کرونا ۲۰ میلیارد ریال به مراکز فرهنگی هنری شیروان خسارت زد

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شیروان گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۲۰ میلیارد ریال به مراکز فرهنگی هنری این شهرستان خراسان شمالی خسارت وارد شده است.

کرونا ۲۰ میلیارد ریال به مراکز فرهنگی هنری شیروان خسارت زد

ابراهیم عباسپور اظهار داشت: بر اثر همه گیری کرونا درآمد هنرمندان حوزه تئاتر، سینما، موسسات قرآنی و فرهنگی هنری، آموزشگاه‌های آزاد، کانون های آگهی و تبلیغات و همچنین مراکز انتشارات این شهرستان بسیار کاهش پیدا کرده است.

وی گفت: برنامه های حوزه های فرهنگی هنری در وضعیت قرمز این شهرستان تعطیل شد در حالیکه پیش از شیوع ویروس کرونا تنها درآمد سالانه ۱۰ مرکز نمایشی این شهرستان بیش از یک میلیار ریال بود.

عباسپور شمار هنرمندان فعال این شهرستان را ۵۰۰ نفر عنوان کرد و افزود: به منظور حمایت از آنها تسهیلاتی در نظر گرفته شد که ۱۰۰ متقاضی برای دریافت آن ثبت نام کردند.

وی گفت: ۷۰ نفر از آنها موفق به دریافت تسهیلات شدند و ۳۰ نفر دیگر به دلیل سود بالای بانکی، عدم توان پرداخت ماهانه اقساط و مشکل ضمانت ها موفق به دریافت این تسهیلات نشدند.

وی گفت: به همه اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان در قالب پیامی مبنی بر ثبت نام در سامانه کارا و دریافت تسهیلات تاکید شده بود در این راستا به هر نفر از اصحاب فرهنگ و هنر ۶۰ تا ۱۶۰ میلیون ریال تسهیلات با کارمزد ۱۲ درصد و با بازپرداخت ۲۴ ماهه پرداخت شد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شیروان گفت: همچنین سال گذشته تمامی هنرمندانی که زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی بودند، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سه ماه بیمه آنان را پرداخت کرد و امسال هم سه ماه را پرداخت می کند.

شهرستان ۱۵۷ هزار نفری شیروان در شرق بجنورد واقع است.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها