نشست خبری دومین سوگواره ملی پایتخت موکب ها

دومین سوگواره ملی پایتخت موکب ها با هدف جریان‌سازی سوگواره در استان خوزستان برگزار شد.

نشست خبری دومین سوگواره ملی پایتخت موکب ها

به گزارش روابط عمومی دومین سوگواره ملی پایتخت موکب ها، حمیدرضا بهوندی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: از بین ۳ هزار و ۱۷۱ اثر رسیده، یک‌هزار و ۷۹۲ اثر در بخش عکس حرفه‌ای، ۸۳۱ اثر در بخش عکس موبایل، ۲۰۲ اثر در بخش نماهنگ و کلیپ، ۱۷۹ اثر در بخش پوستر و ۱۶۷ اثر در بخش مستند کوتاه بوده است، همچنین با هدف جریان‌سازی سوگواره در استان، ۱۳ کارگاه در شش شهر خوزستان با حضور ۳۲۰ هنرجو و برای اولین‌بار در خوزستان تور عکاسی مذهبی در اربعین برگزار شد.

وی با اشاره به توجه قابل توجه اهالی فرهنگ و هنر به شرکت در این سوگواره ابراز امیدواری کرد این حرکت با حمایت دستگاه‌های هنری استان ادامه یابد.

دبیر سوگواره ملی پایتخت موکب‌ها درباره انتشار آثار دریافت‌شده توسط سوگواره گفت: بخشی از آثار ویدیویی برگزیدگان اکران می‌شوند و ۹۰ اثر برگزیده بخش‌های عکس و پوستر چاپ می‌شوند و در اختیار هنرمندان برگزیده قرار می‌گیرند. هدف ما این است که خدمت‌رسانی مردم خوزستان به‌زبان هنر به نمایش گذاشته شود و چنانچه دستگاه‌های استان خوزستان از این جریان مردمی حمایت کنند این حرکت به‌شکل گسترده‌تری برگزار خواهد شد.

همچنین در این نشست محمد آهنگر، دبیر بخش عکس دومین سوگواره ملی پایتخت موکب‌ها تعداد آثار رسیده در این بخش را ۲ هزار و ۸۳۵ اثر عنوان کرد و افزود: ۳۸۰ عکاس آثار خود را به سوگواره ارسال کردند.

وی با اعلام اینکه برای اولین بار ۷ کارگاه عکاسی برگزار شد، اضافه کرد: تلاش ما این بود که با برگزاری این کارگاه‌ها سطح عکاسی‌ هنرمندان استان را ارتقا دهیم.

امید مدحج، دبیر بخش مستند و کلیپ و نماهنگ دومین سوگواره ملی پایتخت موکب‌ها نیز گفت: ما نمی‌خواهیم این سوگواره فقط برای اربعین و محرم باشد بلکه می‌خواهیم در طول سال آن را برگزار کنیم. همه دغدغه ما در سوگواره رشد بچه‌های هنری خوزستان بود.

وی گفت: ۱۶۷ مستند کوتاه و ۲۰۲ نماهنگ و کلیپ به دبیرخانه رسید که مورد داوری قرار گرفتند. گفتنی است در پایان این نشست پوستر دومین سوگواره ملی پایتخت موکب‌ها با طراحی محمد ترک به‌دست حمید بهوندی دبیر سوگواره ملی پایتخت موکب‌ها و سمیه همت‌پور به‌نمایندگی از اصحاب رسانه، رونمایی شد.

حمید رضا بهوندی خاطرنشان کرد: تاریخ برگزاری اختتامیه دومین سوگواره پایتخت موکب ها: ۱۲ آذرماه ۱۴۰۲ در سالن همایش های گیت بوستان می باشد و از همه اهالی فرهنگ و هنر دعوت می شود تا در این برنامه حضور یابند.

نشست خبری دومین سوگواره ملی پایتخت موکب ها با حضور اهالی فرهنگ و هنر و رسانه

نشست خبری دومین سوگواره ملی پایتخت موکب ها

نشست خبری دومین سوگواره ملی پایتخت موکب ها با حضور اهالی فرهنگ و هنر و رسانه

 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ناشناس
    0

    این چه مراسم خود در اوردی است

  • ناشناس
    0

    مردم با همیشه سوگوار باشند ،نباید شادی هم داشته باشند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها