شکنجه پسر 16 ساله افغان در قشم / او به همسر رییس شورا متلک انداخته بود !

انتشار فیلم شکنجه یک پسر نوجوان افغان در قشم با واکنش وزیر امورخارجه افغانستان و انعکاس آن در رسانه های خارجی جنجالی شد.

شکنجه پسر 16 ساله افغان در قشم / او به همسر رییس شورا متلک انداخته بود !

چندی پیش خبری در رسانه ها و فضای مجازی به انتشار گذاشته شد که حاکی از شکنجه نوجوان افغان در قشم بوده است.

بر اساس گزارش وب سایت طلوع نیوز، نوجوان افغان به دلیل متلک انداختن به همسر رئیس شورای محلی روستای سلخ ربوده شده و مورد ضرب و شتم قرار گرفته است.

در فیلم منتسب به این موضوع که در شبکه های مجازی منتشر شده است، نشان می دهد که دست و پای نوجوان ۱۶ ساله افغانستانی بسته شده و او را شکنجه کرده اند.

اما پس از انتشار این خبر در رسانه ها یک روزنامه نگار اظهار داشت که عاملین این ضرب و شتم و شکنجه نوجوان افغان دستگیر شده اند و قربانی زنده است.

این روزنامه‌نگار در صفحه توئیتر خود نوشت: من با شوهر خانمی صحبت کردم که مدعی بود این نوجوان مزاحم همسر ایشان شده و روز بعد دیگران او را به جایی برده و کتک زده اند تا دیگر این کار را تکرار نکند.

هم‌چنین این زن ساکن جزیره قشم گفته که این نوجوان اهل افغانستان زنده است و آنها او را به پاسگاه محلی در روستای سلخ در قشم تحویل داده اند.

هنوز مقامات پلیس در جزیره قشم هیچ واکنشی به این ماجرا نشان ندادند.

هرچند که به نوشته وب‌سایت طلوع وزارت امور خارجه افغانستان اعلام کرده است که شکنجه این شهروند اهل افغانستان را بررسی خواهد کرد.

وزارت امور خارجه افغانستان اعلام کرده که، درباره گزارش‌ مبنی بر شکنجه نوجوان ۱۶ساله در جزیره «قشم» تحقیق می‌کند.

این خبر هنوز در رسانه‌های رسمی کشور تایید یا تکذیب نشده و مسئولان شورای این روستا هیچ واکنشی تا این لحظه نداشته اند.

یکی از کسبه روستا گفت: این ماجرا مربوط به اوایل هفته می شود. ظاهرا جوان افغان برای یکی از نوامیس رییس شورایاری روستا مزاحمت ایجاد کرده بود. رییس شورایاری نیز برای ادب کردن جوان افغان چند تن را به سراغ او فرستاد که او را تا سرحد مرگ کتک زده بودند. از این ماجرا چندین فیلم وجود دارد؛ اولین فیلم را دوربین یک مغازه زنانه فروشی گرفته است که چند مرد را در حال سوار کردن جوان افغان داخل ماشین البته با استفاده از خشونت نشان می دهد. فیلم های دیگری نیز وجود دارد که اغلب آن ها جوان افغان را در حال شکنجه شدن و ابراز پشیمانی او را نشان می دهد.

وی در ادامه اظهار داشت: تا آنجا که ما خبر داریم، جوان افغان تا به این لحظه زنده بوده و به یکی از بیمارستان های بندرعباس منتقل شده است.

منبع: رکنا

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 12
  • ساسی
    0

    دستشان درد نکند. دیگه ناموس مان از دست افغانی و عراقی ها امنیت نداره. نوبر بهار اینه که: افغانی ها به طور مشهور دختر به ایرانی نمیدن. حالا مجلس تصویب کرده که زنان ایرانی که با افغانی ها ازدواج کردن بچشون شناسنامه ایرانی بگیره.

    نظرات شما -
    • محمد امین
      0

      مجلس ما و مردم ما بیگانه پرست هستن. لعنت به کسانی که به افغان دختر میدهند.

  • ذوالقرنین
    0

    هر روز چند تا تجاوز دزدی زورگیری و حتی دزدیدن کودکان برا دزدیدن اعضا بدن داره اتفاق می افته چرا هفت میلیون افغانی که اکثرا نه کارت دارن نه انگشت نگاری شدن دارن راحت تو کشور میگردن دولت و حکومت بی سرو صاحب کارند جنایات رو نمی بینند که اینها رو آزاد گذاشتن بین مردم دستگاه قضایی برا پیگیری این مقوله خفه شده و همه هم و غمش شده این بی بوته شانزده ساله ..هر کی گفت من عاشق رهبرم باید آزادانه بیاد تو کشور..

    نظرات شما -
    • S
      0

      خعلی راحتن

    • عرفان رحیمی
      0

      فقط زورتون بیاد همین

  • مولا
    1

    تمدن آریایی اینچنین است . یک افغانی آریایی متلک و دیگر آریایی کتک و شکنجه

    نظرات شما -
    • مرشد
      0

      تمدن عربی شما که بر شهوت و جیره خواری است، سهمیه کنکور!

  • shukran
    2

    بی مهری در برابر مهاجرین گهگاهی در اکثر کشورهای مهاجر پذیر اتفاق می افتد اما، متاسفانه وضعیت مهاجرین افغانستانی درایران اسلامی بسیار متفاوت بوده وبرخورد دولت ایران و گاها مردم ایران به شدت غیر انسانی بوده که از لحاظ دینی، عرف بین الملل وحقوق بشری محکوم ومنفور است. از لحاظی باید به ایرانی ها حق داد چون در یک چارچوب بسته ی زندگی می کنند و ارتباطی با دنیای بیرونی ندارند و تحت سانسور شدید قرار دارند که این امر باعث می شود از خیلی عواطف واحساسات بشر دوستی وبرخوردهای امروزی در مقابل همنوعان خودشان بی خبر وبی بهره باشند.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      چی میگی آدم حسابی ؟ تو کشوری که مردم خودش مشکل مالی دارن ازشون پذیرایی میشه و تازه برای ناموس مردم مشکل درست میکنن اونوقت میگی رفتار ایرانیها حقوق بشری نیست ؟ تو کجایی هستی ؟ اگه ایرانیها به اونجا مهاجرت کنن چطوری باشون رفتار میشه ؟

  • بینام
    0

    کشوری که مرزرابه روی مهاجران بازکرده معلومه هرج ومرج میشه وامنیت نداره

  • کیوان
    0

    چرا اینقد افغانی ایران زیاد شده ? فرهنگ و زبانشون مهاجم و فاقد تاثیر مثبت هست

  • فاطمه افضلی
    0

    چه عالی افرین بر غیرت شما کیف کردم. درود خدا بر شما مردم هرمزگان. حالم از ادمهای بی غیرت به هم میخوره. قبلا از دلاوری شما شنیده بودم .افرین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها