تعداد خانواده‌های بدون فرزند در آمریکا ۵۰ درصدی شد؟

اداره سرشماری آمریکا اطلاعات جدیدی را در مورد خانواده های این کشور منتشر کرد که نشان می دهد درصد خانواده های بدون فرزند در سال‌های آینده به ۵۰ درصد می رسد.

تعداد خانواده‌های بدون فرزند در آمریکا ۵۰ درصدی شد؟

داده‌های سرشماری ایالات متحده حاکی از افزایش ۷ درصدی خانه های بدون فرزند از سال ۲۰۱۲ است که در حال حاضر به ۴۳ درصد رسیده است. گزارش منتشر شده توسط مرکز تحقیقات PEW در سال ۲۰۲۱، نشان می‌دهد که ۴۴ درصد از یک گروه نمونه از والدین ۱۸ تا ۴۹ ساله اظهار می‌کنند که هرگز بچه نمی‌خواهند، که نسبت به نظرسنجی مشابه در سال ۲۰۱۸، ۷ درصد افزایش داشته است.

این پدیده به‌قدری سریع افزایش یافته که زوج‌هایی که بدون فرزند کار و زندگی می‌کنند، اکنون به طور گسترده به عنوان «DINK» (مخفف درآمد مضاعف، بدون بچه) معروف شده اند.

از دیگر آمار جالب توجه در سال ۲۰۲۳ نشان می دهد که ۳۴ درصد از بزرگسالان ۱۵ ساله و بالاتر در آمریکا هرگز ازدواج نکرده اند که این رقم در سال ۱۹۵۰، ۲۳ درصد بود. همینطور میانگین سنی تخمینی برای ازدواج اول ۳۰.۲ برای مردان و ۲۸.۴ برای زنان بود که در سال ۱۹۴۷ این رقم به ترتیب ۲۳.۷ و ۲۰.۵ بوده است.

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • علی
    0

    زیاد خوشحال نباشید مملکت خودمون هم اگه به این منوال پیش بره چند سال دیگه ۹۰درصد مردم فرزند ندارند چون ازدواج انجام نمیشه با این مدیریتتون

  • سیندرلا
    0

    تو ایران هم به زودی کسی بچه نمیاره با این اوضاع ما که از بچه اوردن پشیمانیم

  • ناشناس
    0

    مهم سرمایه است. مهاجران نیروی کار، سرمایه داران هستند.

  • ناشناس
    0

    امیدوارم اسباب فراهم شود و مردم ایران که هم ازدواج رو دوست دارند و هم فرزند زیاد داشتن را به آرزوشون برسند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها