هشدار دادستان کبودراهنگ به فروشندگان متخلف برای فروش اجباری کالا

دادستان کبودراهنگ به فروشندگان متخلف برای فروش اجباری کالا همراه با هر کالای دیگر هشدار داد چراکه این موضوع تخلف به شمار می رود.

هشدار دادستان کبودراهنگ به فروشندگان متخلف برای فروش اجباری کالا

محمد محمودوند با اشاره به وصول برخی گزارشات مردمی مبنی بر فروش اجباری کالا در کنار کالاهای ضروری مردم اظهار کرد: گزارشات مردمی اخیر در شهرستان کبودراهنگ حکایت از فروش اجباری برخی کالاها در کنار کالاهای ضروری دارد که این اقدام خلاف مقررات و رعایت قانون حقوق شهروندی است.

وی با اشاره به نامه رسمی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان افزود: با استناد به نامه صادره از سازمان صمت استان در تاریخ ۹۹/۱۱/۲۳ عرضه اجباری هر کالایی در کنار روغن، شکر و ... خلاف مقررات بوده و با متخلفان در راستای احقاق حقوق عامه به صورت جدی برخورد خواهد شد.

محمودوند درباره عدم‌ ارائه برخی کالاهای ضروری توسط متصدیان فروشگاه ها و مغازه داران برای افزایش قیمت و گرانفروشی و یا ارائه به افراد خاص تأکید کرد: با وجود برخی کالاها در فروشگاه ها و یا مغازه ها، متصدیان این مراکز با عدم ارائه کالای ضروری مردم باعث بی‌نظمی و اخلال در نظم عمومی شهرستان می شوند که دستگاه قضایی با جدیت کامل به این مسئله ورود خواهد کرد و با متخلفان اقدام قانونی به عمل خواهد آمد.

وی اضافه کرد: در راستای مواد ۲۸ قانون نظام صنفی و ماده ۱۱۴ قانون آیین دادرسی کیفری و همچنین مواد ۲۲ و ۲۹۰ قانون آیین دادرسی به منظور صیانت از حقوق عامه مردم از اکیپ های بازرسی اداره صمت و تعزیرات شهرستان می خواهیم نسبت به پلمب واحدهای متخلف اقدام کنند.

دادستان شهرستان کبودراهنگ از مردم درخواست کرد: در آستانه عید نوروز هر گونه اقدام در زمینه کم فروشی و یا فروش اجباری کالا همراه با کالاهای دیگر را به بازرسان اداره صمت و اداره تعزیرات حکومتی اطلاع دهند تا با متخلفان برابر قانون برخورد قضایی انجام شود.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها