مدیر کل استاندارد خوزستان:

عملکرد قابل قبول واحدهای تولیدی خوزستان در سطح کشور

مدیر کل استاندارد خوزستان گفت : طبق آزمون نمونه برداری های انجام شده در سال جاری واحدهای تولیدی استان خوزستان نسبت به واحدهای تولیدی دیگر استان ها خطاهای کمتری داشته و بیشترین میزان خطا زیر نیم درصد بوده است.

عملکرد قابل قبول واحدهای تولیدی خوزستان در سطح کشور

علی داوودی در نشست خبری با اصحاب رسانه  با بیان اینکه استاندارد یک مطالبه عمومی وبخشی از حقوق عامه وشهروندی است گفت : ‌بر اساس آزمون های نمونه برداری های انجام شده در سال جاری  ۴۴۹ مورد تذکر و اخطار به واحدهای تولیدی ،‌۷۳ مورد تعلیق پروانه استاندارد و اعلام جرم نسبت به ۶۸ واحد تولیدی و خدماتی (که کالایی مغایر استاندارد تولید کرده بودند )انجام شد .

این مقام مسئول گفت : سازمان استاندارد مدعی العموم کیفیت و نماینده و وکیل مردم در زمینه کیفیت است.برخورداری از کالای با کیفیت، ایمن و سالم جزو حقوق حقه و مسلم جامعه و از مصادیق حقوق جامعه است.

علی داوودی به بخشی از اقدامات این دستگاه دولتی در ۱۱ ماه گذشته اشاره کرد و صدور  ۱۱۵ پروانه کاربرد علامت استاندارد برای واحدهای تولیدی در استان خوزستان را از جمله این اقدامات برشمرد .

داوودی ،صدور ۳۱ پروانه استاندارد در زمینه معیار مصرف انرژی و ۱۴ پروانه نشان حلال برای محصولات غذایی ،  ۱۵۰۰ نمونه برداری از واحدهای تولیدی، ۴۶۰ نمونه برداری از واحدهای صنفی، ۳۶۰ نمونه برداری از کالاهای صادراتی و ۱۰۸ هزار و ۹۷۲ نمونه برداری از محموله های وارداتی را ازدیگر اقدامات انجام شده بیان کرد .

این مقام مسئول به بحث بازرسی های فنی هم اشاره کرد و گفت : طی مدت مذکور از ۷۷۴ واحد تولیدی و تاسیسات گازپرکنی بازرسی انجام شده و تا پایان سال نیز باید ۱۱هزار و ۷۵۰ بازدید صنفی از مراکز عرضه و توزیع و فروش کالاهای مشمول استاندارد اجباری انجام شود.

داووی ادامه داد: یک هزار و ۱۹۷ مورد تا پایان سال باید از تجهیزات شهربازی ها و پارک ها بازدید به عمل آید که محقق خواهد شد. امسال همچنین در ۱۱ ماهه یک هزار و ۹۵۳ مورد بازدید از آسانسورها انجام شده است.

مدیر کل استاندارد خوزستان دراین نشست خبری از آغاز شدن طرح عیدانه به مناسبت ایام نوروز  از ۱۵ اسفند ماه اشاره کرد و گفت :این طرح تا ۱۵ فروردین ماه سال ۱۴۰۲ ادامه خواهد داشت .

داوودی تصریح کرد : این طرح در سطح هتل ها ، هتل آپارتمان ها ، ایستگاه های قطار ، مراکز پذیرایی و رستوران ها،  مراکز اقامتی بین راهی و قالی شویی ها ، شیرینی فروشی ها و آجیل فروشی ها است و در ماه مبارک رمضان تشدید نظارت ها را بر استاندردهای کالاها ی عرضه شده در سطح بازاربرای زولبیا وبامیه ونبات و شکر وانواع لبنیات وحتی رشته آش وپیاز سرخ شده خواهیم داشت تا به مردم برای از سالم بودن اجناس اطمینان بدهیم .

وی افزود: اداره کل استاندارد به تاسی از سازمان استاندارد در دولت سیزدهم تلاش کرده تا اثبات کند ویک سازمان مردمی است و همه فعالیت های آن در جهت ایمنی، سلامت، اطمینان از کیفیت کالا و رضایت عمومی و افزایش اقبال و باور عمومی می باشد. 

منبع: نبض شهر
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها