آشنا شوید/

این سیاست به دانش آموزان اجازه می‌دهد تا ترتیبات زندگی خود را برای زندگی با دوستان شان تغییر دهند. این مدرسه هم چنین راهنمایی‌های حرفه‌ای در مورد سلامتی، تناسب اندام و تغذیه را توسط "تیم مربیان متخصص" مدرسه ارائه می‌دهد. این مدرسه هم چنین دارای یک مرکز چند رسانه‌ای اختصاصی است. وب سایت روزنبرگ اشاره کرده که آن مرکز دارای "فضا‌های هدفمند" برای تحقیق و مطالعه شخصی است و به دانش‌آموزان اجازه می‌دهد به کتاب‌های فیزیکی و هم چنین هزاران کتاب الکترونیکی و منتشر شده آنلاین از جمله مجلات دانشگاهی و منابع دست اول دسترسی داشته باشند. روزنبرگ اشاره کرده که آن مرکز علمی دارای یک آزمایشگاه حرفه‌ای است که به خوبی از استانداردی فراتر از استاندارد معمول مدارس دیگر برخوردار است.

با گران ترین مدرسه جهان آشنا شوید/

در مدرسه روزنبرگ برای تهیه غذای افراد حاضر در آنجا از هیچ رنگ مصنوعی، طهم دهنده مصنوعی یا مواد غلیظ کننده مانند آرد گندم استفاده نمی‌شود. وب سایت مدرسه روزنبرگ در این باره می‌نویسد: "مواد لازم برای تهیه غذا به صورت محلی و فصلی تهیه می‌شوند از جمله برای سوپ‌ها و تهیه سس‌ها در نتیجه استفاده از مواد غذایی فرآوری شده را به حداقل ممکن کاهش داده ایم".

با گران ترین مدرسه جهان آشنا شوید/

شاید منحصر به فردترین امکانات در محوطه دانشگاه روزنبرگ سکونتگاه فضایی SAGA باشد. دانش آموزان روزنبرگ در جولای ۲۰۲۲ میلادی با معماران فضایی SAGA برای ایجاد یک "زیستگاه فضایی" به اندازه واقعی و چاپ سه بعدی همکاری کردند که به دانش آموزان اجازه داد محیط‌های فرازمینی و زندگی بر روی زمین را شبیه سازی کنند. این زیستگاه فضایی بلندترین سازه پرینت سه بعدی در جهان است. بنا به گفته SAGA Space Architects این سازه در مجموع ظرف مدت نه ماه طراحی، ساخته و نصب شد. این زیستگاه دارای دو اتاق خواب در طبقه آخر، یک اتاق نشیمن با دو میز و یک کارگاه است. این کارگاه حتی شامل یک ایستگاه شارژ برای سگ رباتیک اسپات است.

با گران ترین مدرسه جهان آشنا شوید/

انستیتو روزنبرگ هم چنین خانه باغ آب و هوا است که با همکاری دپارتمان علوم محیطی در ETH زوریخ طراحی شده است که دارای ایگلو*های کنترل شده با درجه حرارت می‌باشد که قرار است شرایط آب و هوایی پیش بینی شده سال ۲۰۸۵ را شبیه سازی کنند.

منبع: فرارو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • امیرکبیر
    0

    هروقت توانستید بچههای فراری از درس و بخصوص درس ریاضی را درجائی جمع کنید تابعد از فارغ التحصیلی هم صاحب منصب و هم عاملیت فروش بهشت را داشته باشند بفرمائید بسم ا... حوزههای علمیه!!!!!!گرانترین مدارس سراسرگیتی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها