اقتصاد متزلزل انگلیس/ ویدئو

به تازگی به طور رسمی ورشکستگی شرکت ویلکو، دارنده فروشگاه‌های زنجیره‌ای با ۱۲ هزار کارمند در انگلیس اعلام و حلقه دیگر بر زنجیره ورشکستگی شرکت‌ها در این کشور افزوده شده است.

اقتصاد متزلزل انگلیس/ ویدئو

یک شهروند انگلیسی با ابراز نا امیدی از اینده اقتصادی این کشور دست کم تا چند سال اینده می‌گوید: وضعیت دشواری است، هزینه‌های زندگی به طور سرسام اوری افزایش پیدا کرده و این بحران بسیاری از مردم را زیر فشار قرار داده و مستاصل کرده است.
او می‌افزاید: در این شرایط ورشکستگی صاحبان مشاغل و شرکت‌ها به اخبار ناگوار پر تکرار، در کشورما مبدل شده است.
اندیشکده "مرکز پژوهش‌های اقتصادی و مشاغل" با نام اختصاری "سبر" (Cebr) در انگلیس با استناد به شاخص‌های اقتصادی اعلام کرد، شمار شرکت‌های ورشکسته در سال آینده میلادی در این کشور، دو برابر خواهد شد و به بیش از ۲۸ هزار شرکت خواهد رسید.
شوان هاویلند (Shevaun Haviland)، دبیرکل اتاق‌های بازرگانی بریتانیا در این باره می‌گوید: ما ملاحظه می‌کنیم که امسال رشد اقتصادی نداشته ایم و در سال آینده و سال پس از آن نیز وضعیت اقتصادی بهبود نخواهد یافت. تورم کماکان باقی خواهد ماند و ترکیب تورم بالا و نرخ فراوان بهره بانکی، مانع رشد اقتصادی خواهد شد.

در نتیجه، قدرت خرید مردم و میزان سرمایه گذاری مشاغل، باز هم کم‌تر خواهد شد. "
سازمان همکاری اقتصادی و توسعه هم اعلام کرد در سال آینده میلادی، وضعیت اقتصادی انگلیس در میان اعضای گروه ۲۰، فقط از آرژانتین بهتر خواهد بود و در رده دوم بدترین رشد اقتصادی در این گروه قرار گرفته است.
نهاد‌های ناظر اقتصادی معتقدند بانک مرکزی انگلیس که تاکنون ۱۴ بار پیاپی نرخ بهره بانکی را افزایش داد تا بالاترین نرخ تورم چهل سال اخیر در این کشور را مهار کند مردم مقروض به بانک‌ها را دچار افزایش هزینه زندگی و اقتصاد این کشور را به سوی رکود کشانده است.
مرکز پژوهش‌های اقتصادی و مشاغل در انگلیس اعلام کرد، در سه ماهه دوم پارسال، بیش از ۶ هزار و ۷۰۰ شرکت در این کشور ورشکسته شدند که ۵۰ درصد بیشتر از مدت مشابه سال ۲۰۱۹ یعنی پیش از همه گیری ویروس کروناست.  

حجم ویدیو: 9.52M | مدت زمان ویدیو: 00:02:25 | دانلود ویدیو
منبع: خبرگزاری صدا و سیما
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    به قول شما اخوندا امریکا که دارد افول میکند اروپاییها که دارند از امریکا دور میشوند و انگلیس هم دارد اقتصادش داغون می شود این وسط ایرانه که داردشکوفا می شود البته برای شما نه برای ما مردم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها