مدیرکل دامپزشکی لرستان:

موردی از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در لرستان گزارش نشده است

مدیرکل دامپزشکی لرستان گفت: تاکنون هیچ موردی از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان گزارش نشده است.

موردی از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در لرستان گزارش نشده است

مصطفی زبردست، در رابطه با آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان اظهار کرد: با توجه به اینکه این بیماری به واسطه کوچ پرندگان مهاجر و آبزی آزادپرواز معمولاً در نیمه دوم سال به واسطه کوچ این پرندگان ممکن است در داخل کشور و به واسطه وجود زیستگاه‌ها و اکوسیستم‌های خاصی که در داخل کشور و استان وجود دارد، اتفاق بیافتد، لذا از شروع فصل آنفلوآنزا اقداماتی در کشور انجام شده است.

وی ادامه داد: گشت‌های مشترکی در محیط زیست انجام می‌دهیم که تاکنون موردی از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان گزارش نشده است.

زبردست عنوان کرد: اهمیت این بیماری از چند منظر قابل اشارهه است، یکی اینکه مورد تأکید سازمان جهانی بهداشت دام قرار دارد که شیوع و بروز آن در هر منطقه تا ۱۰۰ درصد می‌تواند باعث تلفات پرندگان شود.

مدیرکل دامپزشکی لرستان عنوان کرد: از یک دیدگاه می‌توان آن را به واسطه تغییراتی که در ساختار ویروس اتفاق می‌اُفتد، به‌عنوان بیماری مشترک با انسان در نظر گرفت و بحث تأمین منابع پروتئینی و اقتصاد جهانی، هر زمان که آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان اتفاق بیافتد به واسطه از بین رفت منابع پروتئینی باعث ایجاد مشکلات در بحث تأمین این اقلام می‌شود.

وی تأکید کرد: کشورها و استان‌هایی که درگیر آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان باشند یک سری محدودیت‌ها در بحث فرآورده‌های طیور برای آن منطقه لحاظ می‌کنند.

زبردست افزود: با رصدهایی که انجام دادیم و گزارش گیری در سطح مراکز پرورشی استان انجام می‌دهیم، تا امروز موردی از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان را در سطح استان مشاهده نکردیم.

منبع: ایسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها