چرا سهمیه بنزین آزاد کاهش یافت؟

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: با توجه به اینکه مصرف بنزین بالا رفته، برنامه ریزی شده که به نحوی این روند را کنترل کنند تا به واردات نینجامد.

چرا سهمیه بنزین آزاد کاهش یافت؟

فریدون عباسی درباره کاهش سهمیه سوخت ۳ هزار تومانی و برخی شایعات مبنی بر اینکه این اقدام مقدمه‌ای برای افزایش قیمت بنزین است، اظهار داشت: با توجه به اینکه مصرف بنزین بالا رفته، برنامه ریزی شده که به نحوی این روند را کنترل کنند تا به واردات نینجامد.

وی افزود: واردات بنزین با قیمت آزاد صورت می‌گیرد و کشور باید روی آن سوبسید جداگانه در نظر بگیرد، بعبارت دیگر دولت باید بنزین را با نرخ گرانتر خریداری کرده و با قیمت ۳ هزار تومان در اختیار مردم قرار دهند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: این کاهش سهمیه برای کنترل مصرف و جلوگیری از واردات بنزین است و اگر هم قرار شد واردات داشته باشیم در مواقع ضروری باشد نه با هدف تامین سوخت مسافرت و موارد غیرضروری.

وی درباره احتمال مقدمه چینی برای سه نرخی شدن بنزین، گفت: در نهایت کشور ما باید به سمتی برود که قیمت حامل‌های انرژی واقعی شود ولی زمانی باید واقعی شود که حقوق و دستمزد هم واقعی شود.

عباسی خاطرنشان کرد: اگر قرار است قیمت حامل‌های انرژی و دیگر محصولات در کشور ما به نرخ فوب خلیج فارس باشد حتما مطابق آن درآمد مردم هم باید به همان میزان باشد و یا اینکه ارزش پول ملی حفظ سود تا مردم زیر خط فقر قرار نگیرند. در این صورت اشکالی ندارد که قیمت حامل‌های انرژی واقعی شود، چون درآمد مردم هم واقعی شده و به اندازه مصرف پول پرداخت می‌کنند ولی اکنون شرایط به گونه‌ای نیست که دستمزدها به حد نرخ های منطقه بالا برود.

وی در ادامه بیان کرد: قیمت‌ها در کشورهای اطراف ما از جمله پاکستان، ترکیه و کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس متفاوت است، مثلا در ترکیه قیمت بنزین خیلی بالاست و در پاکستان حدود ۱۵ تا ۱۶ هزار تومان است که قاچاق صورت می‌گیرد ولی احتمالا قیمت تمام شده بنزین در ایران حدود ۱۲ هزار تومان است که البته تغییرات قیمت نفت خام در قیمت فرآورده تاثیر دارد.

جلیل سالاری روز سه شنبه ۸ شهریور ماه از کاهش سهمیه سوخت دوم (بنزین سه هزار تومانی) خبرداد و گفت: از ابتدای شهریور ماه سهمیه سوخت دوم (بنزین سه هزار تومانی) از ۲۵۰ لیتر به ۱۵۰ لیتر کاهش یافته و سهمیه اول به همان میزان ۶۰ لیتر به قوت خود باقی است. 

منبع: ایلنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 15
  • رضا
    4

    بخاطر دادن بنزین مجانی به لبنان

    نظرات شما -
    • پر رو
      0

      آقا رضا ،یمن سوریه فلسطین و از همه مهمتر ونزوئلا را فراموش کردی !!

  • ناشناس
    1

    بنزین که قاچاق می شود در مقابل کمک های تلیاردی دلار خیلی کم است اگه واقعا به فکر قاچاق هستید کمی کمک های خارجی را کم کنید و به فکر مردم باشیدشما میلیون ها برابر بیشتر از این کمک می کنید به خارجی ها و مردم خود را گرسنه نگه دارشتید

  • ناشناس
    4

    چون بیشتر بنزین مجانی به لبنان بدهد

  • شیرتوشیر
    3

    آماده باش جهت حمله به جیب ملت

  • ناشناس
    1

    برا راهپیمایان اربعین

  • ناشناس
    0

    با انکه از گرانی بیچاره شده ام ویارانه ام را به ناحق فطع کرده اند وبه دولت اعتماد ندارم معتقدم آدم های پول دارغیر از مصرف ۶۰ لیتری و۱۵۰ لیتری بیشتر مصرف می کنند ،ما بدبخت ها با بنزین ۳۰۰ تومانی هم مسافرت نمی توانیم بر ویم، پس ماباید ضرر پولدار ها را بدهیم یارانه بنزین مال همه است،نه آقازاده ها وپولدارها، پس بیش از۲۱۰ لیتر بایستی به قیمت تمام شده بشود،به شرط اینکهاضافه پولش به دست همه ملت برسد،نه اینکه یارانه ۳۰۰تومانی مارا قطع کنند،لطفاً یارانه های قطع شده را بدهید چون پول نفت مال همه است،یک بوم ودوهوا نباشید

    نظرات شما -
    • سید ابراهیم و شرکاء
      0

      پیشنهاد اول شما که قیمت بنزین جهانی باشد قبول دارم و چشم فوری اجرا میکنم و در اسرع وقت ولی پیشنهاد دوم که پول اضافه به امثال شما بدهیم این هم چشم بررسی میکنم و خبرت میدن

  • مهدی
    0

    فاسدترین دولت را در جهان داریم از رانت و رشوه خواری گرفته تا اختلاس های سنگین

  • نون
    0

    هدف بعضی ها فشاربرمردم ورفتن به سوی حرام خوری وکفراست

  • ناشناس
    0

    آزادی واردات خودروهای دست دوم زیر ده هزار دلار گم کارکرده زیر ده سال و با گمرکی زیر ۱۰٪ است، حتی برای تشویق خودروهای دست دوم زیر ۵ هزار دلار گمرک و مالیات صفر در نظر بگیرند/ خودروهای دست دوم کم کارده ۲۰۱۵ به بعد با موتور دو لیتری، صد کیلومتر با ۵ لیتر مصرف و قیمتهای زیر ۵ هزار دلار وارد شود ، تا وقتی خودروسازی تیراژ پلتفرم اقتصادی صد میلیون تومانی سالی دو میلیون انجام دهد، فعلا مافیا هیولاوار جلن و مال مرذم ایزان گروگان گزفته، به مردم سالاری دینی نظام ریشخند میزند

  • رضا
    1

    قیمت در ایران بالا میرود چون دولت برای کسر بودجه پول بدون پشتوانه چاپ میکند

  • محمد
    0

    دوچرخه را جایگزین ماشین کنی

  • ناشناس
    0

    مردم باید با خر و اسب سرکار بروند .میگه زمان امامان ماشین و بنزبن بوده .ماشین حرام و نجس است حکومت اسلامی فقط با خر و اسب و قاطر هم خوانی دارد ماشین مال بلاک کفر است.فقط خر و قاطر

  • علی
    0

    زمانی که ارزش پول ملی دولت پایین بیاره معلومه که در خارج ارزش بنزین به ریال بالا میره .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها