استفاده از بخاری‌های «هرمتیک» در برخی مدارس خراسان‌شمالی

مدیرکل نوسازی مدارس خراسان‌شمالی از استفاده از بخاری‌های «هرمتیک» در برخی مدارس استان خبر داد و گفت: در صورت تأمین اعتبار، تا سال 1400 همه مدارس استان از لوازم گرمایشی استاندارد بهره‌مند خواهند شد.

استفاده از بخاری‌های «هرمتیک» در برخی مدارس خراسان‌شمالی

«امین فلاح» در خصوص لوازم گرمایشی مدارس، اظهار کرد: 725 مدرسه استان از تجهیزات گرمایشی استاندارد بهره‌مند هستند.

وی افزود: 725 مدرسه استان از بخاری‌های نفتی کاربراتوری و 228 مدرسه از لوازم گرمایشی گازی استفاده می‌کنند.

مدیرکل نوسازی مدارس خراسان‌شمالی خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که استفاده از مراکز حرارتی در مدارس هزینه بسیار زیادی نیاز داشت از بخاری‌های هرمتیک استفاده کردیم، در بخاری‌های هرمتیک هوای لازم برای احتراق از خارج از اتاق تأمین شده و گازهای حاصل از احتراق به فضای خارج هدایت می‌شود و این بخاری‌ها از لحاظ امنیتی برای دانش‌آموزان بسیار مناسب است.

فلاح اظهار کرد: ایجاد مراکز حرارتی در مدارس بیش از 15 میلیارد تومان اعتبار نیاز داشت، که اعتبار امسال برای استانداردسازی گرمایش مدارس دو میلیارد تومان بوده است، با این اعتبار 300 کلاس درس مجهز به بخاری‌های هرمتیک شدند.

مدیرکل نوسازی مدارس خراسان‌شمالی خاطرنشان کرد: اولویت مجهز کردن مدارس با شهرستان‌هایی بوده است که گازرسانی شده‌اند و از لوازم نفتی استفاده می‌کنند.

فلاح یادآور شد: اگر اعتبارات مناسب پرداخت شود تا سال 1400 مدرسه‌ای در استان وجود ندارد که لوازم گرمایشی غیراستاندارد در آن‌ها استفاده شده باشد.

منبع: ایسنا

763

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها