جاذبه های دیدنی شیراز

شیراز شهری پر از اماکن تاریخی، فرهنگی، هنری و طبیعی است. این شهر یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری ایران است. در این مقاله به معرفی جاهای دیدنی شیراز پرداخته‌ایم.

جاذبه های دیدنی شیراز

شیراز شهری با تاریخی بسیار قدیمی است که در جنوب ایران واقع شده است. شیراز شهری است زیبا در استان فارس که با بیش از ۱۲۰۰۰۰۰ نفر جمعیت، بزرگ‌ترین شهر استان است. شیراز به یاد ماندنی است برای تاریخچه های بسیار و سرشار از فرهنگ و تاریخ، آثار باستانی هنرمندانه، مساجد و باغ ها و دوست داشتنی، و مردم دوست داشتنی آن.

در ادامه با بهترین جاذبه های توریستی شیراز آشنا خواهید شد.

جاهای تفریحی شیراز

باغ علاءالدین

باغ علاءالدین یکی از جاذبه‌های شیراز است که برای گردشگران پرطرفدار است. این باغ در مرکز شهر واقع شده است و محیطی آرامش‌بخش برای گردشگران فراهم کرده است.

باغ علاء الدین به دلیل زیبایی و تنوع درختان و گل‌های آن شهرت دارد. این باغ در گذشته به عنوان باغ خصوصی خانواده نبوی شیرازی بوده است.

مجموعه تفریحی پارک شیراز

پارک شیراز یکی از بزرگترین پارک‌های شهری ایران است که در وسط شهر واقع شده است. این پارک با مساحت ۳۰ هکتار، به عنوان یک مرکز تفریحی و سرگرمی برای گردشگران و مردم شیراز شناخته می‌شود.

این پارک دارای امکانات گوناگونی همچون باغ چای، باغ گل‌ها، رستوران، کافی‌شاپ و غیره است. همچنین در این پارک فضاهایی برای گردش پیاده، دوچرخه‌سواری، بسکتبال و فوتبال وجود دارد.

باغ‌های شیراز

شیراز دارای باغ‌های بسیار زیبا و تاریخی است که بیشتر آن‌ها در مرکز شهر واقع شده‌اند. باغ نارنجستان، باغ ایرج، باغ ارم، باغ پردیس، باغ شاه‌چراغ و باغ عفیف‌آباد از جمله باغ‌های مهم شیراز هستند. همه این باغ‌ها دارای جاذبه‌های مختلفی هستند و محلی برای استراحت و تفریح گردشگران می‌باشند.

شما می‌توانید آرامش و شادی را در چمن‌های سبز و درخت‌های بلند تجربه کنید. باغ نارنجستان با بوی تند و خوشایند درختان مرکبات، باغ‌ ارم با بوی خاص گل های رز و گیاهان دیگر، نهال‌های دیواری و سایر منظره‌های طبیعی این باغ ها برای گردشگران سرشار از حس خوب می‌باشد. 

اماکن گردشگری شیراز

پاسارگاد

پاسارگاد، مکانی تاریخی در فاصله ۱۳۰ کیلومتری شیراز است که در آن باستانی‌ترین ساختمان‌های دوره هخامنشی وجود دارد. این شهر در سال ۲۰۰۴ به عنوان میراث جهانی یونسکو ثبت شد.

در این شهر می‌توانید مجموعه‌ای از قصرها و معابد هخامنشی، مسجد جامع، قصر چهل‌ستون و مسجد فردوسی را ببینید.

باغ‌های ایرانشهر

ایرانشهر، منطقه‌ای در شمال شیراز است که دارای باغ‌هایی است که بسیاری از گردشگران را به خود جذب می‌کند. این باغ‌ها دارای فضاهایی آرام و زیبا هستند که گردشگران را به خود جذب می‌کنند.

باغ‌هایی همچون باغ نمایشگاه، باغ کتاب، باغ چای، باغ پرندگان، باغ قصر، باغ دکتر هدایت و باغ پردیس از جمله باغ‌هایی هستند که می‌توانید در این منطقه دیدن کنید.

مسجد شاهچراغ

مسجد شاهچراغ یکی از زیباترین مساجد ایران است. این مسجد در مرکز شهر واقع شده است و دارای قبله‌نما، محراب، مینای‌کاری و آجرکاری‌های زیبا است. این مسجد برای زیبایی و معماری خاص خود در فهرست ۱۰ مسجد زیبای جهان قرار دارد.

اماکن تاریخی شهر شیراز

شیراز با میراث تاریخی و باستانی شگفت انگیزی شامل مواردی مانند پارسه، حافظیه، بابا قاسم، قلعه کریم‌خان، باغ ارم و پالادین و چندین تپه باستانی به عنوان مزارع خاورستانی. در پارسه، با بازدید از دروازه‌ها و برج‌های باستانی به تاریخ قدیم هخامنشیان برگشته و مجریان باستانی این زیبا نیز مورد توجه قرار می گیرند. 

آرامگاه‌های معروف

از آرامگاه‌ های معروف شیراز، کعبه و کبابه در کویر مرودشت است که در مجموعه‌ی بناهای نمایشی قرار می‌گیرند. این آرامگاه‌ها با هنر معماری و ابزار ظریف نشان دهنده فرهنگ و هویت نظامی خارج از کشور است.

قصر کارون

قصر کارون یکی از بزرگترین قصرهای ایران است که در شهر شیراز واقع شده است. این قصر به دستور کارون در دوران هخامنشیان ساخته شده و دارای آب‌انبار، سردخانه، محوطه و سالن‌های بزرگ مجلل است. این قصر امروزه به عنوان یکی از مهم‌ترین موزه‌های شیراز شناخته می‌شود.

مسجد نصیرالملک

مسجد نصیرالملک یکی از مساجد تاریخی شیراز است که در مرکز شهر واقع شده است. این مسجد در دوره سلجوقیان ساخته شده و دارای آجرکاری‌های زیبا و طراحی‌های منحصر به فرد است. این مسجد به علت زیبایی و معماری خاص خود مشهور است.

معبد آتشکده

معبد آتشکده یکی از باستانی‌ترین مکان‌های شیراز است که در دوره هخامنشیان ساخته شده است. این معبد دارای یک تخته‌سنگ بزرگ است که به عنوان محل قربانی‌گیری در دوران هخامنشیان استفاده می‌شده است. معبد آتشکده یکی از مکان‌های پرطرفدار بین گردشگران است.

مراکز تفریحی و شهربازی‌های شیراز

اگر شما به شهر بازی علاقمند هستید، سراغ پارک شاهچراغ بروید. این پارک شامل فضای تفریحی، ورزشی، مراکز شهربازی، به همراه چندین رستوران است. در طول شب، پارک شاهچراغ روشنایی بسیار زیادی با نور پردازی های فوق العاده دارد که مردم این شهر از تماشای آن لذت می‌برند.

حسن ختام

شیراز یک شهر سبز و با هوای خوش است. مردم آن بسیار خوش برخورد و دوست داشتنی می‌باشند. شما پس از بازدید از جاذبه های شیراز می توانید از بازدید از چندین رستوران آنتیک، اغلب در تنها چند قدمی جاذبه‌ های آن لذت ببرید. بازدید از این شهر برای تمام اعضای خانواده‌تان مفید و جذاب خواهد بود.

در این مقاله به معرفی جاهای دیدنی شیراز در سه بخش کلی تفریحی، گردشگری و تاریخی پرداختیم. این شهر با باغ‌های زیبا، مساجد تاریخی، قصرهای باستانی و مکان‌های دیدنی دیگر، محبوبیت بسیاری بین گردشگران داشته و همیشه به عنوان یکی از بهترین مقاصد توریستی ایران شناخته می‌شود.

منبع: جامعه 24
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها