نوسازی سینما ۲۹ بهمن تبریز ۴۰ درصد پیشرفت دارد

رئیس حوزه هنری آذربایجان‌شرقی با اشاره به تداوم عملیات اجرایی نوسازی و بهسازی پردیس سینمایی ۲۹ بهمن تبریز، میزان پیشرفت فیزیکی این طرح سینمایی را ۴۰ درصد اعلام کرد.

نوسازی سینما ۲۹ بهمن تبریز ۴۰ درصد پیشرفت دارد

محمد حسین بلاغی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه نوسازی این مجموعه از ابتدای سال جاری شروع شده است، ضمن قدردانی از سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی که اعتبار پروژه را تخصیص داده است، افزود: چنانچخ مسئولان در تهران هم در رابطه با تخصیص منابع ما را یاری کنند، می توانیم این پروژه را در سه ماهه اول سال آینده افتتاح کنیم.

وی دلیل پایین بودن میزان پیشرفت فیزیکی نوسازی پردیس سینمایی ۲۹ بهمن تبریز را وجود مشکلات مالی و کمبود منابع و چندین برابر شدن قیمت مصالح دانست و اظهار داشت: با این وجود بخش اعظمی از کارهای عمرانی و ابنیه‌ای در حوزه نوسازی انجام شده است و تا دو هفته آینده اقدام به کارهای نازک کاری و دکوراسیون می کنیم تا پس از آن تجهیز این پردیس سینمایی شروع شود.

بلاغی یادآور شد: پردیس سینمایی ۲۹ بهمن تبریز دارای ۶ سالن مختلف شامل سالن «وی‌آی‌پی» با حدود ۱۴ صندلی، چهار سالن با ظرفیت ۹۰ تا ۱۴۰ نفر و یک سالن بزرگ با ظرفیت بیش از ۵۰۰ نفر است و به لحاظ ظرفیت یکی از بهترین و بزرگ ترین سینماهای تبریز به شمار می رود.

وی به امکان اجرای نمایش در این مجموعه اشاره و اضافه کرد: یکی از سالن‌های پردیس به صورت تخصصی و با ایجاد امکانات مجاور و تجهیرات تخصصی به سالن سینما و تئاتر تبدیل می‌شود که هم قابلیت نمایش سینما و همچنین قابلیت اجرای نمایش را دارد.

بلاغی با بیان این‌که در کنار این سالن‌ها سایر فضاهای فرهنگی و یک باب کافی شاپ نیز به صورت پاتوق هنرمندان در نظر گرفته شده است، ادامه داد: بعد از افتتاح مجموعه در حوزه نرم‌افزاری نیز برنامه‌های فرهنگی و سینمایی اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به این‌که تمام تلاش خود را به کار گرفته بودیم تا پروژه در دهه فجر به اتمام برسد، اما با توجه به مشکلات پیش‌رو و تامین همزمان منابع استانی و ملی، این موضوع بعید به نظر می‌رسد، اضافه کرد: کمر همت بسته‌ایم تا این پروژه را اوایل سال بعد به بهره‌برداری برسانیم.
سینما ۲۹ بهمن به عنوان یکی از سینماهای قدیمی تبریز، متعلق به حوزه هنری می‌باشد و در سال ۱۳۴۲ با ۲ سالن افتتاح شده است.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها