ناظر شورا در سازمان حمل و نقل ریلی کرج:

تکمیل مترو کرج 3 هزار میلیارد پول می‌خواهد/آخر امسال دو ایستگاه افتتاح می‌شود

عضو شورای شهر کرج گفت: تا پایان سال شاهد افتتاح دو ایستگاه در خط دو قطار شهری کرج خواهیم بود.

تکمیل مترو کرج 3 هزار میلیارد پول می‌خواهد/آخر امسال دو ایستگاه افتتاح می‌شود

محمد حسین خلیلی اردکانی اظهار کرد: پروژه متروی کرج طی 14 سال گذشته متوقف شده بود و مردم امیدی به تکمیل آن نداشتند.

وی ادامه داد: با روی کارآمدن شورای پنجم و تعامل مسئولین، چرخ این پروژه از سال گذشته به حرکت درآمده تا در بازه زمانی تعیین شده شاهد افتتاح خطوط مختلف آن باشیم.

وی افزود: اگر همه چیز خوب پیش برود و سه هزار میلیارد به این پروژه تزریق شود، طی سه سال تمام ایستگاه‌های متروی کرج به بهره‌برداری می‌رسد.

این مسئول با اشاره به مشکلات جذب اعتبار برای این پروژه ابراز کرد: امسال هزار میلیارد تومان برای این پروژه در نظرگرفته شده بود که تا کنون کمتر از نیمی از آن جذب شده است.

خلیلی اردکانی توضیح داد: هر چند موفق نشدیم کل اعتبار تخصیص یافته برای قطار شهری کرج را جذب کنیم ولی تامین نیمی از آن هم حرکت بزرگی است.

وی اظهار کرد: در شرایط موجود به دنبال آن هستیم تا پایان سال دو ایستگاه از خط 2 قطار شهری را به بهره برداری برسانیم البته این به آن معنا نیست که قطار وارد این ایستگاه‌ها می‌شود بلکه عملیات عمرانی این دو ایستگاه به پایان و آماده قطار گیری می‌شوند.

وی ادامه داد: تکمیل پروژه قطار شهری از مهمترین اولویت‌های مدیریت شهری است چون با این کار مشکل حمل و نقل بخش مهمی از شهروندان کرجی که از قشر متوسط و ضعیف هستند برطرف می‌شود.

وی گفت: با تکمیل این پروژه شاهد کاهش ترافیک، تعداد خودروهای تک سرنشین، آلودگی هوا و مشکلات زیست محیطی در شهر خواهیم بود.

منبع: ایسنا

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها