زنگ خطرِ موج هشتم کرونا به صدا درآمده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه زنگ خطرِ موج هشتم کرونا به صدا درآمده، گفت : ۱.۵ میلیون کرمانشاهی باید برای تزریق "دُز یادآور" واکسن کرونا اقدام کنند، اما متاسفانه استقبال خوبی ندارند.

زنگ خطرِ موج هشتم کرونا به صدا درآمده است

قباد محمدی، در نشست خبری امروز (۲۷ دی) با اشاره به شروع موج هشتم کرونا در کشور گفت : آمار بالای مرگ و میر در کشور‌های اروپایی و کشور‌های شرق آسیا عملا یک زنگ هشدار برای کشور ما مبنی بر جدی گرفتن موج هشتم کرونا است.

وی افزود: خوشبختانه بواسطه واکسیناسیون موفق کرونا در کشور، توانستیم به عنوان یکی از کشور‌های موفق در مهار کرونا در جهان مطرح شویم و این روند در کشور حفظ شود.

محمدی تصریح کرد: ایران در یک سال و نیم گذشته جزو کشور‌هایی قرار داشته که کمترین میزان مرگ و میر ناشی از کرونا را داشته و باید این روند با تکمیل واکسیناسیون و تزریق دُز یادآور واکسن کرونا استمرار یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با انتقاد از آمار پایین واکسیناسیون کرونا در شرایط فعلی گفت: متاسفانه مردم هم اکنون استقبالی که باید را از واکسیناسیون ندارند و میزان تزریق روزانه واکسن به حدود ۱۰۰ دُز در روز رسیده و این درحالیست که در سال گذشته در روز‌های اوج واکسیناسیون روزانه ۳۰ تا ۴۰ هزار نفر مراجعه داشتند.

محمدی با تاکید بر اینکه تمام افرادی که شش ماه از تزریق آخرین دُز واکسن آن‌ها گذشته باید دُز یادآور تزریق کنند، گفت: در حال حاضر ۱.۵ میلیون نفر واجد شرایط تزریق دُز یادآور هستند، اما میزان مراجعات بسیار اندک است که این امر می‌تواند زنگ خطر جدی برای استان باشد.

این مسئول تصریح کرد: واکسن کرونا سطح ایمنی بدن را بالا برده و از فرم شدید بیماری پیشگیری می‌کند و همین امر تاثیر بسیاری در کاهش آمار فوتی‌های کرونا دارد و این امر می‌طلبد که مردم بطور جدی نسبت به تزریق دُز یادآور اهتمام داشته باشند.

وی افزود: کادر بهداشت و درمان دُز چهارم و بعضا دُز پنجم کرونا را تزریق کرده‌اند و افراد عادی جامعه هم به تبع باید برای تزریق واکسن کرونا مراجعه کنند.

محمدی با بیان اینکه اجبار قانونی برای تزریق واکسن کرونا وجود ندارد، تنها راه برای تشویق مردم جهت تزریق واکسن و هوشیارسازی آن‌ها نسبت به خطرات موج هشتم را در گروه همکاری رسانه‌ها دانست و افزود: از رسانه‌ها می‌خواهیم که مانند دو سال شیوع کرونا یاری‌گر بهداشت و درمان بوده و مردم را برای تزریق واکسن ترغیب کنند.

وی افزود: اگر روند واکسیناسیون به همین منوال پیش رود، می‌تواند ما را در موج جدید کرونا در بهمن ماه گرفتار کند و از همین رو نیاز است که همه و بویژه گروه‌های در معرض خطر برای تزریق دُز یادآور اقدام کنند.

محمدی سالمندان بالای ۶۰ سال، زنان باردار، مبتلایان بیماری‌های زمینه‌ای و بیماران سرطانی را از جمله گروه‌های در معرض خطر کرونا عنوان کرد .

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ناشناس
    0

    برو پی کارت

  • ناشناس
    0

    الکیه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها