فردوس‌پناه خبر داد:

کارخانجات رستاک بر قله خاور میانه/ ضرورت حمایت از صنایع پایین‌دستی در جهت توسعه استان

مدیر کارخانجات رستاک گفت: با بهره‌برداری از کارخانه جدید در حال احداث، مجموعه رستاک بزرگترین تولید کننده کاستیک‌سودا در خاورمیانه در جهت رونق اقتصادی و افزایش اشتغال اقدامات جدی انجام خواهد داد.

کارخانجات رستاک بر قله خاور میانه/ ضرورت حمایت از صنایع پایین‌دستی در جهت توسعه استان

زاهد فردوس‌پناه اظهار کرد: حمایت مدیران صنایع بزرگ مانند شرکت‌ ملی مناطق نفت‌خیر جنوب از صنعت کوچک و صنایع پایین دستی لازم و ضروری است تا این صنایع رشد کنند.

وی افزود: بدون شک حمایت از شرکت‌های کوچک و در حال توسعه در استان موجب افزایش اشتغال و گردش مالی می‌شود و این امر در راستای توسعه استان است.

فردوس‌پناه با اشاره به طرح توسعه کارنخجات رستاک گفت: در راستای طرح توسعه و افتتاح کارخانه‌های جدید، تولید مجموعه رستاک به ٢٠٠ تن در روز می‌رسد و این رقم در تمام کشور بی‌سابقه است.

وی عنوان کرد: با افتتاح طرح توسعه، مجموعه کارخانجات رستاک بزرگ‌ترین تولید کننده کاستیک‌سودا در تمام خاورمیانه خواهد بود.

مدیر کارخانجات رستاک تصریح کرد: مجموعه رستاک عنوان یکی از مهم‌ترین‌ تولید کنندگان کاستیک‌سودا کشور با تکیه بر توان داخلی و با استفاده از نیروهای بومی در خوزستان در حال فعالیت است و بدون شک در جهت رونق اقتصادی و اشتغال‌زایی تاثیر موثری دارد.

گفتنی است شرکت رستاک به عوان یکی از مهم‌ترین‌ تولید کنندگان کاستیک‌سودا کشور با ظرفیت تولید بیش از ۵۰ تن کاستیک سودا در روز در بندر ماهشهر فعالیت می‌کند.

طرح توسعه مجموعه رستاک و احداث کارخانه دوم رستاک با بی از ۸۰٪  پیشرفت در حال انجام است و در آینده نزدیک به بهره‌برداری خواهد رسید.

مجموعه رستاک پس از بهره برداری از طرح توسعه به بعنوان بزرگترین تولید کننده کاستیک سودا در خاور میانه می‌تواند در زمینه اشتغال، افزایش تولید و  همچنین ارزآوری حاصل از تولید نقش قابل توجهی در اقتصاد کشور ایفا کند.

شایان ذکر است که  کاستیک سودا ( سود پرک) با نام علمی سدیم هیدروکسید ماده‌ای شیمیایی و پر کاربرد در بخش‌های ذمخابف صنعت است. کاستیک‌سودا در استخراج نفت، صنایع شیمیایی،رنگ‌سازی، صنایع غذایی و ... مورد استفاده قرار می‌گیرد.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها