بیش از ۲۴۰۰ دستگاه کنتور هوشمند در چاه‌های کشاورزی استان همدان نصب شد

بیش از ۲۴۰۰ دستگاه کنتور هوشمند در چاه‌های کشاورزی استان همدان نصب شد

مرتضی عزالدین در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: از سال 94 تاکنون دو هزار و 493 دستگاه کنتور هوشمند روی چاه‌های کشاورزی استان همدان نصب شده است.

وی با اشاره به اینکه هزار و 851 دستگاه کنتور هوشمند سال گذشته روی چاه‌های کشاورزی استان همدان نصب شد افزود: تعهد امسال برای نصب کنتور در سال 95 برابر 500 دستگاه بوده که تاکنون 642 دستگاه نصب شده و در این بخش معادل 128 درصد تحقق یافته است.

عزالدین عنوان کرد: بیشترین کنتورهای هوشمند در شهرستان اسدآباد با 461 دستگاه، همدان با 380 دستگاه و بهار با 304 دستگاه نصب شده است و شهرستان‌هایی همچون ملایر، رزن و نهاوند در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

وی درباره عملکرد نصب کنتور هوشمند و تعداد منابع باقی مانده به تفکیک نوع نیرو محرکه نیز گفت: در حال حاضر در سطح استان همدان 16 هزار و 234 حلقه چاه وجود دارد هشت هزار و 148 چاه برقی و هشت هزار و 86 حلقه چاه نیز دیزلی هستند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان بیان کرد: تعهد امسال برای نصب کنتورهای هوشمند روی چاه‌های برقی دو هزار و 400 دستگاه بوده که تاکنون 556 دستگاه کنتور هوشمند روی چاه‌های کشاورزی همدان نصب شده و پنج هزار و 744 حلقه چاه برقی باقی مانده است.

وی با اعلام اینکه امسال باید 500 حلقه چاه دیزلی همدان به کنتور هوشمند مجهز شوند، تصریح کرد: تاکنون 86 حلقه چاه دیزلی به کنتور هوشمند مجهز شده و در مجموع هفت هزار و 991 حلقه چاه دیزلی بدون کنتور هوشمند هستند.

عزالدین تاکید کرد: با توجه به منابع آبی محدود در سطح استان همدان و کشور نیاز است تا به سمت مدیریت مصرف گام برداشته شود و استفاده از کنتورهای هوشمند یکی از عوامل در راستای مدیریت مصرف است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان بیان کرد: براساس طرح احیا و تعادل بخشی وزارت نیرو، چاه‌های غیرمجاز را بدون مماشاتی مسدود می‌کند ولی از سوی دیگر به چاه‌های دارای مجوز که اضافه برداشت دارند نیز به شدت برخورد کرده و آنها را ملزم به استفاده از کنتور هوشمند می‌کند تا مصرف آنها براساس پروانه بهره‌برداری انجام شود.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها