معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان:

خدمات نظام در سیستان و بلوچستان توسط مسوولان و رسانه‌ها باید بازگو شود

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: دستاوردها و خدماتی که نظام در این استان انجام داده بسیار ماندگار و در خور توجه است و باید این خدمات توسط مسوولان و اصحابه رسانه به مردم بازگو شود.

خدمات نظام در سیستان و بلوچستان توسط مسوولان و رسانه‌ها باید بازگو شود

ابوذر کوثری در نشست خبری چهار ساعته با اصحاب رسانه که با حضور استاندار سیستان و بلوچستان و معاونان استاندار برگزار شد اظهارداشت: مسوولان با کمک رسانه‌ها باید تلاش کنند تا خدمات ارزشمند انقلاب اسلامی در این استان پهناور به خوبی برای مردم بازگو شود.

وی ادامه داد: به هیچ عنوان نباید اجازه داد که خدمات بسیار ارزنده نظام و دولت که در سخت ترین شرایط جنگ تحریمی در سیستان و بلوچستان انجام شده است به خوبی معرفی نشود.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در کنار خدمات ارزشمندی که نظام و انقلاب انجام داده ممکن است در برخی جاها با مشکلاتی روبه رو باشیم که باید با رویکر انتقادی رسانه‌ها در جهت رفع آن مشکلات کمک کنیم.

وی تصریح کرد: انتقاد ناظر بر نفی کاستی هاست نه اینکه دستاوردها و خدماتی که انجام شده است را به طور کلی نفی شود.

کوثری اظهارداشت: مهمترین اقدامی که در حوزه معاونت سیاسی اجتماعی استانداری سیستان و بلوچستان شده معطوف به کمک به رسانه‌ها و مقوله اطلاع رسانی در این استان بوده است.

وی بیان کرد: یک میلیارد و ۲۶۰ میلیون تومان در سال‌های اخیر به مقوله اطلاع رسانی در سیستان و بلوچستان اختصاص پیدا کرده است.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ایجاد شفافیت و تنویر افکار عمومی از مهمترین وظایف رسانه‌هاست و مهمترین ابزار آنان نقد، تحلیل و مقایسه است.

وی افزود: نقد در واقع معطوف به اصلاح وضع موجود است و رویکرد کلان رسانه‌ها باید بر پایه نقد استوار بوده اما نه کاملا انتقادی باشد.

زینی وند تصریح کرد: مهمترین وظیفه‌ای که بر عهده مدیران دولتی است این بوده که زمینه را فراهم کنند تا رسانه‌ها به وظایف ذاتی خودشان که همان نقد و تحلیل است بپردازند.

وی اظهارداشت: رسانه به معنای عام تلنگری است برای جامعه‌ای که احتمال دارد در یک آرامش خیالی فرو برود و آن را از این آرامش خیالی دور کند.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در بحث تقسیمات کشوری مقدار عقب هستیم گفت: در دوه دوم دولت تدبیر و امید نگاه بازی نسبت به تقسیمات کشوری ایجاد شد.

وی ادامه داد: از سال ۹۶ به بعد ۳۰ واحد تقسیماتی جدید در سیستان و بلوچستان شامل پنج شهرستان، ۱۱ بخش و ۱۴ شهر ایجاد شده است.

زینی وند با اشاره به حوزه انتصابات اهل سنت در سیستان و بلوچستان افزود: ۲ معاون استاندار، ۵۲درصد فرمانداران ۷۲ درصد بخشداران، ۷۳ درصد شهرداران و ۵۰ درصد معاونان فرمانداران این استان از برادران و خواهران اهل سنت هستند.

وی اظهارداشت: ۲۰ درصد مدیران سیستان و بلوچستان از مدیران زن هستند و در این موضوع رتبه هفت کشوری را در انتصابات بانوان داریم.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ۷۰ درصد مدیران این استان بومی خود هستند و همین میزان انتصابات مدیریتی در شورای تامین هم از مدیران بومی هستند.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها