افزایش سهمیه خراسان شمالی در دریافت واکسن کرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از ادامه روند کاهشی در بستری شدن بیماران کرونایی و افزایش سهمیه استان در دریافت واکسن کرونا خبر داد.

افزایش سهمیه خراسان شمالی در دریافت واکسن کرونا

سید احمد هاشمی در جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا اظهار کرد: در حال حاضر 280 نفر بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که نسبت به هفته‌های قبل کاهش داشته اما هنوز هم بالاست.

وی افزود: تعداد بیماران بستری طی یک هفته در استان به کمتر از 500 نفر رسیده است که نشان از مدیریت پیک چهارم کرونا در استان دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی ادامه داد: درصد تست‌های مثبت از محدوده 60-80 درصد به محدوده 32-36 درصد رسیده و متوسط تعداد فوتی‌های استان نیز سه نفر است.

هاشمی به افزایش سهمیه استان در دریافت واکسن کرونا نیز اشاره کرد و گفت: با دستور استاندار، پیگیر افزایش واکسن‌های تحویل شده به استان شدیم که خوشبختانه با رایزنی‌های انجام شده، هفته گذشته 20 هزار دز واکسن جدید وارد استان شد.

وی تاکید کرد: هم اکنون هیچ کمبودی در استان برای تزریق واکسن براساس اولویت بندی‌های انجام شده وجود ندارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با بیان اینکه تا کنون 18 هزار دز واکسن در خراسان شمالی تزریق شده است افزود: حدود سه هزار نفر از سالمندان بالای 80 سال هنوز برای تزریق واکسن مراجعه نکرده اند.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها