حدود ۳۰ نفر از دانشجویان علوم پزشکی سبزوار دچار مسمومیت شدند

حدود ۳۰ نفر از دانشجویان پسر خوابگاه دانشگاه علوم پزشکی سبزوار دچار مسمومیت شدند که علت آن از سوی مسوولان این دانشگاه در دست بررسی است.

حدود ۳۰ نفر از دانشجویان علوم پزشکی سبزوار دچار مسمومیت شدند

خبر اولیه این ماجرا به نقل از یکی از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی سبزوار مبنی بر مسمومیت بیش از ۳۰ دانشجو در فضای مجازی منتشر شده که در آن آمده است:‌ دانشجویان دچار علایم مسمومیت دیشب به وسیله اتولانس، آمبولانس و خودرو شخصی به مراکز درمانی اعزام شده‌اند و این موضوع بین دانشجویان دختر خوابگاهی نیز مشاهده شده است.

به گزارش ایرنا، طبق ادعای این دانشجو، این علائم پس از خوردن غذای غذاخوری دانشگاه که ماکارونی بوده است، به صورت مشکلات خفیف گوارشی از جمله ریفلاکس معده بین دانشجویان خوابگاهی بروز یافته است.

پس از پیگیری خبرنگار ما ، مسوولان دانشگاه علوم پزشکی سبزوار اعلام کردند که برای بررسی علت این مسمومیت، در حال برگزاری نشستی هستند که جزئیات این موضوع متعاقبا اعلام می شود.

برخی منابع آگاه در دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با اشاره به علائم مشاهده شده در دانشجویان، با رد ضمنی مسمومیت غذایی، احتمال دادند که مسمومیت ویروسی دانشجویان را درگیر کرده باشد.

ماجرای مسمومیت ۳۰ دانشجوی دانشگاه سبزوار

به گزارش تسنیم، برخی از دانشجویان دانشگاه سبزوار طی پیام‌هایی در فضای مجازی خبر از مسمویت تعدادی از دانشجویان بعد از وعده غذایی دادند.

این دانشجویان علائمی مانند تهوع،سردرد و شکم درد را تایید کرده‌اند و اعلام داشته‌اند بعد از این که ماکارانی در سلف دانشگاه خورده‌اند این علائم بروز کرده است.

یکی از دانشجویان گفت بیش از ۳۰ دانشجوی پسر شب گذشته به مراکز درمانی اعزام شده‌اند و این موضوع بین دانشجویان دختر خوابگاهی نیز مشاهده شده است. این علائم پس از سرو غذای ماکارونی در خوابگاه اتفاق افتاده است.

دانشگاه ضمن تکذیب ادعای دانشجویان مبنی بر مسمومیت بر اثر وعده غذایی سرو شده، تا کنون بابت این اتفاق عذرخواهی نکرده‌اند و بعد از گسترده شدن ماجرا نهایتا امروز در خوابگاه حضور یافته و مشکل را مربوط به انفلوانزا یا کرونا دانسته‌اند.

دانشگاه علوم پزشکی سبزوار بیش از ۲ هزار دانشجو دارد.

اکنون ۴۵ مرکز خدمات جامع سلامت فعال، ۳۱ پایگاه شهری و یک پایگاه روستایی، ۱۹۵ خانه بهداشت و ۶ بیمارستان زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار به جمعیت شهرستان‌های جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد در غرب خراسان رضوی خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌کنند.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

این خبر بروزرسانی شده است.

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 6
  • ناشناس
    1

    پیشرفت یعنی این از مدرسه به دانشگاه منتقل شد .

  • ناشناس
    0

    متعاقبا اعلام می شود بزارید در مغزشان دروغی را اختراع کنند

  • مجید
    0

    یعنی علت اصلی اش چی می تونه باشه ؟؟
    آیا عمدی در کار بوده یا تصادفی بوده ؟

  • ناشناس
    5

    سوسول بازیه بیشتر، خیلی دوست دارن کلاس تعطیل کنن و جلب توجه

  • ناشناس
    0

    چشم گاووه ه ه !!!!

  • ناشناس
    0

    دوباره شروع شد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها