با حکم رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملّی ایران

«محمدرضا زائری» رئیس اندیشگاه فرهنگی شد

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملّی ایران در حکمی «محمدرضا زائری» را به‌عنوان رئیس اندیشگاه فرهنگی این سازمان منصوب کرد.

«محمدرضا زائری» رئیس اندیشگاه فرهنگی شد

به گزارش روابط‌عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملّی ایران، متن حکم علیرضا مختارپور خطاب به محمدرضا زائری بدین شرح است:

«با سلام

با عنایت به تعهّد، تخصص و شایستگی‌های علمی و اجرایی درخشان جنابعالی در حوزه علم و پژوهش، به موجب این حکم به عنوان «رئیس اندیشگاه فرهنگی» سازمان اسناد و کتابخانه ملّی منصوب می‌شوید.

امید است در دورۀ مسئولیت جنابعالی اندیشگاه فرهنگی پویا و هدفمند با تولید فکر و اندیشه در سپهر معرفتی نظام مقدّس جمهوری اسلامی نقش‌آفرین باشد.

از درگاه خداوند منّان توفیقات روزافزون‌تان را مسئلت دارم.

و من‌الله‌التوفیق»

علیرضا مختارپور

محمدرضا زائری متولد 1349 در کرمان است. او فعالیت‌های پژوهشی، سردبیری و مدیریت رسانه‌های مختلف را در طول بیش از دو دهه گذشته در کارنامه حرفه‌ای‌اش به ثبت رسانده و علاوه‌بر تحصیلات عالی در حوزه علمیه،‌ دارای تحصیلات دانشگاهی تا مقطع دکتری در رشته ادیان و نیز آثار و تألیفاتی با موضوعات سیاست‌گذاری فرهنگی، آسیب‌شناسی فرهنگی انقلاب اسلامی،‌ معارف و اخلاق است.

اندیشگاه فرهنگی در سازمان اسناد و کتابخانه ملّی ایران به‌عنوان محل تولید فکر و ارتباط نخبگانی در نظرگرفته می‌شود و از سال 1393 فعالیت خود را آغاز کرده. محمدرضا زائری از دی‌ماه سال 1400 سرپرستی این مجموعه را بر عهده دارد.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 8
  • بابک
    0

    می شود سرفصل کاری این اندیشکده و کارنانه ان منتشر شود تا مردم بدانتد که این نهاد هم مانند بقیه بجز هزینه ای که روی شانه مردم گرسنه تحمیل می کند ، هیچ منافعی ندارد .

    نظرات شما -
    • داروغه ناتینگهام
      0

      حاج آقا از همینجاشروع کن عالیه

  • ناشناس
    0

    پس داستان مخالف خوانی ایشان و نقدهای انچنانی نمایشی بیش نبود برای پست گرفتن..همه از خودشونن

  • ناشناس
    0

    ما در فرهگ سازی دینی تا چه اندازه خدا پسندانه رفتار کرده ایم؟؟؟!!!
    ---
    هرگز نمی توان با در هم آمیختن فرهنگ رحمانی توحیدی با فرهنگ شیطانی منفور خرافه گستر شرک آلود خواستهای حیات بخش خدا را به جهان عرضه کرد و انتظار مدد الهی را داشت!!!
    تا حد رسوایی آشکار است که ما در آمیختن فرهنگ دین ناب رحمانی - توحیدی خدا با بدترین سوء استفاده های بشری متضاد با همه ی هشدارهای قرآن بنام بندگان مقرب والا مقام دین و در تاویل احادیث و روايات در تضاد با این هشدارها ؛ شهره ی آفاق هستیم .
    این وضع هلاکت بار سر انجام هیچ چیز برای ما باقی نگذاشته است که در محضر یگانه ذات اقدس احدیت به آن ببالیم و آنگاه در آن محضر قدسی بتوانیم پیامبر اسلام (ص) و اهل بیت مطهر آن حضرت را از خود خوشنود سازیم!!!

    نظرات شما -
    • بنده ی خدا
      0

      چرا زیر پا گذاشتن محکمات قرآن غیرت دین شناسان ما را بر نمی انگیزد؟؟؟!!!
      ---
      تا کی ما مدعیان دروغین پیروی از تشیع ، بی ترس از خشم خانمان بر افکن خداوند قهار ؛ پیوسته با تصورات پوچ خرافی ساخته و پرداخته ی ذهن بشری ناتوان خویش ؛ مکتب قرآنی توحیدی تشیع علوی را با ابزار قرار دادن حیثیت دینی عترت مظلوم پیامبر ؛ در تضاد با هشدارهای محکم و مفصل قرآن و بنفع دشمنان مذهب ؛ همیشه خرافه گستر به جهان جلوه می دهیم و بدنام می کنیم و منفور می سازیم؟؟؟!!!

  • بنده ی خدا
    0

    دین شناسان محض رضای خدا از قرآن و عقل پاسخ دهند
    ---
    بهت آور است چرا و با چه دلیل قطعی غیر قابل انکار از قرآن و عقل دین شناسان ما هرگز نمی پذیرند با تحقیق و تفحص علمی روشمند و ضابطه مند برای شناخت حد و مرزهای و ملاک و معیارهای الهی اصیل خدا شناسی وپیامبر شناسی و رفتار شناسی دینی به آیات محکم و مفصل قرآن کریم که در این زمینه با گفتار تحریف نشده خداوند تعیین کننده ترین و سرنوشت ساز ترین و حیاتی ترین نیازهای دین داری و مذهب داری هر خدا پرست هستند رجوع کنند و با روشنگری عقلی وقرآنی هماهنگ با این شناختها تکلیف و وظیفه و مسئولیت خویش و مردم را محض رضای خدا در زمینه ی شناخت سره از ناسره ی آنچه هر روزه بنام دین و مذهب به متدینان عرضه می شوند با صراحت خدا پسندانه بی پرده مشخص سازند؟؟؟!!!
    در انجام این وظیفه ی الهی هرگز از حقیقت خطیر قرار داشتن آحادیث و روایات همیشه در معرض جعل و تحریف نیاید غفلت کنیم بلکه باید با دلایل قرآنی و عقلی همه تلاش خود را عالمانه برای جدا کردن سره ها از ناسره های خدیث و روایت که بنام دین و مذهب به متدینان عرضه می شوند به کار ببریم .
    باید بعنوان خطیر ترین وظیفه ی الهی که نخستین وظیفه ی پیامبران بوده ، دین داری و مذهب داری متدینان را با تلاش و کوشش عالمانه ؛ پیوسته با تکیه به قرآن و منطق عقل از کج روی و انحراف و کمراهی هلاکت بار که در نتیجه رواج روزانه ی ناسره ها دامن گیر متدینان می شوند و دین داری و مذهب داری آنان را بحکم قرآن تباه می کنند ؛ همیشه مصون نگه داریم .

  • ناشناس
    0

    مراجع دین شناسی چرا در مقابل مسئولیت خطیر خویش پاسخگو نیستند؟!
    ---
    آیا حضرات مراجع دین شناسی و متولیان آموزش و تبلیغ دین ومذهب در سایه حکومت دینی ج.ا.ا آگاه هستند با سکوت خود در مقابل دخل و تصرفهای همیشه مردم در دین و مذهب چه بلاهای هلاکت باری به سر دین و مذهب و به سر دین داری مردم می آید وچه بدنامی و نفرتی برای حکومت دینی کشور ایجاد می کند؟!

  • بنده ی خدا
    0

    آلوده کردن دین با تصورات بشر ظلم بزرگ به خداوند است!!!
    ---
    دم به دم با تکرار چیزهایی غیر قابل اثبات که هرگز خداوند در محکمات مفصل شناختهای قرآن خود از ما نخواسته است پیوسته بی گدار در بی راهه های ساخته و پرداخته ذهن ناتوان خود قدم برمی داریم و با این رفتار خرد گریز در حق خداوند جهان آفرینش گناه کبیره ی نا بخشودنی مرتکب می شویم وخود را به عذاب ابدی اخروی دچار می سازیم!!!
    خداوند دانای مطلق سرنوشت این بی راهه رفتن ها بنام دین و مذهب را در هشدارهای قرآن برای همه ی بشر بگونه ای آشکار و رسا و غیر قابل انکار مشخص کرده است .
    خداوند راه های تعبد و توصل را در قرآن برای همگان آشکار ساخته و به هیچ بنده ای افزودن راه جدید را در این زمینه و در سایر زمینه های دین حق و اجازه نداده است .
    قرآن که در دست رس همه ی بشر است اصول شناخت راه های خوب و و راه های بد را و نتایج پیروی از این راه ها را با دلایل و قرآئن قرآنی و عقلی قطعی انکار ناپذیر آشکار ساخته است.
    افزودن راه های جدید غیر قابل شناخت به راه های تعیین شده توسط خداوند در قرآن ؛ تحمیل بار سنگین بغرنجی به دین ناب ساده و کامل خداوند است که به بدنام و منفور شدن این دین می انجامد .
    شناخت قدر و منزلت بندگان مقرب خدا در آیات محکم و مفصل پیامبر شناسی قرآن که حد و مرز علم و توان پیامبر را آشکار نموده مشخص است .
    هیچ فرد بشری جتی پیامبران حق و اجازه ندارند با تصورات بشری دانش ناچیز و ناقص خود که خداوند در قرآن آن را تاکید کرده ؛ بجای خداوند به این شناخت چیزی بیافزایند .
    تصور باطلی است و مطلقا هیچ جایگاه قرآنی و عقلی ندارد که با ستودن بندگان مقرب با فضایل و مناقب و تصورات منقول موروثی غیر قابل اثبات می شود بجای خداوند قدر و منزلت این بدگان را بالا برد و یا این که می توان این بزرگان را از خود خوشنود ساخت و با این رفتار که خداوند آن را در قرآن تایید نکرده است می توان در دنیا و آخرت بهره ی معنوی و مادی به دست آورد!!!
    تلاش برای جای انداختن این گونه تصورات ؛ بی تردید به بازیچه و بی ارزش تبدیل کردن دین خداوند است .
    این گونه تلاش هرگز نمی تواند جزو میراث اصیل الهی پیامبران و بندگان مقرب خداوند باشد .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها