۱۶۰ میلیارد ریال تسهیلات بانک بین‌المللی اکو به پروژه فاضلاب بیرجند اختصاص یافت

۱۶۰ میلیارد ریال تسهیلات بانک بین‌المللی اکو به پروژه فاضلاب بیرجند اختصاص یافت

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند ، مهدی هاشمی مقدم عصر امروز در بازدید از مراحل اجرایی فاضلاب بیرجند اظهار داشت: 4 میلیون یورو معادل حدود 160 میلیارد ریال در قالب قسط سوم به این پروژه طی هفته جاری اختصاص یافت.

وی گفت:با احتساب اقساط اخذ شده قبلی طی سال گذشته تا کنون بیش از 10 میلیون یورو از محل این تسهیلات به پروژه مذکور اختصاص یافته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی از پیشرفت کلی 31 درصدی این پروژه در حال حاضر خبر داد و گفت: این پروژه از تیرماه سال گذشته آغاز شده و در مدت 36 ماه اجرا می‌شود.

هاشمی مقدم با بیان اینکه مطالعات اولیه پروژه خط انتقال و ساخت مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب بیرجند از سال 89 آغاز شد افزود: در سال 90 مجوزهای لازم از شورای اقتصاد اخذ و در سال 91 قرارداد با بانک بین‌‌المللی توسعه و تجارت اکو منعقد و 7 میلیون یورو تسهیلات برای این پروژه تصویب شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی افزود: در ازای وام دریافتی دولت متعهد به تکمیل باقیمانده شبکه فاضلاب شهر بیرجند از محل اعتبارات تملک و دارایی سرمایه‌ای است.

وی اظهار داشت: مناقصات انتخاب پیمانکار و مشاور برای تحقق این پروژه به صورت بین المللی انجام شده، در سطح صنعت آب و فاضلاب کشور تا کنون تنها سه پروژه موفق به بهره مندی از این تسهیلات شده اند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی از تلاش استاندار، معاونان استاندار و نمایندگان مردم شهرستان های بیرجند، خوسف و درمیان در راستای تحقق این موضوع و پیشبرد طرح ایجاد تاسیسات فاضلاب بیرجند قدردانی کرد.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها