تحقق کامل درآمدهای پایدار در بودجه ۱۴۰۰

نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه از تحقق ۱۱۶ درصدی درآمدهای پایدار شامل فروش نفت و گاز در سال ۱۴۰۰ خبر داد.

تحقق کامل درآمدهای پایدار در بودجه ۱۴۰۰

سیدمحمدرضا میرتاج الدینی در تشریح نشست کمیسیون برنامه و بودجه گفت: عملکرد منابع و مصارف (دریافت‌ها و پرداخت‌ها) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور در این جلسه با حضور میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه و معاونانش و کارشناسان دیوان محاسبات مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: هزار و دویست و هفتاد و هفت هزار میلیارد تومان کل منابع عمومی قانون بودجه سال گذشته بود که از این مبلغ ۷۹ درصد تحقق پیدا کرده است، یعنی ۱۰۰۴ هزار میلیارد تومان منابع عمومی در سال ۱۴۰۰ محقق شده است.

میرتاج‌الدینی تاکید کرد: یکی از منابع درآمدی بودجه، درآمدهای پایدار از جمله مالیات، عوارض گمرکی و واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای یعنی نفت، گاز و میعانات گازی و واگذاری دارایی‌های مالی و اوراق بود که در خصوص این درآمدها با افزایش روبرو بودیم. ۵۲۸ هزار میلیارد تومان و به عبارتی ۱۱۶ درصد درآمدهای پایدار تحقق پیدا کرده  است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس افزود: درآمدها از محل واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای ۲۰۰ هزار میلیارد تومان یعنی ۵۱ درصد محقق شده و از محل واگذاری دارایی‌های مالی و اوراق نیز ۲۷۶ هزار میلیارد تومان و به عبارتی ۶۵ درصد محقق شده است.

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: میرکاظمی در این نشست توضیحاتی را نیز در خصوص موارد محقق نشده ارائه کرد که یکی از آنها عدم تحقق واگذاری سهام دولتی بود.

وی با بیان اینکه بودجه سال گذشته تنها در سقف اول محقق شده است، اظهار کرد: هزینه های جاری و عمومی کشور در موارد اجتناب‌ناپذیر پرداخت شده است، ۱۷۶ هزار میلیارد تومان مصارف عمومی در سال ۱۴۰۰ بود که ۱۳۶ هزار میلیارد تومان آن یعنی ۷۷ درصد تا پایان سال در بخش عمرانی تحقق پیدا کرده است.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    جناب آقای رییسی ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران
    سلام علیکم
    به عرض برسانیم که ما به شما رای دادیم که جلوی بی عدالتی رابگیریداما در پرداخت حقوق برای بازنشستگان توسط وزیران شما ورییس سازمان برنامه وبودجه بی عدالتی انجام شده است چون ما میگوییم شما اطلاع ندارید خدمت شما بیان می شود.تا جهت رفع مشکل همکاری نمایید
    1- احکام صادر شده 1400 را پرداخت ننمودند
    2--افزایس حقوق را درسال 1401 ده درصد مطرح نمودند ودلیل دارند که باعث تورم می شود. کارشناسان شما اطلاع از بازار ندارند در ابتدای شروع خدمت در سال 1400 قیمت برنچ 30 هزار تومان بود واکنون 90 هزارتومان است. یعنی 300 درصد برخی اقلام گران شدند ومسئولان شما برنامه برای مهار آن نداشتند. واین افزایش حقوق 10 درصد برای حقوق بکیران نه تنها مظلومیت رابدنبال دارد بلکه با داشتن فرزندان بیکار زیر تیغ قرار می گیرند یعنی؛ حقوق بگیر بالا مثلا 100 میلیون تومانی غیر از سایر مزایا که دارد حقوقش در سال 1401 10 میلیون تومان اضافه می شود و برای حقوق بگیر 5 میلیونی 500 هزار تومان اضافه می شود واختلاف نه میلیون پانصد هزار تومان است. وکارشناسان شما به این شرح عمل نمودند
    2- قرار بود حقوق بگیران نجومی بگیر فاصله حقوق شان باکم بگیران کاهش یابد ولی کارشناسان شما به گونهای عمل می نمایند که فاصله حقوقی دارد زیاد تر می شود
    3-می گویند تاهل مهم است حق تاهل 400 هزارتومان است
    4- می گویند فرزند آوری مهم است حق اولاد 150 هزار تومان است
    5-در بیمه هزینه تامین عینک 3 سال 200 هزارتومان است
    6- در بیمه هزینه دندانپزشکی آزاد است وهزینه پرداخت نمی کنند
    7-هزینه داروه همش آزاد است 1 میلیون تومان 2 میلیون تومان آزاد آزاد گران تر شده
    خواهشمند است بررسی نمایید چون روی عملکرد عالی تان تاثیر گذار است
    که کارشناسان با خدمت گزار واقعی را از غیر واقعی بشناسید واقدام مناسب وبه موقع را انجام دهند
    تشکر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها