شکایت فعال زن عربستانی از ۳ مسوول سابق آمریکایی

لجین الهذلول، فعال زن سعودی که پیشتر از زندان آزاد شده بود علیه سه مسوول سابق آمریکایی در سرویس اطلاعات و ارتش این کشور به اتهام همکاری در هک شدن تلفن همراهش شکایت کرده است.

شکایت فعال زن عربستانی از ۳ مسوول سابق آمریکایی

به گزارش عربی ۲۱، موسسه الکترونیکی الحدود اعلام کرد، به نیابت از الهذلول علیه مارک بایر، رایان آدامز و دنیا ژریک، سه مسوول سابق آمریکایی و نیز شرکت امنیتی "DarkMatter" که با امارات قرارداد بسته، شکایت کرده است.

الهذلول در شکایت خود قید کرده است که این سه مسوول با شرکت DarkMatter همکاری داشته و تلفن همراهش را هک کرده‌اند تا مکانش را ردیابی و اطلاعاتش را به عنوان بخش گسترده‌تری از تلاش های نظارتی علیه مخالفان در داخل امارات و متحدش عربستان به سرقت ببرند.

الهذلول گفت، هک تلفن همراهش موجب شد او توسط سرویس‌های امنیتی امارات به صورت خودسرانه بازداشت و به عربستان استرداد و در نهایت حبس و شکنجه شود.

بایر، آدمز و ژریک ماه سپتامبر اعتراف کردند که یک فناوری پیشرفته هک رایانه را به امارات داده‌اند و امارات هم موافقت کرده که برای حل اتهامات کیفری در یک شکایت مبلغ ۱.۷ میلیون دلار به آنها بپردازد.

هر سه این مسوولان آمریکایی عضو سرویس های اطلاعاتی یا نظامیان سابق هستند و طبق گزارش ها بایر عضو سابق آژانس امنیت ملی بوده است. آنها سابقه جاسوسی و هک تلفن همراه را دارند و برای دولت هایی با سوابق مشکوک در حوزه حقوق بشر کار می کنند.

در شکایت الهذلول بیان شده است که شرکت DarkMatter از نام رمزی "شمشیر ارغوانی" برای لجین استفاده کرده است.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها